| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Wydarzenia > Jak kierowcy podchodzą do sprawy ubezpieczenia?

Jak kierowcy podchodzą do sprawy ubezpieczenia?

Badania Link4 i Polskiej Izby Motoryzacyjnej pokazują, że przeglądanie ofert przed zdecydowaniem się na konkretnego ubezpieczyciela, pomaga nam w doborze lepszej i tańszej polisy dla naszego auta.

Według statystyk, trzy czwarte polskich kierowców, w ciągu ostatniego roku przedłużyło umowę ze swoim ubezpieczycielem, nie patrząc czy konkurencja nie ma w swojej ofercie lepszych propozycji.

Z kolei kierowcy z grupy, która monitorowała rynek ubezpieczeń przyznali, że dzięki przeglądaniu ofert byli w stanie znaleźć dla siebie korzystniejszy pakiet. Warto więc porównywać oferty różnych ubezpieczycieli – takie wnioski płyną z pierwszej edycji badania ‘Barometr ubezpieczeniowy link4’.

W ciągu ostatniego roku tylko 14 procent kierowców zmieniło swoich ubezpieczycieli w porównaniu do 73 procent kierowców, którzy nawet nie szukali lepszych ofert na rynku.

Zobacz też: Volkswagen najbezpieczniejszy według Amerykanów

Czym spowodowane były decyzje w różnych grupach? Aż 85% kierowców, którzy zdecydowali się na zmianę ubezpieczyciela przyznało, że powodem było znalezienie lepszej oferty u konkurencji. Z kolei 58 procent respondentów, którzy nie zmienili swojego ubezpieczyciela przyznaje, że powodem było ‘przyzwyczajenie’ do obecnej firmy.

Ponad połowę (52%) wśród kierowców, którzy zdecydowali się na zmianę ubezpieczyciela, stanowili mieszkańcy wsi. Z Kolei jedynie co piąty z nich zamieszkiwał miasto większe niż 200 tys. mieszkańców. Wniosek nasuwa się jeden – gdy mamy mniej czasu i więcej pieniędzy, nie rozglądamy się za innymi ofertami.

Zobacz też: Odświeżony Hyundai Genesis Coupe

Większość badanych, którzy szukali nowego ubezpieczyciela, przyznała, że opłaciło się poświęcić swój czas. 79% respondentów znalazło tańszą ofertę, 31 % ofertę w podobnej cenie, lecz na lepszych warunkach, zaś 15% przyznało, że poprzez przejrzenie ofert upewniło się co do opłacalności aktualnego ubezpieczenia.

Dla porównania, wśród Brytyjczyków, aż 50% kierowców deklaruje, że dokonuje przeglądu ofert. Wynika to głównie z większej świadomości korzyści wynikających z posiadania ubezpieczenia. Powodem jest również większe zainteresowaniem zakupami przez telefon lub Internet – tam gdzie porównanie ofert jest szybkie i łatwe.

Zobacz też: Pierwsze ceny nowej Lancii Themy

Pierwsza edycja badania „Barometr Link4” zrealizowana została metodą face-to-face, w połowie października 2011 roku, przez instytut badawczy IPSOS, na reprezentatywnej próbie 1010 mieszkańców Polski w wieku powyżej 15 lat.

reklama

Polecamy artykuły

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Przeglądanie ofert nie zabierze nam wiele czasu, a prawdopodobnie pozwoli zaoszczędzić. fot. Fotolia
Przeglądanie ofert nie zabierze nam wiele czasu, a prawdopodobnie pozwoli zaoszczędzić. fot. Fotolia

Statystyki.
Statystyki.

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Finelog

Finelog sprawia, że logistyka przestaje ograniczać Twój biznes. Tam, gdzie większość ludzi widzi tylko problemy, my widzimy wyzwania i, co jeszcze ważniejsze, rozwiązania.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »