| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Sprzedaż samochodów koncernu FIAT w Polsce w 2014 roku

Sprzedaż samochodów koncernu FIAT w Polsce w 2014 roku

Sprzedaż samochodów Grupy Fiat Chrysler Automobiles w 2014 roku, do której należą m.in. Fiaty, Alfy Romeo czy Jeepy sięgnęła w Polsce 21 600 sztuk. Które modele cieszyły się największym zainteresowaniem wśród klientów?

Sprzedaż aut marki FIAT, Alfa Romeo, Jeep, Abarth, Lacia w 2014 roku

Fiat Auto Poland w 2014 roku sprzedał na polskim rynku 21 600 nowych samochodów Grupy Fiat Chrysler Automobiles, w tym:

  • Fiat Professional - 10 589 szt.
  • Fiat - 7 983 szt.
  • Jeep - 1 674 szt.
  • Alfa Romeo - 760 szt.
  • Lancia - 551 szt.
  • Abarth - 35 szt.
  • CJD* - 8 szt.

Samochody dostawcze przewodzą wynikom sprzedaży

Marka Fiat Professional utrzymała pozycję zdecydowanego lidera w sprzedaży samochodów dostawczych na rynku polskim. W 2014 r. zarejestrowano 10 589 samochodów Fiat Professional (+7,0%) i uzyskano udział w rynku równy 23,3%. Oznacza to, że niemal co czwarty nowy samochód dostawczy, który wyjechał z salonów sprzedaży na polskie drogi to samochód marki Fiat Professional.
Fiat Ducato to już od 8 lat najlepiej sprzedający się samochód dostawczy w Polsce. W 2014 roku model ten z ilością 6 906 (+14,1%) zarejestrowanych sztuk zdominował rynek lekkich samochodów dostawczych w Polsce. Pozycje nr 2 i 3 w sprzedaży marki Fiat Professional zajęły modele Fiorino (1 399 szt. +0,6%) oraz Doblò (1 202 szt. -1,8%).

Samochody marki Fiat

W Polsce w minionym roku zarejestrowano 7 983 nowych samochodów osobowych marki Fiat. Najchętniej Klienci wybierali modele Punto (2 356 szt.) oraz Panda (1 751 szt.). Wzrosło zainteresowanie produkowanym w Tychach Fiatem 500. W ubiegłym roku zarejestrowano 1 115 szt. tego stylowego miejskiego auta i Fiat 500 zajął trzecie miejsce na podium najpopularniejszych modeli Fiata w 2014 roku w Polsce.  Kolejny dobry rok sprzedaży dla największego osobowego Fiata w ofercie, modelu Freemont, który znalazł 600 nowych Klientów i w rankingu uplasował się zaraz za modelem Fiat 500L (676 szt.).

Marka Jeep kontynuuje doskonałą passę w sprzedaży zarówno globalnej, jak i na naszym rynku. W Polsce w ubiegłym roku zarejestrowano rekordowe 1 674 nowych Jeepów - o 51,4% więcej niż w 2013 roku. Jeep Grand Cherokee w 2014 roku zajął drugie miejsce na rynku w segmencie luksusowych SUVów,  z imponującą sprzedażą 925 sztuk (+39,7%). Udany debiut na rynku zaliczył model Cherokee, który zajmuje drugi stopień podium w marce Jeep (282 szt.), wyprzedzając model Compass (248 szt.).

Marka Alfa Romeo pozyskała w 2014 r. 760 nowych „Alfisti". Większość Klientów zdecydowała się na model Giulietta - zarejestrowano 669 szt. tego kompaktowego modelu. Natomiast marka Lancia w 2014 roku sprzedała w Polsce 551 nowych samochodów, w tym najwięcej modelu Ypsilon (325 szt.), produkowanego w tyskiej fabryce Fiat Auto Poland oraz modelu Voyager (148 szt.).
Na polskie drogi w 2014 r. wyjechało również 35 nowych sportowych samochodów z logo Abarth na masce.

W załączeniu tabela ze szczegółowymi wynikami sprzedaży Fiat Auto Poland na rynku polskim w 2014 r.

*- inne samochody marek Chrysler/Lancia, Jeep i Dodge.

Źródło: materiały prasowe Fiat

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Polskie Stowarzyszenie Producentów Styropianu

Ekspert w dziedzinie ociepleń

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »