REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opony Michelina najlepsze na zimę

Instytut badawczy ADAC przeprowadził niedawno badania dotyczące opon zimowych. Fot. Fotolia
Instytut badawczy ADAC przeprowadził niedawno badania dotyczące opon zimowych. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Instytut badawczy ADAC przeprowadził niedawno badania dotyczące opon zimowych. Opony Michelin Alpin 4 w rozmiarach 175/65 R 14 T - 195/65 R 15 T znalazły się wśród zwycięzców i uzyskały notę “dobry” (odpowiednik poprzednich ”szczególnie rekomendowany”).

Opony tej firmy są dostosowane do potrzeb różnych aut, począwszy od małych kompaktów a skończywszy na minivanach. Michelin wprowadził 18 nowych rozmiarów swoich opon zimowych Alpin 4. Najnowsza generacja jest przystosowana do jazdy po trasach mokrych, oblodzonych, jak i pokrytych śniegiem.  Test ADAC potwierdził, że Alpin 4 są bardzo dobrymi oponami na zimę.

REKLAMA

Zobacz też: Spada liczba sprzedaży aut

REKLAMA

Michelin od konkurentów wyróżnia przede wszystkim to, że ruszanie z miejsca jest o 10% łatwiejsze niż w poprzednich generacjach, a droga hamowania jest o 5% krótsza. Poza tym, nowe opony można użytkować o jeden sezon dłużej. Wiadomo, że trwałość opon jest ważnym kryterium przy zakupie, dlatego francuska firma stara się zapewniać bezpieczeństwo bez obciążania portfela. Dobra przyczepność i zdolność jazdy przy stale obniżonym zużyciu paliwa to cechy, które wpłynęły na wysokie oceny.

REKLAMA

W Michelinie IV generacji zastosowano aktywny bieżnik – Fulll Active Tread. Spełnia on wiele funkcji, m.in. wpływa na hamowanie, trakcję, przyczepność i stabilność prowadzenia. W nowych bieżnikach pozbyto się kanałów wzdłużnych, czyli nieaktywnych stref, dlatego poprawiło to trakcję, hamowanie i stabilność. Dzięki płynnemu przenoszeniu obciążeń między klockami bieżnika zostało udoskonalone prowadzenie auta z takimi oponami

Dzięki 71 kanałom (a nie jak w poprzednim modelu - 59) opona zapewnia lepszą trakcję na śniegu. Większa liczba kanałów daje efekt gąsienicy. Dzięki takim rozwiązaniom 50% więcej krawędzi przyczepia się do nawierzchni pokrytej śniegiem lub lodem.

Konstruując Michelin Alpin 4, wprowadzono nowatorskie lamele nazywając technologię Stabiligrip Lamele są ułożone pod kątami od 0° do 30° oraz 150°. To znaczy, że w każdej sytuacji, na każdej drodze, opona jest „aktywna”, dzięki czemu kierowca łatwiej prowadzi pojazd i ma nad nim lepszą kontrolę. Poziome i pionowe fałdowania lameli spełniają funkcję autoblokad przy przeciążeniach podczas hamowania, przyspieszania i na zakrętach.

Bieżnik w Alpin 4 jest samoczyszczący, dlatego sam oczyszcza się ze śniegu i błota pośniegowego, które często wnika w rowki. Dzięki rzeźbie w kształcie V z kanalikami bocznymi łatwiej odprowadzić wodę i śnieg. Lamele mają nacięcia na pełną głębokość bieżnika, co pozwala dłużej użytkować opony i zachować osiągi na tym samym poziomie przez cały okres użytkowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Opona została stworzona z czterech mieszanek gum. Podstawowe składniki to krzemionka i olej słonecznikowy. Mieszanka ta zapewnia wysoki poziom parametrów poprzez:

-dłuższą eksploatację opon,

Zobacz też: Nowa Skoda Rapid sedan już niedługo w sprzedaży

- utrzymanie elastyczności gumy w niskich temperaturach (lepsza przyczepność na zimowych drogach),
- utrzymanie niezmiennej sztywności gumy przez cały okres eksploatacji opony,
- przyczynienie się do zmniejszenia zużycia paliwa, a w konsekwencji do obniżenia emisji gazów cieplarnianych, ponieważ za sprawą nowej receptury opona pochłania mniej energii, przez co mniej się nagrzewa.

Sami kierowcy mogli testować opony Michelina. Ponad 70% kierowców było zadowolonych z opon i zauważyło poprawę hamowania na drodze oblodzonej, pokrytej śniegiem i mokrej.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA