| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Wydarzenia > Ford Focus III otrzyma nowy silnik

Ford Focus III otrzyma nowy silnik

Na tegorocznym Salonie Samochodowym we Frankfurcie Ford ogłosi, które modele zostaną wyposażone w najmniejszy silnik rodziny EcoBoost.

Nowa jednostka ma 3 cylindry i tylko litr pojemności. Jest to najnowszy silnik serii EcoBoost i stanie się on źródłem napędu trzech modeli europejskiej gamy Forda: Focusa, C-Max oraz B-Max.

Obecnie oferowane silniki EcoBoost mają pojemność od 1,6 do 3,5 litra i są montowane w samochodach Forda sprzedawanych na całym świecie.

Silniki EcoBoost są turbodoładowane i mają bezpośredni wytrysk paliwa, a także szereg innych rozwiązań, dzięki którym mogą z powodzeniem zastąpić większe silniki. Mniejsza pojemność silnika zapewnia niższe zużycie paliwa i nie stanowi uszczerbku dla osiągów, emitując przy tym mniej niż 120 g CO2 na km. Najnowszy mały silnik EcoBoost został opracowany przez konstruktorów Centrum Technicznego Forda w Dunton (Wielka Brytania).

Na początku 2012 roku Ford chce wprowadzić na rynek dwie wersje litrowego silnika EcoBoost. Będą one oferowane w europejskiej wersji Focusa. Silnik o mocy 100 i 120 KM będzie współpracował z 5 i 6 – stopniową ręczną skrzynią biegów.

„Wprowadzenie na rynek Forda Focusa z tak bardzo nowoczesnym silnikiem o stosunkowo małej pojemności, nie tylko potwierdza bardzo poważne zamiary Forda związane z ograniczaniem pojemności i rozmiarów silników, ale także dowodzi najwyższych kwalifikacji konstruktorów Forda oraz wielkich możliwości i ogromnego potencjału technicznego koncernu. Wyprodukowanie 1,0-litrowego silnika benzynowego EcoBoost o tak imponujących osiągach i tak niskim zużyciu paliwa jest dobitnym przykładem tego jak poważnie traktujemy nasze wyzwanie by stać się liderem w produkcji oszczędnych silników” - mówi Graham Hoare, dyrektor generalny działu produkcji silników Ford of Europe.

Zobacz też: Jubileusz Dacii Duster

Zastosowanie nowej turbosprężarki zaowocowało krótkim czasem reakcji i możliwością osiągania niemal 250 tys. obrotów na minutę. Pozwala to wyeliminować niekorzystną zwłokę przy przyspieszaniu (tzw. „turbodziurę”) i osiągać wysoki moment, którego maksymalna wartość w wersji o mocy 120 KM wynosi 170 Nm i jest dostępna w przedziale 1300 - 4500 obr/min.

Nowy silnik został wyposażony w  kolektor wydechowy odlewany wspólnie z głowicą cylindrów, dzięki czemu obniżono temperaturę spalin i  pozwolono silnikowi na utrzymywanie optymalnego składu mieszanki i wydajniejszą pracę w szerszym zakresie obrotów. Kadłub silnika odlany z żeliwa zmniejsza nawet o 50% ilość energii wymaganej do podgrzania silnika.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

24ivalue.pl - to firma udostępniająca w Polsce system ekspercki 24ivalue

Jest to pierwszy tego rodzaju system w Polsce i na Świecie, który kompleksowo obejmuje trudne obszary księgowe.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »