| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Wydarzenia > Audi wzmocniło swoja pozycję na światowych rynkach

Audi wzmocniło swoja pozycję na światowych rynkach

Do wzrostu sprzedaży marki przyczyniły się modele Audi A1 oraz Audi A8 nowej generacji, które od momentu wprowadzenia do sprzedaży zwiększają swój udział w rynku. Również Audi Q7 pozwoliło niemieckiej marce wyraźnie zaznaczyć swoją obecność w klasie wyższej: w Europie sprzedaż dużego SUV-a Audi zwiększyła się o ponad 23 procent.

Audi cieszy się większym zainteresowaniem wśród klientów niż przewidywały prognozy na rok 2011. W pierwszym półroczu wzrost udziału Audi na światowych rynkach przerósł oczekiwania producentów. Od stycznia do czerwca sprzedaż w Europie wzrosła o 13,5 procent, w Ameryce o 15,4, a w Azji zanotowano aż 28 procentowy wzrost. Do rozwoju rynku azjatyckiego przyczyniły się Chiny. Niemiecki koncern sprzedał tam w pierwszym półroczu 140 699 samochodów, czyli zdecydowanie więcej niż na rodzimym rynku, gdzie Audi AG sprzedało 125 091 samochodów, tj. o 15,7 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (dzięki nowemu A1, A7 oraz dużemu wzrostowi A6).

Zobacz też: 100-tysięczne Audi A1

Zaskakujące jest również to, że Indie stają się coraz ważniejszym rynkiem dla Audi: w pierwszych sześciu miesiącach Audi sprzedało tutaj 2 802 samochody, co oznacza wzrost o ponad 100 procent. Dzięki temu drugi azjatycki przedstawiciel rozwijającego się rynku, wysunął się na pozycję przed amerykańskimi rynkami: Brazylią (2 182 samochody, plus 47 procent) oraz Argentyną (2 657 samochodów, plus 29,5 procent.)

Na całym świecie w pierwszych sześciu miesiącach Audi AG przekazało klientom  ponad 652 950 samochodów, czyli o 17,7 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Optymistycznie zapowiada się również sytuacja w nadchodzących miesiącach, ponieważ zostaną wprowadzone do salonów modele Audi A6 Avant oraz Audi Q3, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem na europejskich rynkach.

Zobacz też: Audi A6 Avant: komfort i klasa

Do wyraźnego wzrostu sprzedaży Audi w największym stopniu przyczyniły się zarówno modele SUV, jak również Audi A1 i A8.

„W Chinach mobilność rozszerza się z góry na dół: elity tradycyjnie jeżdżą samochodami klasy wyższej, nowa rozwijająca się klasa średnia odkrywa dla siebie mniejsze samochody klasy premium. W Indiach mobilność rozpoczyna się w niższych segmentach, jednak rynek premium rośnie systematycznie. Aby uczestniczyć w jego rozwoju, zdecydowaliśmy się wprowadzić nasz nowy model Audi Q3 na indyjski rynek” - powiedział Peter Schwarzenbauer, członek zarządu ds. marketingu i sprzedaży Audi AG.

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Samochody Audi cieszą się większym zainteresowaniem wśród klientów niż przewidywały prognozy na 2011 rok. Audi Q3 Fot. Audi
Samochody Audi cieszą się większym zainteresowaniem wśród klientów niż przewidywały prognozy na 2011 rok. Audi Q3 Fot. Audi

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Foryś Wojciechowski Spółka komandytowa

Kancelaria Radców Prawnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »