| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Wydarzenia > Międzynarodowa inicjatywa na rzecz bezpieczeństwa

Międzynarodowa inicjatywa na rzecz bezpieczeństwa

Grupa Raben, Globalne Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (GRSP), Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego w Polsce, Ulica Sezamkowa, serwis fotelik.info i PCK podjęły międzynarodową inicjatywę społeczną „Pierwszy fotelik” - właściwe używanie fotelików samochodowych dla niemowląt.

Jest to pierwsza, międzynarodowa kampania społeczna połączona z platformą szkoleniową, na temat właściwego użytkowania fotelików dla niemowląt. Ma na celu edukację rodziców niemowląt, personelu medycznego oraz pracowników szkół rodzenia w zakresie bezpieczeństwa niemowląt przewożonych w aucie. Z badań wynika, że aż 70% niemowląt jest przewożonych nieprawidłowo.

Zobacz też: Ubezpieczenia: zaoszczędzisz przeglądając oferty

W ramach inicjatywy zostanie uruchomiona specjalna platforma e-learninigowa w trzech krajach dostępna po polsku, angielsku, węgiersku, rosyjsku i ukraińsku (adres w Polsce: www.pierwszy.fotelik.info). Internetowa platforma szkoleniowa składa się z oddzielnych lekcji oraz testów, które umożliwiają zdobycie i ugruntowanie wiedzy, a także dają możliwość zdobywania punktów – dla najlepszych będą czekały nagrody rzeczowe.

Profesjonalne przygotowanie materiałów zapewnili eksperci inżynierii i biomechaniki zderzeń z serwisu fotelik.info, którzy od lat prowadzą badania, szkolenia i wiedzą „prawie” wszystko o fotelikach. Serwis fotelik.info od 7 lat prowadzi działania edukacyjne na rzecz bezpieczeństwa dzieci w samochodach. Są to m.in. szkolenia Policji, pielęgniarek i położnych, sprzedawców i importerów fotelików, współpraca z konstruktorami i projektantami. Popularyzuje także najnowsze osiągnięcia z dziedziny biomechaniki zderzeń wśród rodziców,  publikując je w serwisie oraz uczestnicząc w ogólnopolskich kampaniach społecznych. Przeprowadza inspekcje fotelików oraz promuje niezależne testy zderzeniowe fotelików.

Zobacz też: Volkswagen najbezpieczniejszy według Amerykanów

We wszystkich krajach objętych tą akcją, rozpocznie się szereg działań mających na celu wzrost wiedzy i świadomości o prawidłowym zabezpieczaniu niemowląt w pojazdach. Idea bezpiecznego transportu najmłodszych będzie propagowana poprzez szkolenia, internetową platformę edukacyjną, pokazy zderzeniowe i lobbing na rzecz wprowadzenia odpowiednich przepisów. Uruchomiony zostanie także punkt konsultacyjny dla rodziców i przeprowadzone inspekcje fotelików. Akcja będzie promowana poprzez zarówno przez plakaty, ulotki wręczane w szkołach rodzenia oraz na oddziałach położniczych, jak i działania na portalach internetowych i w mediach.

Kampania wpisuje się w działania podejmowane przez Globalne Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wspólnie z partnerami na całym świecie w ramach Dekady Działań na rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2011-2020 zainicjowanej i oficjalnie rozpoczętej w maju tego roku przez Organizację Narodów Zjednoczonych i Światową Organizację Zdrowia. Ulica Sezamkowa popierając światowe wysiłki na rzecz zmniejszenia liczby wypadków drogowych z udziałem dzieci stworzyła specjalne materiały promujące bezpieczne zachowania najmłodszych oraz wybrała jednego ze swoich bohaterów – niebieskiego Grover’a, na ambasadora bezpieczeństwa na drodze. Nasze partnerstwo w działaniach i innowacyjność kampanii informacyjno – edukacyjnej „Pierwszy fotelik” dały możliwość wsparcia przekazu postaciami Elmo i Grover’a.

Zobacz też: Odświeżony Hyundai Genesis Coupe

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna Konieczny Grzybowski Polak sp. k.

Kancelaria

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »