| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Wydarzenia > BASF planuje zrewolucjonizować auta elektryczne i hybrydy

BASF planuje zrewolucjonizować auta elektryczne i hybrydy

Oprócz chęci udoskonalenia akumulatorów, BASF od niedawna opracowuje ulepszenie elektrolitów, które decydują o wydajności akumulatorów. Celem tych badań jest stworzenie trwalszych i bardziej przyjaznych środowisku samochodów elektrycznych.

Aby tego dokonać potrzebne są akumulatory, które zużywając mało energii, osiągną duży zasięg. Jest to możliwe dzięki inteligentnemu zarządzaniu ciepłem oraz  lekkim konstrukcjom. Do redukcji masy pojazdu o około 100 do 150 kg w zakresie elementów konstrukcyjnych i podwozia, mogą przyczynić się prace firmy BASF, która obecnie skupia się na szybko twardniejącymi żywicami epoksydowymi, poliuretanowymi i poliamidowymi do wzmocnionych włóknem szklanym materiałów kompozytowych stosowanych do produkcji lekkich karoserii. Mimo tego, że już istnieją tworzywa sztuczne stosowane w podwoziu, wnętrzu pojazdu i silniku prowadzące do dużych oszczędności masy auta, to potrzebne są dodatkowo projekty wielofunkcyjnych lekkich konstrukcji, które zrekompensują ciężar akumulatorów.

Zobacz też: Niemiecki rząd zachęca do kupowania aut elektrycznych. 20 tys. złotych dopłaty

W samochodach z silnikiem spalinowym źródłem ciepła w zimie jest silnik, natomiast w pojeździe elektrycznym do ogrzania wnętrza potrzebna jest energia elektryczna, dlatego należy izolować go piankami przed utratą ciepła. BASF chce również odejść od takiego sposobu utrzymania niskiego poziomu zużycia energii i tym samym zwiększania zasięgu samochodu.

Prowadzone są również badania nad możliwością produkcji energii elektrycznej z odnawialnych źródeł, takich jak wiatr i energia słoneczna. To rozwiązanie umożliwi ładowanie akumulatorów energią wytwarzaną wydajnie i optymalnie pod względem emisji CO2 oraz przyczyni się znacząco do ochrony środowiska i klimatu. Ponadto trwają prace nad technologią magazynowania energii. Ponieważ wyżej wymienione źródła energii w naszych szerokościach geograficznych nie są niestety dostępne przez 365 dni w roku.

Zobacz też: Auta elektryczne niebezpieczne dla pieszych

Od polityków oczekuje się, że stworzą odpowiednie warunki ramowe, aby mobilność elektryczna stała się konkurencyjna w skali globalnej. W Niemczech mogą to być między innymi państwowe programy badawczo-rozwojowe skierowane na to, aby kraj utrzymał przewagę technologiczną w dziedzinie mobilności elektrycznej i mogły ją jeszcze powiększyć. Zagwarantuje to także tworzenie nowych miejsc pracy.

„Tylko współdziałanie świata przemysłu, polityki i społeczeństwa może sprawić, że mobilność elektryczna się przebije i stanie przystępną cenowo i zrównoważoną alternatywą dla tradycyjnych technologii spalinowych"- komentuje Andreas Kreimeyer, członek zarządu BASF odpowiedzialny za działalność badawczą firmy.

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

W samochodach z silnikiem spalinowym źródłem ciepła w zimie jest silnik, natomiast w pojeździe elektrycznym do ogrzania wnętrza potrzebna jest energia elektryczna. Fot. Fotolia
W samochodach z silnikiem spalinowym źródłem ciepła w zimie jest silnik, natomiast w pojeździe elektrycznym do ogrzania wnętrza potrzebna jest energia elektryczna. Fot. Fotolia

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Ewa Sokołowska – Strug

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »