| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Wydarzenia > Jak zachęcić kierowców do bezpiecznej jazdy?

Jak zachęcić kierowców do bezpiecznej jazdy?

Czy "dobre" fotoradary są skuteczniejsze od "złych"? Volkswagen przeprowadził pewien eksperyment: loterię fotoradarową.

Zwycięzca konkursu "The Fun Theory Contest" zorganizowanej przez Volkswagena na zlecenie niemieckiego producenta zrealizował swoją teorię. Amerykanin Kevin Richardson przeprowadził tzw. loterię fotoradarową.

Zobacz również: Jakie są skutki odmowy przyjęcia mandatu?

Sformułowane prawo biznesowe głosi, że najlepszą zachętą do wykonania zadania jest nagroda. Dokładnie w ten sam sposób działa loteria fotoradarowa. „Dobre” fotoradary ustawiono na szwedzkich ulicach po czym obserwowano sytuację przez trzy dni. Fotoradar wyłapywał kierowców jadących zgodnie z przepisami, a ich dane brały udział w loterii, w której nagrody „fundowali” piraci drogowi z zapłaconych mandatów.

Zobacz również: Metoda na liścia sposobem na fotoradar?

Wynik testu był pozytywny. W ciągu trzech dni, fotoradary minęło 24 875 samochodów, a przekraczanie przepisowej prędkości w miejscach ustawienia sprzętu zmniejszyło się aż o 22 procent. W porównaniu ze skutecznością tradycyjnych radarów, jest to bardzo duża różnica.

Źródło: mototarget

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Liberty Direct

Liberty Direct to firma ubezpieczeniowa należąca do międzynarodowej Grupy Liberty Mutual Insurance, oferująca usługi dla Klientów indywidualnych oraz małych przedsiębiorstw.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK