| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Wydarzenia > Silnik TwinAir najlepszym silnikiem Roku 2011

Silnik TwinAir najlepszym silnikiem Roku 2011


Produkowany w Polsce silnik TwinAir zdobył cztery nagrody w ramach konkursu "International Engine of the Year 2011". Dwucylindrowa jednostka TwinAir wyprzedziła silniki konkurencji we wszystkich kategoriach, w których startowała.

Jury złożone z 76 dziennikarzy i ekspertów pochodzących z 36 krajów zadecydowało, że silnik TwinAir jest najlepszy w kategorii poniżej 1000 cm3, a także ogłosiło go „Międzynarodowym Silnikiem Roku 2011” (International Engine of the Year 2011). Jest to najważniejsze wyróżnienie przewidziane w konkursie.

Ponadto silnik TwinAir z fabryki Fiat Powertrain otrzymał nagrody dla najlepszego debiutu (Best New Engine 2011) oraz dla najbardziej ekologicznej jednostki napędowej (Best Green Engine 2011).

Zobacz również: Statystyki policyjne: w kwietniu odnotowano prawie 11 tysięcy wypadków

Ten sukces dokłada się do zeszłorocznej nagrody Best New Engine 2010, którą zdobył silnik 1.4 MultiAir Turbo i potwierdza pozycję Fiat Powertrain z Bielska-Białej jako lidera w rozwoju i produkcji jednostek napędowych o małej pojemności, zaawansowanych technologicznie i o ograniczonym szkodliwym wpływie na środowisko naturalne.

Aktualnie dostępny w konfiguracji Turbo o mocy 85 KM w modelu Fiat 500/500C oraz już niedługo w nowej Lancii Ypsilon, silnik TwinAir zostanie w najbliższym czasie wprowadzony na rynek również w wersji wolnossącej o mocy 65 KM oraz w kolejnej wersji Turbo o wysokiej mocy 105 KM, plasującej go na szczycie kategorii, jeśli chodzi o uzyskiwany stosunek mocy do pojemności skokowej (120 KM/litr). Ponadto zostanie też wprowadzona ekologiczna wersja Turbo bi-fuel o mocy 80 KM.

Silniki z rodziny TwinAir są przykładem koncepcji downsizing; dysponują też technologią MultiAir dla inteligentnego zarządzania zaworami dolotowymi, co zapewnia dobre osiągi i niskie zużycie paliwa oraz emisję CO2 .

Komentarze członków jury na temat TwinAir: "Silnik TwinAir jest dowodem na to, że ekstremalne zmniejszanie pojemności skokowej nie oznacza niskich osiągów; przy zadziwiającym, bardzo efektywnym momencie obrotowym ten mały silnik jest bardzo zadziorny - mówi John Carey ("Wheels").

"Cztery zwycięstwa w jednym roku? To doprawdy zadziwiający wynik! Silnik TwinAir zapisał się w historii nagród "International Engine of the Year - stwierdził Dean Slavnich, wice-przewodniczący jury konkursu i redaktor magazynu "Engine Technology International".

Zobacz również: Mercedes-Benz Concept A-Class: stylowa elegancja

Inż. Aldo Marangoni, wiceprezes Product Engineering oraz inż. Dario Sacco, wiceprezes Engines Platform odebrali te zaszczytne wyróżnienia. "Dzisiejszy sukces jest ukoronowaniem ciężkiej pracy badawczej, jaką wykonujemy w poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych i w projektowaniu coraz bardziej wydajnych silników. Nasze silniki mają swój udział w pozycji Fiat S.p.A. jako lidera w klasyfikacji najbardziej proekologicznych producentów".

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Lisak

Radca prawny, ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »