| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Wydarzenia > Ford Focus III otrzyma nowy silnik

Ford Focus III otrzyma nowy silnik

Na tegorocznym Salonie Samochodowym we Frankfurcie Ford ogłosi, które modele zostaną wyposażone w najmniejszy silnik rodziny EcoBoost.

Nowa jednostka ma 3 cylindry i tylko litr pojemności. Jest to najnowszy silnik serii EcoBoost i stanie się on źródłem napędu trzech modeli europejskiej gamy Forda: Focusa, C-Max oraz B-Max.

Obecnie oferowane silniki EcoBoost mają pojemność od 1,6 do 3,5 litra i są montowane w samochodach Forda sprzedawanych na całym świecie.

Silniki EcoBoost są turbodoładowane i mają bezpośredni wytrysk paliwa, a także szereg innych rozwiązań, dzięki którym mogą z powodzeniem zastąpić większe silniki. Mniejsza pojemność silnika zapewnia niższe zużycie paliwa i nie stanowi uszczerbku dla osiągów, emitując przy tym mniej niż 120 g CO2 na km. Najnowszy mały silnik EcoBoost został opracowany przez konstruktorów Centrum Technicznego Forda w Dunton (Wielka Brytania).

Na początku 2012 roku Ford chce wprowadzić na rynek dwie wersje litrowego silnika EcoBoost. Będą one oferowane w europejskiej wersji Focusa. Silnik o mocy 100 i 120 KM będzie współpracował z 5 i 6 – stopniową ręczną skrzynią biegów.

„Wprowadzenie na rynek Forda Focusa z tak bardzo nowoczesnym silnikiem o stosunkowo małej pojemności, nie tylko potwierdza bardzo poważne zamiary Forda związane z ograniczaniem pojemności i rozmiarów silników, ale także dowodzi najwyższych kwalifikacji konstruktorów Forda oraz wielkich możliwości i ogromnego potencjału technicznego koncernu. Wyprodukowanie 1,0-litrowego silnika benzynowego EcoBoost o tak imponujących osiągach i tak niskim zużyciu paliwa jest dobitnym przykładem tego jak poważnie traktujemy nasze wyzwanie by stać się liderem w produkcji oszczędnych silników” - mówi Graham Hoare, dyrektor generalny działu produkcji silników Ford of Europe.

Zobacz też: Jubileusz Dacii Duster

Zastosowanie nowej turbosprężarki zaowocowało krótkim czasem reakcji i możliwością osiągania niemal 250 tys. obrotów na minutę. Pozwala to wyeliminować niekorzystną zwłokę przy przyspieszaniu (tzw. „turbodziurę”) i osiągać wysoki moment, którego maksymalna wartość w wersji o mocy 120 KM wynosi 170 Nm i jest dostępna w przedziale 1300 - 4500 obr/min.

Nowy silnik został wyposażony w  kolektor wydechowy odlewany wspólnie z głowicą cylindrów, dzięki czemu obniżono temperaturę spalin i  pozwolono silnikowi na utrzymywanie optymalnego składu mieszanki i wydajniejszą pracę w szerszym zakresie obrotów. Kadłub silnika odlany z żeliwa zmniejsza nawet o 50% ilość energii wymaganej do podgrzania silnika.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tobolewscy Kancelaria Doradztwa Biznesowego

Kredyty inwestycyjne, kredyt deweloperski, kredyt obrotowy, restrukturyzacja zadłużenia

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »