| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Rekordowa sprzedaż Audi w marcu 2015 roku

Rekordowa sprzedaż Audi w marcu 2015 roku

Audi ustanowiło rekordowy wynik sprzedażowy. W marcu 2015 roku sprzedano najwięcej aut w historii niemieckiej marki. Jakie auta cieszyły się największą popularnością?

Sprzedaż aut Audi w I kwartale 2015 roku

Pierwszy kwartał 2015 uszyty na miarę Audi AG. Globalna sprzedaż koncernu wzrosła o 6,1 procent w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, sięgając około 438 250 sprzedanych aut. Wszystkie regiony świata zanotowały dodatnie wyniki. Na optymistyczny obraz początku roku wpłynęły również marcowe wyniki. Notując 4,4 procentowy wzrost - około 177 950 sprzedanych pojazdów - Audi w ciągu jednego miesiąca przekazało do rąk klientów więcej samochodów niż kiedykolwiek wcześniej w takim samym okresie. Oznacza to, że sześćdziesiąty trzeci miesiąc z rzędu cztery pierścienie odnotowują wzrost sprzedaży.

„Rekord pierwszego kwartału podsumowuje doskonały początek tego roku. Będziemy ten trend kontynuować przez kolejne miesiące” - mówi Luca de Meo, szef sprzedaży i marketingu Audi AG. „Nowe Audi Q7 z pewnością pomoże nam w osiągnięciu dobrych wyników w drugiej połowie roku. Pierwsze reakcje klientów i dealerów są bardzo dobre, zamówienia już teraz przekraczają nasze oczekiwania, choć samochód nie trafił jeszcze do sieci handlowej.”

Zobacz też: Sprzedaż samochodów Audi w 2014 roku

Przez pierwsze trzy miesiące tego roku, wzrost odnotowała przede wszystkim rodzina modeli A3 (+43,8 procent), Audi Q3 (+9,6 procent) oraz Audi A6 (+8,1 procent). Popyt na ten model klasy wyższej wzrósł szczególnie w Niemczech, o 19 procent od początku roku. Od marca, nowa generacja A6 jest dostępna również w USA, trzecim największym dla A6 rynku i tam właśnie wydatnie wpływa na wyniki sprzedażowe.

Łączna sprzedaż wszystkich modeli Audi w Stanach Zjednoczonych, mimo utrzymującej się zimy, wzrosła o 13,8 procent do 40 098 egzemplarzy. Pasmo sukcesów na tym rynku wciąż trwa, sprzedaż w marcu wzrosła aż o 20 procent. Bestsellerem na rynku amerykańskim było ponownie Audi Q5, które sprzedało się w liczbie 3934 egzemplarzy – wzrost o 17,2 procent. Dwucyfrowe przyrosty sprzedaży zanotowano również na innych, ważnych rynkach: na przykład w Brazylii, aż o 63,9 procent.

Podobnie w Europie. Audi odnotowało tu najlepszy pierwszy kwartał w swojej historii. Mimo nadal napiętych ramowych warunków ekonomicznych, koncern mógł zwiększyć sprzedaż w porównaniu do pierwszych trzech miesięcy roku 2014 i pobić rekord sprzedaży 200 000 aut (+3,4 procent, około 207 250 egzemplarzy). Ważnymi rynkami były przede wszystkim Niemcy (+10,2 procent, 73 208 sprzedanych aut) i Hiszpania (+7,0 procent, 12 322 samochodów), gdzie mimo, że wyniki rynkowe znajdują się jeszcze znacznie poniżej poziomu sprzed kryzysu w roku 2007, to wykazują stały, pozytywny trend wzrostowy. Pozycję Audi na półwyspie Iberyjskim budowały przede wszystkim SUV’y. Sprzedano 2830 takich pojazdów - wzrost o 22,8 procent. Spośród dziesięciu największych, europejskich rynków zbytu Audi, najszybsze tempo wzrostu w marcu odnotowała Belgia. Sprzedaż wzrosła tu o 12,6 procent, do 4115 egzemplarzy. W Polsce Audi sprzedało 762 samochody co oznacza spadek o 13,8 % w stosunku do marca 2014. Warto zauważyć jednak, że w pierwszym kwartale ubiegłego roku wielkość sprzedaży była pod dużym wpływem zmian w zasadach odliczania podatku Vat od samochodów rejestrowanych przez firmy.

W regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż Audi wzrosła od początku roku o 7,6 procent, do poziomu 162 150 pojazdów. Spośród dużych, azjatyckich rynków, dynamice przewodziła Korea Południowa. Tutaj sprzedaż wzrosła w marcu o 58,5 procent do 3894 pojazdów, a od początku roku o 34,9 procent, do 9194 sprzedanych aut. Również w Australii koncern z Ingolstadt odnotował dwucyfrowy wzrost. Pomiędzy styczniem a marcem, oddano do rąk klientów 15,3 procent więcej egzemplarzy Audi niż w tym samym okresie roku 2014. W Chinach cztery pierścienie także przekroczyły swój wynik I kwartału roku ubiegłego (+7,1 procent), sprzedając 133 316 aut. W marcu, sprzedaż marki w Państwie Środka było o 1,5 procent wyższa niż w analogicznym miesiącu roku 2014.

Źródło: materiały prasowe Audi

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Małgorzata Słomka

Doradca podatkowy nr wpisu 09900, prawnik, zatrudniona w Instytucie Studiów Podatkowych na stanowisku konsultanta podatkowego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »