REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik przyszłości stworzony przez polskich studentów?

W tegorocznym Shell Ecomarathonie wystartuje 5 polskich ekip  fot. moto.wieszjak.pl
W tegorocznym Shell Ecomarathonie wystartuje 5 polskich ekip fot. moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Kolejne edycje Shell Eco-marathonu od 27 lat gromadzą tysiące studentów i wykładowców z całej Europy. Od 5 lat możemy obserwować również zmagania polskich studentów.

Na tegorocznej edycji (finał odbędzie się 26-28 maja na torze w Lausitz) wśród ponad 3 000 studentów i 222 zespołów znajduje się pięć polskich ekip. Są to Politechniki z Gdańska, Lublina i Warszawy.

REKLAMA

Uczestnicy Shell Eco-marathon muszą zaprojektować i zbudować pojazd, który ma za zadanie pokonać jak najdłuższy dystans przy jak najmniejszym zużyciu paliwa. 

Organizatorzy przewidzieli dwie kategorie: „Prototyp” i „UrbanConcept”. Druga z nich zakłada zbudowanie auta zbliżonego do tych jeżdżących po naszych drogach. Zazwyczaj auta w tej kategorii mają futurystyczny i aerodynamiczny wygląd.

Zobacz też: Volkswagen zgarnął nagrodę "Silnik roku". Po raz szósty z rzędu

REKLAMA

Drużyny mogą wybierać spośród różnych rodzajów paliw. Pojazdy z silnikami z wewnętrzną komorą spalania mogą wykorzystywać benzynę, olej napędowy, biodiesla lub etanol. Auta wyposażone w silniki elektryczne, mogą działać w oparciu o wodór, energię słoneczną lub technologie akumulatorów typu plug-in.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyścig jest poligonem doświadczalnym dla przyszłych rozwiązań. W jego historii można wskazać wiele przełomowych momentów, w których powstawały konstrukcje mogące być z powodzeniem wykorzystane w przyszłości. Zeszłorocznym osiągnięciem jest pokonanie 4 896 km na 1 litrze paliwa! Sztuka ta udała się studentom z Francji.

Udział Polaków

W edycji 2011 zobaczymy pięć zespołów z Polski. Przedstawiciele trzech z nich na co dzień studiują na wydziałach Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa oraz Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej a pojedyncze zespoły reprezentują politechniki z Lublina i Gdańska.

- Możliwość nawiązania kontaktu i przyjaźni z przyszłymi inżynierami z Europy Zachodniej oraz sam fakt przystąpienia do tego typu imprezy stanowi dla nas cenny punkt świadczący o woli podejmowania wyzwania oraz ambicji równania do najlepszych, biorąc pod uwagę nasze dokonania, dość udanie - mówi Kacper Kuc, członek ekipy SiMR z Politechniki Warszawskiej.

Zobacz też: Rekordowa produkcja opon Continental

Program Shell Eco-marathon pomaga promować wśród studentów kreatywność i wytrwałość. Podczas rywalizacji studenci i wykładowcy mają także możliwość, by dzielić się swoimi doświadczeniami, podpatrywać nowe rozwiązania i jednocześnie dobrze się bawić. Trzy dni zawodów to finał trwającego miesiącami procesu projektowania, budowania i udoskonalania swoich prac. Pozostaje mieć nadzieję na polskie sukcesy. Dla studentów to często jedyna szansa na rozwój i zaistnienie w branży, która stanowi ich pasję.

Źródło: Samar

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA