| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Wydarzenia > Testy Volkswagena Polo R WRC

Testy Volkswagena Polo R WRC

Jazdy testowe nowego Volkswagena Polo R WRC zakończyły się sukcesem. Członek Zarządu Volkswagena ds. Techniki dr Ulrich Hackenberg oraz dwukrotny rajdowy mistrz świata i zwycięzca „Dakaru” Carlos Sainz pokonali pierwsze testowe kilometry w winnicach Veldenz w okolicach Trier, gdzie rozgrywane są ADAC Rallye Deutschland.

Volkswagen chce do rozpoczęcia startów w rajdowych mistrzostwach świata FIA (WRC) w 2013 roku, intensywnie testować i udoskonalać prawie 300-konne Polo z napędem na wszystkie koła.

„Pierwszy test nowego Polo R WRC to wyjątkowa chwila, stanowiąca ważny krok na drodze ku naszym startom w rajdowych mistrzostwach świata” – tłumaczył dr Ulrich Hackenberg. „Precyzyjnie realizujemy harmonogram i możemy teraz sprawdzać w warunkach rzeczywistych nasze koncepcje i rozwiązania. WRC to najwyższa liga w sporcie motorowym, stanowi duże wyzwanie dla zespołu, kierowców i sprzętu. Podjęliśmy to wyzwanie i efektywnie wykorzystamy czas, jaki pozostał do pierwszego startu.”

Zobacz też: Nowość Volkswagena pomieści 16 osób

Pierwszego dnia testów dr Ulrich Hackenberg i Carlos Sainz z pilotem Timo Gottschalkiem przejechali około 100 km na asfaltowym torze o długości 2,8 kilometra. Po pierwszym teście rozpoczęto prace nad dostrojeniem silnika i zawieszenia. „Dołączenie do zespołu tworzącego i testującego nowe Polo R WRC sprawia mi dużą przyjemność, a fakt,
że mogłem przejechać nim pierwsze kilometry, to naturalnie duży zaszczyt” – stwierdził Carlos Sainz. „Samochód jest jeszcze we wczesnym stadium, ale już teraz sprawia wrażenie bardzo dobrego. Dla całego zespołu – inżynierów, mechaników czy kierowców – jest bardzo ważne, aby móc tak wcześnie poznać realny samochód, móc go testować i udoskonalać.”

„Pierwsze Polo R WRC jest prototypem samochodu, który weźmie udział w rajdach i będzie nam służyło w najbliższych miesiącach, jako testowy nośnik różnych podzespołów, na przykład silników, przekładni i elementów zawieszenia. Doświadczenia, które zbierzemy, wykorzystamy przy budowie ostatecznej wersji Polo R WRC” – wyjaśnił Dyrektor Volkswagen Motorsport Kris Nissen. „W przyszłym roku mamy zaplanowany szeroko zakrojony program testów na asfalcie, szutrze, błocie i śniegu, by jak najlepiej przygotować się do sezonu 2013.”

Zobacz też: Volkswagen najlepszym koncernem samochodowym

Volkswagen kontynuuje również próbne starty w rajdowych MŚ. W następnym tygodniu Niemiec Sepp Wiegand ze zwycięzcą „Dakaru” Timo Gottschalkiem jako pilotem oraz Holender Kevin Abbring z pilotką Larą Vanneste wystartują w Rajdzie Wielkiej Brytanii w Walii (10 – 13 listopada). W czwartym w tym roku testowym udziale w WRC team fabryczny Volkswagena wystawia na start dwie Škody Fabia, szukając talentów i dając zespołowi możliwość zdobycia nowych doświadczeń w tym słynnym rajdzie rozgrywanym na szutrowej nawierzchni.

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Członek Zarządu Volkswagena ds. Techniki dr Ulrich Hackenberg oraz dwukrotny rajdowy mistrz świata i zwycięzca „Dakaru” Carlos Sainz pokonali pierwsze testowe kilometry w winnicach Veldenz w okolicach Trier, gdzie rozgrywane są ADAC Rallye Deutschland. 
Volkswagen Polo R WRC, fot. VW
Członek Zarządu Volkswagena ds. Techniki dr Ulrich Hackenberg oraz dwukrotny rajdowy mistrz świata i zwycięzca „Dakaru” Carlos Sainz pokonali pierwsze testowe kilometry w winnicach Veldenz w okolicach Trier, gdzie rozgrywane są ADAC Rallye Deutschland. Volkswagen Polo R WRC, fot. VW

W czwartym w tym roku testowym udziale w WRC team fabryczny Volkswagena wystawia na start dwie Škody Fabia, szukając talentów i dając zespołowi możliwość zdobycia nowych doświadczeń w tym słynnym rajdzie rozgrywanym na szutrowej nawierzchni.
Volkswagen Polo R WRC, fot. VW
W czwartym w tym roku testowym udziale w WRC team fabryczny Volkswagena wystawia na start dwie Škody Fabia, szukając talentów i dając zespołowi możliwość zdobycia nowych doświadczeń w tym słynnym rajdzie rozgrywanym na szutrowej nawierzchni. Volkswagen Polo R WRC, fot. VW

Pierwszego dnia testów dr Ulrich Hackenberg i Carlos Sainz z pilotem Timo Gottschalkiem przejechali około 100 km na asfaltowym torze o długości 2,8 kilometra. Po pierwszym teście rozpoczęto prace nad dostrojeniem silnika i zawieszenia. 
Volkswagen Polo R WRC, fot. VW
Pierwszego dnia testów dr Ulrich Hackenberg i Carlos Sainz z pilotem Timo Gottschalkiem przejechali około 100 km na asfaltowym torze o długości 2,8 kilometra. Po pierwszym teście rozpoczęto prace nad dostrojeniem silnika i zawieszenia. Volkswagen Polo R WRC, fot. VW

Volkswagen chce do rozpoczęcia startów w rajdowych mistrzostwach świata FIA (WRC) w 2013 roku, intensywnie testować i udoskonalać prawie 300-konne Polo z napędem na wszystkie koła.
Volkswagen Polo R WRC, fot. VW
Volkswagen chce do rozpoczęcia startów w rajdowych mistrzostwach świata FIA (WRC) w 2013 roku, intensywnie testować i udoskonalać prawie 300-konne Polo z napędem na wszystkie koła. Volkswagen Polo R WRC, fot. VW

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka M. Kalisz

Aplikantka radcowska w kancelarii e|n|w|c.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »