REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Innowacyjne podejście Mazdy do biznesu w Europie

Innowacyjne podejście Mazdy do biznesu w Europie
Innowacyjne podejście Mazdy do biznesu w Europie
Mazda

REKLAMA

REKLAMA

Żeby skutecznie konkurować na współczesnym rynku motoryzacyjnym nie wystarczy oferować innowacyjne produkty. Istotne są także innowacje w sposobie prowadzenia biznesu.

Innowacyjne podejście Mazdy do biznesu w Europie

REKLAMA

Mazda jako pierwszy producent samochodów w Europie zaoferowała elektroniczny rejestr przeglądów, zastępujący tradycyjną książkę serwisową. Później, dzięki aplikacji MyMazda, właściciele uzyskali bezpośredni dostęp do tego archiwum za pomocą smartfonu lub komputera, jak również dostęp do innych usług, np. pomocy drogowej. W Wielkiej Brytanii Mazda pilotuje teraz funkcję Mazda MyWay, która w wygodny sposób dostarcza pod drzwi klienta szereg usług. Tymczasem ponad 1500 dealerów w całej Europie zmienia wygląd salonów na bardziej ekskluzywny, aby jeszcze lepiej służyć klientom.

REKLAMA

„Rozwój nowych produktów i przeorganizowanie całej działalności w okresie kryzysu z pewnością się opłaciło” — mówi Jeff Guyton, 49 l., prezes i dyrektor generalny Mazda Motor Europe od 2009 r. „Dziś przynosimy solidny zysk, a popyt na nasze modele, w szczególności nasze SUVy, jest od dłuższego czasu bardzo duży, zwłaszcza w Europie.”

Więcej informacji na temat Mazdy znajdziesz tutaj

REKLAMA

Założony w 1990 r. ośrodek Mazda Research Europe (MRE) wraz z pozostałymi czterema centrami badawczo-rozwojowymi na świecie pomaga opracowywać nowe modele i zapewniać zgodność oferowanych pojazdów z europejskimi normami i gustami. Pełni również rolę jednego z trzech zaawansowanych studiów projektowych Mazdy, obok ośrodków w USA i Japonii, zapewniając europejski wkład w ewolucję stylistyki KODO.

W przeszłości produkcja Mazdy była skupiona w Japonii. Jednak, aby sprostać globalnym oczekiwaniom, spółka zaczęła rozszerzać potencjał produkcyjny, budując nowoczesne ośrodki w innych częściach świata. Skorzystała na tym Europa, gdyż samochody sprzedawane tutaj są produkowane w Japonii, Meksyku i Tajlandii. Szeroka baza produkcyjna ze zdolnością elastycznego dostosowywania produkcji nie tylko poprawia zdolność Mazdy do zaspokajania zmiennego zapotrzebowania, ale również zmniejsza wpływ kursów walutowych na zysk.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mazda Logistics Europe (MLE) przejmuje transporty, które docierają do obiektów portowych spółki w Antwerpii, Barcelonie i Zeebrugge. MLE, z siedzibą w Willebroek nieopodal Antwerpii w Belgii, przygotowuje samochody i części pod kątem docelowych lokalnych rynków, a następnie wysyła je do dealerów na całym kontynencie. To niezwykle skomplikowane zadanie, które musi być realizowane płynnie i precyzyjnie, dzień w dzień, aby działalność w Europie przebiegała sprawnie. MLE dostarcza również usług informatycznych i finansowych krajowym oddziałom Mazdy.

Zobacz też: Mazda po ośmiu latach działalności w Polsce

Bezkompromisowe innowacje

Kładąc fundamenty trwałego sukcesu, firma wprowadziła w tym roku na rynek dwa nowe SUVy — Mazdę CX-4 (w Chinach) oraz Mazdę CX-9 (w Ameryce Północnej) — i poza Mazdą MX-5 RF (Retractable Fastback — nadwozie typu fastback ze składanym dachem), zaprezentowaną wiosną, ma jeszcze kilka asów w rękawie. Ponadto, firma opracowuje następną generację technologii SKYACTIV, dążąc do znacznego zmniejszenia zużycia paliwa i emisji.

„To podejście, które owocuje przełomowymi technologiami i stylistyką, odróżnia markę na tle innych i uważam, że jest to jeden z powodów, dla których nasze samochody są tak atrakcyjne dla klientów” — dodaje Guyton. „Dzięki kolejnym nowym modelom w drodze, perspektywy wyglądają bardzo dobrze.”

Bezkompromisowa postawa i działania pod prąd stanowią część DNA marki. Przykładem może być silnik rotorowy — jednostka napędowa, dzięki której jedynie Mazda osiągnęła sukces komercyjny. Innym przykładem może być przystępny cenowo samochód sportowy — segment aut, który praktycznie zanikał, kiedy Mazda ożywiła go w 1989 r. legendarnym roadsterem MX-5, który dał początek filozofii Jinba-Ittai i od tej pory sprzedał się w ponad milionie egzemplarzy.

Skupiona na człowieku filozofia rozwojowa i niezmienna orientacja na kierowcę nie pozwalają firmie zatrzymać się w dążeniu do przeprowadzania innowacji dla klientów. To bezkompromisowe podejście sprawdza się — jak pokazuje sukces ostatnich lat. Mazdę i jej klientów czeka również świetlana przyszłość — w Europie i na całym świecie.

Mazda Motor Europe

  • Powstała w 1989 r. z główną siedzibą w Leverkusen w Niemczech, obecnie zatrudnia międzynarodowy zespół liczący ponad 200 pracowników (choć obecność Mazdy w Europie sięga lat 60., a eksport do Europy na pełną skalę ruszył w 1967 r.)
  • Organizacja w Leverkusen pracuje nad rynkową pozycją i sukcesem Mazdy, koordynując działania 21 krajowych przedstawicielstw odpowiedzialnych za sprzedaż i pięciu niezależnych dystrybutorów razem pokrywających 37 rynków w Europie
  • Wspiera również ok. 1500 dealerów, którzy obecnie przechodzą proces unowocześnienia wyglądu obiektów na bardziej ekskluzywny

Mazda Logistics Europe

  • Również powstała w 1989 r. w Willebroek, w pobliżu portu w Antwerpii w Belgii, zatrudnia ponad 350 pracowników odpowiedzialnych za dystrybucję samochodów i części w całej Europie oraz przygotowywanie ich do wejścia na docelowe rynki lokalne
  • W 2002 r. otwarto drugi obiekt portowy w Barcelonie jako centrum na Europę Południową, zaś trzeci — w Zeebrugge w Belgii, otwarty w 2009 r. — zaopatruje Zjednoczone Królestwo, Irlandię i Skandynawię
  • Ponadto koordynuje usługi informatyczne i finansowe dla krajowych przedstawicielstw odpowiedzialnych za sprzedaż

Zobacz też: Mazda RX-VISION 2016

Mazda Research Europe

  • Obiekt powstał w 1990 roku w Oberursel, w pobliżu Frankfurtu w Niemczech, jako jedno z pięciu światowych centrów badawczo-rozwojowych Mazdy i obecnie zatrudnia ok. 100 osób
  • Pełni również rolę jednego z trzech zaawansowanych studiów projektowych Mazdy, obok ośrodków w USA i Japonii
  • Do jego zadań należy analizowanie nowych technologii, opracowywanie części i akcesoriów na rynek europejski, a także zapewnianie zgodności produktów Mazdy z europejskimi normami i gustami

Zobacz też: Mazda MX-5: World Car of the Year 2016 i świetne wyniki sprzedaży

Oś czasu

1967:       Mazda rozpoczyna eksport na pełną skalę do Europy

1972:       Roczna sprzedaż osiąga pułap 50 000 egzemplarzy w 18 europejskich krajach; pierwsza lokalna spółka odpowiedzialna za sprzedaż powstaje w Niemczech

1989:       Powstaje Mazda Motor Europe z siedzibą główną w Leverkusen; Mazda Logistics Europe zostaje utworzona nieopodal Antwerpii

1990:       Budowa nowego europejskiego centrum badawczo-rozwojowego w Oberursel w Niemczech

2008:       Mazda deklaruje zmniejszenie średniego zużycia paliwa w swoich modelach o 30% do 2015 r.

2011:       Prezentacja całkowicie nowej Mazdy CX-5 — pierwszego modelu wyposażonego w pełen zakres technologii SKYACTIV i zbudowanego w stylistyce KODO — Dusza ruchu

2014:       Otwarcie Mazda Space w Barcelonie jako europejskiego centrum kulturalno-imprezowego; rusza produkcja w nowym zakładzie w Meksyku, powiększając światowy potencjał Mazdy

2016:       Mazda przedstawia SKYACTIV — Dynamics, innowacyjną linię technologii kontroli pojazdu; rozpoczyna się program „Przyjaciele MX-5”

Źródło: Materiały prasowe Mazdy

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA