| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Wydarzenia > Silnik TwinAir najlepszym silnikiem Roku 2011

Silnik TwinAir najlepszym silnikiem Roku 2011


Produkowany w Polsce silnik TwinAir zdobył cztery nagrody w ramach konkursu "International Engine of the Year 2011". Dwucylindrowa jednostka TwinAir wyprzedziła silniki konkurencji we wszystkich kategoriach, w których startowała.

Jury złożone z 76 dziennikarzy i ekspertów pochodzących z 36 krajów zadecydowało, że silnik TwinAir jest najlepszy w kategorii poniżej 1000 cm3, a także ogłosiło go „Międzynarodowym Silnikiem Roku 2011” (International Engine of the Year 2011). Jest to najważniejsze wyróżnienie przewidziane w konkursie.

Ponadto silnik TwinAir z fabryki Fiat Powertrain otrzymał nagrody dla najlepszego debiutu (Best New Engine 2011) oraz dla najbardziej ekologicznej jednostki napędowej (Best Green Engine 2011).

Zobacz również: Statystyki policyjne: w kwietniu odnotowano prawie 11 tysięcy wypadków

Ten sukces dokłada się do zeszłorocznej nagrody Best New Engine 2010, którą zdobył silnik 1.4 MultiAir Turbo i potwierdza pozycję Fiat Powertrain z Bielska-Białej jako lidera w rozwoju i produkcji jednostek napędowych o małej pojemności, zaawansowanych technologicznie i o ograniczonym szkodliwym wpływie na środowisko naturalne.

Aktualnie dostępny w konfiguracji Turbo o mocy 85 KM w modelu Fiat 500/500C oraz już niedługo w nowej Lancii Ypsilon, silnik TwinAir zostanie w najbliższym czasie wprowadzony na rynek również w wersji wolnossącej o mocy 65 KM oraz w kolejnej wersji Turbo o wysokiej mocy 105 KM, plasującej go na szczycie kategorii, jeśli chodzi o uzyskiwany stosunek mocy do pojemności skokowej (120 KM/litr). Ponadto zostanie też wprowadzona ekologiczna wersja Turbo bi-fuel o mocy 80 KM.

Silniki z rodziny TwinAir są przykładem koncepcji downsizing; dysponują też technologią MultiAir dla inteligentnego zarządzania zaworami dolotowymi, co zapewnia dobre osiągi i niskie zużycie paliwa oraz emisję CO2 .

Komentarze członków jury na temat TwinAir: "Silnik TwinAir jest dowodem na to, że ekstremalne zmniejszanie pojemności skokowej nie oznacza niskich osiągów; przy zadziwiającym, bardzo efektywnym momencie obrotowym ten mały silnik jest bardzo zadziorny - mówi John Carey ("Wheels").

"Cztery zwycięstwa w jednym roku? To doprawdy zadziwiający wynik! Silnik TwinAir zapisał się w historii nagród "International Engine of the Year - stwierdził Dean Slavnich, wice-przewodniczący jury konkursu i redaktor magazynu "Engine Technology International".

Zobacz również: Mercedes-Benz Concept A-Class: stylowa elegancja

Inż. Aldo Marangoni, wiceprezes Product Engineering oraz inż. Dario Sacco, wiceprezes Engines Platform odebrali te zaszczytne wyróżnienia. "Dzisiejszy sukces jest ukoronowaniem ciężkiej pracy badawczej, jaką wykonujemy w poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych i w projektowaniu coraz bardziej wydajnych silników. Nasze silniki mają swój udział w pozycji Fiat S.p.A. jako lidera w klasyfikacji najbardziej proekologicznych producentów".

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Finelog

Finelog sprawia, że logistyka przestaje ograniczać Twój biznes. Tam, gdzie większość ludzi widzi tylko problemy, my widzimy wyzwania i, co jeszcze ważniejsze, rozwiązania.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »