| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Wydarzenia > Camaro ZL1 na torze Nurburgring

Camaro ZL1 na torze Nurburgring

Chevrolet Camaro ZL1 2012 w czasie 7:41.27 pokonał pełne okrążenie toru Nurburging. To o 40 sekund szybciej, niż testowane w 2009 roku Camaro SS. Północna pętla Nordschleife mierzy 20,8 km długości, składa się z około 154 zakrętów i ma miano najbardziej wymagającej trasy na świecie.

Camaro ZL1, które wzięło udział w teście to model seryjny, nie poddawany żadnym modyfikacjom. Samochód ze startu lotnego prowadził Aaron Link, inżynier do spraw osiągów Camaro.

„Nurburgring jest wyjątkowym torem w skali światowej – zachwycał się Al Oppenheiser, główny inżynier Camaro -Każde okrążenie to mieszanka szybkich prostych, pochylonych zakrętów, ostrych nawrotów i stromych podjazdów. Kluczem do sukcesu na torze jest samochód, który odznacza się doskonałymi osiągami w każdym aspekcie – włączając w to przyspieszenie, hamowanie i przyczepność. Pokonanie granicy ośmiu minut na jedno okrążenie w seryjnym samochodzie typu 2+2 jest niesamowitym osiągnięciem, które dowodzi, iż Camaro LZ1 będzie gotowe do podjęcia każdej próby sprawnościowej na torze wyścigowym zaraz po wyjeździe z salonu”.

Zobacz też: Lotto Wyścig Mistrzów: Rajdowcy vs. Wyścigowcy

Camaro ZL1, które powstało na bazie wersji Camaro SS(zmodyfikowano 30% konstrukcji), wejdzie do sprzedaży w USA w pierwszym kwartale 2012 roku.

Auto zostało wyposażone w doładowany silnik LSA o pojemności 6,2 litra, mocy 580 koni mechanicznych (432 kW) – mierzonej zgodnie z protokołem SAE – i maksymalnym momencie obrotowym 754 Nm (556 lb.-ft). Takie parametry czynią z niego najmocniejsze seryjne Camaro w historii. Auto posiada napęd na tylne koła oraz sześciobiegową skrzynię automatyczną lub manualną.

W standardowym wyposażeniu samochód będzie posiadał układy chłodzenia silnika, przekładni i tylnego mechanizmu różnicowego, kanały chłodzące hamulce Brembo oraz układ paliwowy o wysokich osiągach, który dostarcza paliwo do silnika LSA w nawet najbardziej wymagających warunkach podczas wyczynowej jazdy.

Zobacz też: Rajd Teraz Kobiety - jazda po zdrowie! Jesienna edycja!

W modelu ZL1 zastosowano między innymi takie systemy jak: systemem magnetycznej kontroli toru jazdy (Magnetic Ride) trzeciej generacji oraz system Performance Traction Management.

„Model ZL1 prezentuje na torze Nurburgring wszystkie swoje możliwości- tłumaczy Link - Jednym z najlepszych momentów jest przejazd przez sekcję ‘Fuchsröhre’ czyli ‘lisią norę’. ZL1 przyspiesza w zawrotnym tempie w tunelu stworzonym przez rosnące nieopodal drzewa i wjeżdża w szeroki lewy zakręt z pedałem przyspieszenia w podłodze na piątym biegu. Pokonanie zakrętu z prędkością ponad 250 km/h bez ‘odpuszczenia’ przepustnicy wymaga samochodu o przewidywalnym zachowaniu i właściwościach jezdnych dających poczucie całkowitego panowania nad pojazdem – ZL1 spisał się w tym przypadku rewelacyjnie”.

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Chevrolet Camaro ZL1 to najmocniejsza seryjna odmiana auta. Fot. Chevrolet
Chevrolet Camaro ZL1 to najmocniejsza seryjna odmiana auta. Fot. Chevrolet

Chevrolet Camaro ZL1 jest napędzany silnikiem o pojemności 6,2, który generuje moc 580 KM. Fot. Chevrolet
Chevrolet Camaro ZL1 jest napędzany silnikiem o pojemności 6,2, który generuje moc 580 KM. Fot. Chevrolet

Chevrolet Camaro ZL1 w czasie 7:41.27 pokonał pełne okrążenie toru Nurburging.Fot. Chevrolet
Chevrolet Camaro ZL1 w czasie 7:41.27 pokonał pełne okrążenie toru Nurburging.Fot. Chevrolet

Chevrolet Camaro ZL1 będzie dostępny jako coupe i kabriolet. Fot. Chevrolet
Chevrolet Camaro ZL1 będzie dostępny jako coupe i kabriolet. Fot. Chevrolet

Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych 2017 Komentarz54.90 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Bąkowski Kancelaria Radcowska

Kancelaria świadczy zarówno stałą obsługę prawną, doradztwo i obsługę określonych projektów czy transakcji o charakterze jednorazowym.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »