REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PKP Cargo uruchomi produkcję wagonów w Szczecinie

PKP Cargo uruchomi produkcję wagonów w Szczecinie.
PKP Cargo uruchomi produkcję wagonów w Szczecinie.
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

PKP Cargo i amerykańska firma Greenbrier rozpoczną w Szczecinie wspólną produkcję wagonów towarowych. Spółka chce produkować 150 wagonów rocznie.

Grupa PKP Cargo i amerykańska firma Greenbrier, jeden z największych na świecie producentów taboru, rozpoczną w Szczecinie wspólną produkcję wagonów towarowych - poinformowała w komunikacie w czwartek PKP Cargo. Docelowo spółka chce produkować nawet 500 wagonów rocznie.

REKLAMA

Produkcja, przy której zatrudnienie znajdzie około 150 osób z PKP Cargo i z rynku pracy, ruszy w I kw. 2016 roku. PKP Cargo zainwestuje w uruchomienie linii produkcyjnej blisko 11,5 mln zł. Docelowo spółka chce produkować nawet 500 wagonów rocznie.

Zobacz też: Volkswagen Poznań zatrudni pracowników

REKLAMA

PKP Cargo i Greenbrier Europe Wagony Świdnica podpisały 1 lipca list intencyjny w spawie uruchomienia produkcji wagonów. jak informuje PKP Cargo w ramach tej współpracy Greenbrier dostarczy niezbędną dokumentację, technologię, standardy kontroli, jakości oraz wyposażenie linii produkcyjnej. Po stronie PKP Cargotabor, spółki z grupy PKP Cargo, będzie m.in. zapewnienie wykwalifikowanej kadry produkcyjnej i administracyjnej oraz zaplecza warsztatowego.

"Warta ponad 10 mln zł inwestycja oznacza produkcję tysięcy wagonów w ciągu najbliższych lat, a w dalszej perspektywie możliwość zwiększania liczby wytwarzanych wagonów oraz zatrudniania dodatkowych pracowników ze Szczecina i okolic" – powiedział cytowany w komunikacie prezes zarządu PKP Cargo Adam Purwin.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Linia produkcyjna zostanie zbudowana w należącym do PKP Cargotabor Zakładzie Napraw Taboru w Szczecinie. Dysponuje on odpowiednimi warunkami lokalowymi i zapleczem technicznym. Docelowo będzie tam powstawać około 500 wagonów rocznie. W pierwszej fazie projektu - jak wskazano w komunikacie - produkowane będą tzw. węglarki, czyli wagony do przewozu towarów masowych, a po osiągnięciu zakładanych mocy produkcyjnych, także inne typy wagonów.

"Uruchomienie produkcji wagonów wewnątrz Grupy PKP Cargo pozwoli zaspokoić nasze zapotrzebowanie, przy jednoczesnym wykorzystaniu potencjału posiadanego zaplecza warsztatowego. Dzięki współpracy z światowej klasy producentem taboru, uzyskamy dostęp do najnowocześniejszych technologii produkcji wagonów. To kolejny krok, po konsolidacji działalności i wprowadzeniu nowoczesnych metod zarządzania, w rozwoju PKP Cargotabor" – powiedział cytowany w komunikacie członek zarządu PKP Cargo ds. operacyjnych, Wojciech Derda.

Zobacz też: LOT chce za 5 lat przewozić 10 mln. pasażerów

Prototypowa węglarka ma zjechać z linii produkcyjnej jeszcze w tym roku, później ma ruszyć produkcja seryjna - powiedział dziennikarzom w Szczecinie Derda. Ten typ węglarki będzie nowocześniejszym wagonem, od tych, które dziś wykorzystuje przewoźnik - będzie lżejszy, krótszy, umożliwi tzw. "wyższy załadunek" i przewiezie więcej towaru.

"Skład pociągu będzie można złożyć z większej liczby wagonów, co obniży koszty przewozu grupy PKP CARGO" - dodał Derda.

Innym typem wagonów, które mogą powstawać w Szczecinie są wagony intermodalne służące do przewozu kontenerów.

REKLAMA

"Myślimy o własnych platformach intermodalnych" - powiedział Derda. "Aktualnie rynek przewozów intermodalnych jest najszybciej rosnącym segmentem w grupie cargo. Dziś rośnie on dwucyfrowo i tam na pewno jest przyszłość naszej firmy" - ocenił Derda. Zaraz po węglarkach, platformy intermodalne są pierwszym typem wagonów, o których myśli firma - dodał.

Spółka PKP Cargo powstała w 2014 r., z połączenia spółek taborowych w Grupie PKP Cargo. W wyniku konsolidacji działalności, utworzono sieć 15 oddziałów, wyspecjalizowanych w konkretnych czynnościach, związanych z przeglądami okresowymi wagonów, lokomotyw i naprawami bieżącymi. Wprowadzono także nowoczesne metody zarządzania, które podniosły efektywność działania w poszczególnych lokalizacjach. Obecnie w PKP Cargotabor pracuje ponad 2,5 tys. osób.

PKP Cargo posiada ponad 61,5 tys. wagonów towarowych. Wiek większości z nich przekracza 25 lat. Pod koniec 2013 r. PKP Cargo zakupiło 330 nowoczesnych wagonów do przewozu kontenerów. Spółka modernizuje też posiadane lokomotywy spalinowe, a w 2015 r. rozpisała przetarg o wartości około 400 mln złotych na zakup 20 lokomotyw wielosystemowych do obsługi połączeń transgranicznych.

PKP Cargo jest największym towarowym przewoźnikiem kolejowym w Polsce i drugim w Unii Europejskiej. Powstała w 2001 r. W 2014 r. grupa PKP Cargo osiągnęła 4,257 mld zł przychodów i 276 mln zł zysku netto, przewożąc 111 mln ton ładunków. (PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    REKLAMA

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    REKLAMA

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    REKLAMA