REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Unimog obchodzi swoje 60-te urodziny

Kierowca Unimoga U 400, Jens Seiner używa go między innymi do zbierania, załadowywania i przewożenia drwa do Lasu Turyńskiego, do zakładów obróbki drzewnej. fot. Mercedes-Benz
Kierowca Unimoga U 400, Jens Seiner używa go między innymi do zbierania, załadowywania i przewożenia drwa do Lasu Turyńskiego, do zakładów obróbki drzewnej. fot. Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Nie ma dla niego miejsc nie do przejechania. Unimog U 400 to niezastąpiony pomocnik w wielu pracach. W tym roku świętuje swój jubileusz.

Do czego służy ten olbrzym? Kierowca Unimoga U 400, Jens Seiner używa go między innymi do zbierania, załadowywania i przewożenia drwa do Lasu Turyńskiego, do zakładów obróbki drzewnej. Udaje mu się to dzięki żurawiowi i dodatkowej skrzyni ładunkowej, w które jest wyposażony 30-tonowy Unimog U 400.

REKLAMA

Jens Seiner, właściciel warsztatu samochodowego, z łatwością obsługuję pojazd: „Nie ma obaw co do zabezpieczenia dwumetrowych pni czy przeciążenia pojazdu. W drodze powrotnej zawsze można załadować złom, gruz lub inne odpadki, by nie wracać z pustym kontenerem” – tłumaczy.

Zobacz też: Isuzu Trucks wkracza na polski rynek

Co jest sercem potężnego Unimoga U400?

REKLAMA

Czterocylindrowy silnik Diesla o mocy 130 kW, czyli 177 KM o pojemności 4,2 litra. Zużywa on znacznie mniej paliwa niż tradycyjne ciężarówki służące rozwożeniu drewna z lasów, bo potrzebuje 11 litrów oleju napędowego na 1 godzinę pracy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dzięki napędowi na cztery koła Unimog wjedzie wszędzie- nie straszne są dla niego grząskie tereny czy dość wysokie wzniesienia. Pomimo dużych rozmiarów, jest zwrotny. Jens przez cały rok zbiera drewno z 50-akrowych terenów Lasu Turyńskiego.

Co jeszcze potrafi Unimog?

Zobacz też: Wrangler Rubicon terenówką dekady

Seiner wykorzystuje go również do odśnieżania dróg i leśnych ścieżek w sąsiedztwie torów kolejowych. Unimog swój udział może również mieć w budowaniu dróg, holowaniu samochodów, a nawet koszeniu poboczy. W tym celu właściciel Unimoga mocuje do samochodu odpowiednie narzędzia, takie jak pług, piaskarkę, dźwig, noże czy zbiornik na wodę.

3 czerwca 2011 roku Unimog obchodzić będzie swoje 60-te urodziny. Po dzień dzisiejszy ma wielu miłośników i ceniony jest za swoją wytrzymałość. W związku z tym marka Mercedes-Benz zorganizuje spotkanie miłośników tego samochodu. Wezmą oni udział w Rajdzie Unimoga, a na 5 czerwca organizatorzy zapowiadają jubileuszowe uroczystości w Muzeum Unimoga w Gaggenau, gdzie w 1951 roku z taśmy produkcyjnej zjechał pierwszy jego egzemplarz. Informacje na ten temat dostępne są na stronie www.mercedes-benz.com/unimog-60jahre.

Dzięki napędowi na cztery koła Unimog wjedzie wszędzie fot. Mercedes-Benz
Dzięki żurawiowi, załadunek drewna nie stanowi problemu fot. Mercedes-Benz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA