REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sprzedaż modeli Ford Performance

Ford Focus ST 2.0 TDCi
Ford Focus ST 2.0 TDCi
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Sportowa gama modeli Forda z każdym rokiem zyskuje na atrakcyjności. Dowodem tego są ogromne wzrosty sprzedaży modeli z serii ST i RS.

Sportowe Fordy są na fali wznoszącej!

Hot hatche - niewielkie, sportowe samochody z mocnymi silnikami - były niegdyś zarezerwowane wyłącznie dla zagorzałych fanów motoryzacji, jednak z danych zebranych przez Forda wynika, że teraz są wybierane przez zwykłych użytkowników, którym daleko do stereotypowego „ściganta”. Sprzedaż hot hatchy Forda w Europie nabiera tempa. W pierwszych trzech kwartałach tego roku Ford sprzedał ponad 22 000 modeli Focus RS, Focus ST i Fiesta ST. Liczba zamówień na uznanego Focusa RS od momentu jego premiery przekroczyła 9 100 sztuk.*

REKLAMA

Ford Fiesta ST 5d

Ford Fiesta ST w wersji 5-drzwiowej

Ford

Ford

Klienci wybierający praktyczne modele o sportowych osiągach przede wszystkim biorą pod uwagę ich wyposażenie i kompaktowe wymiary nadwozia, a w dalszej kolejności moc silnika i właściwości trakcyjne, łączące komfort z wysoką dynamiką jazdy. W przypadku Forda układ jezdny został dopracowany przez uznanych specjalistów z Ford Performance.

Zobacz też: Pierwsza jazda - Ford Fiesta ST200

Modele Focus RS, Focus ST w wersji benzynowej i wysokoprężnej oraz Fiesta ST - oferowana teraz po raz pierwszy w odmianie pięciodrzwiowej - są wyposażone w rozwiązania usprawniające eksploatację na co dzień. Wśród nich znalazły się: system komunikacji i rozrywki SYNC, przednia szyba Quickclear z systemem usprawniającym odmrażanie zimą oraz podgrzewane fotele - dzięki nim najnowsza generacja hot hatchy pozostaje komfortowa i praktyczna przez cały rok.

Średni wiek nabywcy sportowych Fordów

Z danych Forda wynika, że średni wiek nabywcy modelu typu hot hatch wzrósł z około 38 lat w 2010 roku do 42 lat w 2016 roku. Co więcej, w roku 2015 taki samochód kupiło o 8 procent więcej kobiet, niż w roku 2010.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Sheryl Connelly, manager Forda ds. globalnych trendów i przyszłych zachowań, zidentyfikowała trend, zgodnie z którym klienci wybierają wielofunkcyjne produkty porównywalne do scyzoryka szwajcarskiego. Taki model życia nazwano „Swiss Army Life”. „W Swiss Army Life chodzi przede wszystkim o samowystarczalność. W odpowiedzi na ten trend, klienci szukają wszechstronnych, elastycznych i przydatnych produktów,” powiedziała Connelly. „Być może jest to bardziej zauważalne w przypadku milenialsów, którzy wytyczają nowe ścieżki i inwestują w produkty, które będą przydatne na wielu różnych etapach życia i w wielu odmiennych sytuacjach.”

Sarah Stringfellow z Brentwood w Wielkiej Brytanii jest typową przedstawicielką nowego pokolenia nabywców, którzy zaprzeczają stereotypom, wybierając wszechstronne auta typu hot hatch. 31-letnia Sarah jeździ Fordem Focusem ST3 w topowej specyfikacji z silnikiem benzynowym EcoBoost.

Ford Focus ST 2.0 TDCi

Ford Focus ST występuje także w wersji z silnikiem Diesla 2.0 TDCi

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Test Ford Focus ST 2.0 TDCi

„Ford Focus ST spodobał mi się dlatego, że jest szybki, wygląda wspaniale i nie jest zbyt duży, a jednocześnie oferuje mnóstwo miejsca na zakupy i bagaże. Nie spodziewałam się jednak, że jest aż tak luksusowy wewnątrz,” powiedziała Stringfellow. „Oczywiście najbardziej lubię silnik o wysokiej mocy i sposób, w jaki samochód się prowadzi. Szczerze mówiąc, teraz zaczynam już myśleć o Focusie RS!”

Hot hatche są w modzie!

REKLAMA

Bardziej praktyczne hot hatche spełniają również oczekiwania wiernych klientów, których styl życia zmienia się z wiekiem. Posiadanie rodziny nie wyklucza posiadania hot hatcha, jako samochodu do codziennej eksploatacji, natomiast fani samochodów o wysokich osiągach, którzy wcześniej nie mogli sobie pozwolić na auto marzeń mogą teraz kupić sobie nowoczesnego hot hatcha.

„Wciąż jest grupa zagorzałych fanów hot hatchy, która uważa, że oznaczenie hot hatch należy się wyłącznie samochodom trzydrzwiowym, jednak obecnie nie ma już tak dużego znaczenia fakt, iż auto jest pięciodrzwiowe,” powiedział Dan Trent, redaktor popularnej strony internetowej Pistonheads dla wielbicieli aut. „Sam jestem tego najlepszym przykładem - mam teraz dzieci dlatego nie mogę jeździć samochodem trzydrzwiowym, a jeśli na rynku dostępne są hot hatche w odmianach pięciodrzwiowych to ja zdecydowanie popieram ten trend!”

Ford Focus RS 2015

Ford Focus RS posiada tryb Drift mode do efektownej jazdy poślizgami!

Ford

Ford

Pięciodrzwiowy hatchback Ford Focus RS jest wyposażony w 350-konny silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 2,3 litra, napęd na cztery koła Ford Performance All Wheel Drive oraz przełącznik wyboru trybów jazdy Drive Mode z pierwszym w branży trybem Drift Mode, który pozwala kierowcy wywołać kontrolowaną nadsterowność auta.

Zobacz też: Test Ford Mustang GT 5.0 421 KM - sportowiec najwyższej próby!

Ford Focus ST jest oferowany z silnikiem benzynowym EcoBoost o mocy 250 KM lub jednostką wysokoprężną TDCi o mocy 185 KM oraz w pięciodrzwiowej wersji hatchback i odmianie kombi. Z kolei trzy- i pięciodrzwiowe modele Ford Fiesta ST są dostępne ze 182-konnym silnikiem benzynowym EcoBoost o pojemności 1,6 litra. W gamie znajduje się także nowy Ford Fiesta ST200 z silnikiem rozwijającym 200 KM - model ten dostępny jest wyłącznie w odmianie trzydrzwiowej.

Fordy z serii ST-line

W tym roku Ford wprowadził także gamę modeli ST-Line inspirowanych samochodami Ford Performance. Wśród nich znalazły się modele Fiesta, Focus, Mondeo i Kuga - wszystkie mogą być wyposażone w mocne i wydajne silniki. Ford może poszczycić się długą historią związaną z hot hatchami w Europie, którą 35 lat temu zapoczątkował model Fiesta XR2. W tym roku na całym świecie Ford sprzeda ponad 200 000 samochodów o wysokich osiągach, włączając w to Mustanga, Focusa RS, Focusa ST i Fiestę ST - to niemal dwukrotnie więcej, niż trzy lata temu.

Źródło: materiały prasowe Ford

Ford Fiesta ST200 2016
Ford
Ford Mustang GT 5.0 V8
Kamil Fraszkiewicz
Ford Focus RS 2016
Ford
Autopromocja

REKLAMA

Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Młodzi nie chcą prawa jazdy. W 2023 r. dokumentów było o 30 proc. mniej, niż jeszcze kilka lat temu

    Dane z CEPiK nie pozostawiają złudzeń. W 2023 r. w Polsce zostało wydanych o 30 proc. mniej praw jazdy, niż w 2015 r. Jak ten trend może wpłynąć na producentów samochodów oraz rynek aut używanych?

    Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

    Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    REKLAMA

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    REKLAMA

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    REKLAMA