REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot: wzrost sprzedaży aut w I połowie 2014 roku

Peugeot 508 facelifting 2014 2015
Peugeot 508 facelifting 2014 2015
peugeot

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot dzięki dobrym wynikom sprzedaży ma powody do zadowolenia. Jakie auta cieszą się największym zainteresowaniem?

Wzrost sprzedaży samochodów Peugeot

NAJWAŻNIEJSZE FAKTY

REKLAMA


  • Wzrost światowej sprzedaży PEUGEOT o 5,7% do 853 000 samochodów
  • Silny wzrost sprzedaży PEUGEOT w Europie i w Chinach:
    • Europa: + 13,5% do poziomu 522 000 samochodów
    • Chiny: + 32,4% do poziomu 185 000 samochodów - kolejny rekord sprzedaży
  • Wzrost rentownej sprzedaży dla klientów indywidualnych:
    • Europa: wzrost udziału w rynku o blisko 1 p.
  • Odmłodzona i spójna gama modelowa (średni wiek modeli wynosi 3 lata), ułatwiająca zwiększenie sprzedaży
    • Sukces modeli PEUGEOT 308 i 308 SW, wybranego samochodem roku 2014
    • Sukces crossoverów PEUGEOT 2008 i 3008
    • Obiecujący debiut rynkowy PEUGEOT 108
  • Sukcesy gamy samochodów dostawczych:
    • Wprowadzenie do sprzedaży nowego PEUGEOT Boxer
    • Silny wzrost sprzedaży (+7,6%) modeli PEUGEOT Partner, Expert i Boxer

Dobre wyniki sprzedażowe koncernu Peugeot

REKLAMA

Dzięki dobrym wynikom handlowym w Europie, znacznie przekraczającym wzrost na tym rynku oraz mocnej ofensywie w Chinach, które są największym światowym rynkiem samochodowym, PEUGEOT odnotował w pierwszym półroczu br. wzrost sprzedaży o 5,7 % do poziomu 853 000 samochodów (o 45 000 samochodów więcej w niż w pierwszym semestrze 2013).

W stosunku do pierwszego półrocza oraz całego roku 2013 widoczne są znaczne zmiany na liście 10 największych rynków zbytu marki, pokazujące ponowną poprawę sytuacji w niektórych krajach, takich jak Hiszpania czy Włochy.

Zobacz też: BMW rządzi w Polsce! 43% wzrost sprzedaży!

Poza Europą PEUGEOT odnotowuje w pierwszym półroczu br. dynamiczny wzrost sprzedaży w Chinach - niemal trzykrotnie większy niż średnia na rynku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Strefa Europy - powrót tendencji wzrostowej PEUGEOT

REKLAMA

Na rynku europejskim (samochodów osobowych i dostawczych - w 30 państwach), gdzie nadal panuje ostra konkurencja cenowa, w pierwszym półroczu br. widać początek ożywienia (+ 6%). Wśród dużych rynków zbytu Hiszpania (+19,8 %) i Wielka Brytania (+11,1%) wyróżniają się dynamiką wzrostu na tle Niemiec (+ 2,7%), Francji (+ 2,7%) i Włoch (+ 4%). W tych warunkach, dzięki odnoszącej sukcesy, odnowionej gamie samochodów osobowych i dostawczych PEUGEOT sprzedał 508 300 samochodów (422 400 samochodów osobowych i 86 000 dostawczych), co daje wzrost o 7,8%, i udział w rynku w wysokości  6,6% (+ 0,1 p.).

Marka zwiększyła sprzedaż w znakomitej większości krajów Europy Zachodniej, w krajach południowej Europy: w Hiszpanii (+ 14,3%), Włoszech (+16,3%), Portugalii (+38,5%), a także na 6 największych rynkach Europy Środkowej i Wschodniej. W większości tych krajów wzrósł również jej udział w rynku samochodów osobowych i dostawczych, w szczególności we Francji, Włoszech, Austrii, Belgii, Danii i Norwegii.

W pierwszym półroczu br. sprzedaż PEUGEOT we Francji rosła dwukrotnie szybciej niż rynek. Marka posiada 16,8% udziału w rynku samochodów osobowych i dostawczych. Jeśli chodzi o rynek samochodów osobowych, który odnotował wzrost o 2,9%, udział PEUGEOT zwiększył się o 7,5% do poziomu 17%. PEUGEOT 308 jest liderem wśród hatchbacków w segmencie C. Ma 3% udziału w rynku. Na koniec czerwca 2014 PEUGEOT 3008 i  508 prowadzą w swoich segmentach, a PEUGEOT 108, którego debiut rynkowy odbył się 12 czerwca, odnotował ponad 1.500 zamówień w ciągu pierwszego miesiąca sprzedaży.

Jest to również rentowny wzrost - marka znacznie zwiększyła sprzedaż dla klientów indywidualnych. Jej udział w rynku wzrósł o niemal 1 punkt w stosunku do  pierwszego półrocza 2013.

Na europejskim rynku samochodów dostawczych marka utrzymuje mocną pozycję ( 10,6% udziału w rynku).

Drugie półrocze rozpoczyna z całkowicie odnowioną gamą samochodów osobowych. We wrześniu pojawi się nowy PEUGEOT 508, spodziewany jest również wzrost sprzedaży modelu 108. PEUGEOT będzie dysponował najmłodszą gamą w swojej historii - średnia wieku modeli wyniesie trzy lata. Wykorzystano w niej najnowsze technologie best in class: silniki wysokoprężne Euro 6 Blue HDi, w tym zasługującą na uwagę wersję emitującą 82 g CO2 (w PEUGEOT 308); silniki benzynowe PureTech oferowane w modelach 108, 208 i 308; nową, automatyczną skrzynię biegów EAT6, która docelowo pojawi się w 12 modelach.

Strefa Azji - zdecydowany wzrost sprzedaży w Chinach

W Chinach PEUGEOT sprzedał w pierwszym półroczu br. 185 000 samochodów, co daje wzrost o 32,4% na rynku samochodów osobowych, który zwiększył się o 12,8% do poziomu 8 120 000 pojazdów.

Modele PEUGEOT 308, 408, 508 i 301 osiągnęły bardzo dobry wynik - łącznie w ciągu pierwszego półrocza br. sprzedano 123 600 tych samochodów, w tym 36 700 PEUGEOT 301.

Do zdynamizowania sprzedaży przyczyniły się również crossovery PEUGEOT 2008 i 3008, które trafiły w oczekiwania chińskich klientów. W ciągu półtora roku od jego wprowadzenia na rynek PEUGEOT 3008 odnotował wzrost o 37% (33 700 sprzedanych samochodów). PEUGEOT 2008 sprzedał się w ilości ponad 11 000 sztuk w ciągu zaledwie 3 miesięcy od jego debiutu.

Udział marki w rynku w miesiącu czerwcu wyniósł 2,35%, co oznacza wzrost o 0,7 punktu w stosunku do czerwca 2013.  Natomiast w pierwszym półroczu 2014 udział PEUGEOT w rynku osiągnął 2,3%.

Sieć marki licząca 436 salonów (350 w czerwcu 2013) obejmuje obecnie całe terytorium kraju i przyczynia się do jej rozwoju w regionach silnego wzrostu gospodarczego i urbanistycznego, z dala od znanych wielkich ośrodków na wybrzeżu.

Drugie półrocze powinno być równie dynamiczne. W sierpniu na salonie w Chengdu zadebiutuje PEUGEOT 408, a pod koniec listopada na salonie w Kantonie pojawi się nowy PEUGEOT 508, który zostanie wprowadzony do sprzedaży w styczniu 2015.

Sprzedaż Peugeot na świecie - nacisk PEUGEOT na rentowność sprzedaży

Na innych dużych, światowych rynkach widoczna jest mniej lub bardziej wyraźna tendencja spadkowa. PEUGEOT ucierpiał na skutek ogólnego spadku wartości walut na wschodzących rynkach, słabego kursu dolara amerykańskiego w stosunku do euro oraz związanej z tym inflacji, co pociągnęło za sobą znaczy spadek mocy nabywczej i poziomu sprzedaży na tych rynkach. W tej sytuacji marka zdecydowała się na realizację polityki handlowej ukierunkowanej na rentowność poprzez działania w odpowiednich kanałach sprzedaży oraz pricing power. Realizacja tej polityki na silnie zniżkujących rynkach prowadzi do spadku sprzedaży, skompensowanej niekiedy wzrostem udziałów w rynku.

W Ameryce Łacińskiej PEUGEOT zwiększył udział w rynku w Argentynie, do poziomu 10,9% (+ 0,3 punktu) tj. 40 000 samochodów (- 21,4%) na rynku, który odnotował spadek o 23,8% na skutek wprowadzenia nowych podatków od samochodów, istniejących od początku roku ograniczeń w imporcie oraz ciągłej dewaluacji peso argentyńskiego w stosunku do dolara. Bardzo konkurencyjne oprocentowanie kredytów na zakup samochodów produkowanych na miejscu powinno przyczynić się do ożywienia rynku.

Zobacz też: Sprzedaż samochodów w Polsce w 2014 r.

W Brazylii niski wzrost w szczególności dotknął sektor samochodowy ze względu na utrudniony dostęp do kredytów i wysokie podatki. Łączna sprzedaż samochodów na tym rynku spadła o 7,3% do poziomu 1,58 miliona sztuk, a sprzedaż PEUGEOT o 18,7% do 22 600 samochodów.  Marka przewidziała zresztą ten spadek związany z kończącą się sprzedażą modeli PEUGEOT 207 i Hoggar i czeka na pojawienie się na początku 2015 roku PEUGEOT 2008, który powinien przyczynić się do zdynamizowania sprzedaży.

W Rosji w pierwszym półroczu br. rynek odnotował spadek o 7,9% do 1 230 000 samochodów (w porównaniu do 1 333 000 w pierwszym półroczu 2013). PEUGEOT sprzedał 12 200 samochodów, co daje spadek o 30,7% w stosunku do roku 2013 (17 557 samochodów) i przekłada się na 1-procentowy udział w rynku. Na wynikach marki zaciążyły dwa negatywne czynniki: ogólny spadek na rynku oraz pogarszające się pozycjonowanie cenowe na tle rosnącej agresywności cenowej konkurencji w tym sektorze. Sprzedaż PEUGEOT 408, produkowanego w zakładzie w Kałudze, jest lepsza niż modeli z importu. Pod koniec sierpnia w Moskwie odbędzie się salon samochodowy, na którym będzie miał miejsce światowy debiut PEUGEOT 508 oraz rosyjska premiera PEUGEOT 308. Powinien on umożliwić marce powrót do tendencji wzrostowych.

Na Ukrainie, w sytuacji załamania rynku (-43%), marce udało się ograniczyć spadek sprzedaży do 3%. Jej udział w rynku wzrósł o 1,7 punktu do 3,8%.

W Algierii dzięki sprzedaży 19 800 samochodów (10,7%) PEUGEOT uplasował się na drugim miejscu na rynku, na którym widać wyraźny spadek (-27,9%) w stosunku do 2013 roku.

W Turcji w pierwszym półroczu rynek odnotował spadek o 26% na skutek wzrostu oprocentowania kredytów i cen w celu skompensowania spadku wartości lira tureckiego. W tej sytuacji marka sprzedała 9600 samochodów, zwiększając tym samy swój udział w segmencie B o 0,8 punktu. PEUGEOT 301 był w czerwcu liderem w swoim segmencie, a łącznie w skali całego półrocza uplasował się na trzecim miejscu. Wprowadzenie nowego PEUGEOT 508 i automatycznej skrzyni biegów w modelu 308 powinno zdynamizować sprzedaż w drugim semestrze.

Najbardziej popularne modele Peugeot

PEUGEOT 308, 308 SW, crossoverów 2008 i 3008 oraz gamy samochodów dostawczych.

PEUGEOT 308, wybrany europejskim samochodem roku 2014 odnotował bardzo dynamiczny początek sprzedaży.

Model, wprowadzony we wrześniu 2013 roku, w czerwcu 2014 przekroczył próg 100 000 zamówień złożonych od jego debiutu rynkowego. PEUGEOT 308 SW zebrał już ponad 21 000 zamówień. Model ten przyczynił się do poprawy struktury sprzedaży - 42% sprzedanych PEUGEOT 308 stanowią bogatsze wersje z poziomu 3 i 4. Sukces ten miał również pozytywne skutki dla zakładu produkcyjnego w Sochaux. Od początku czerwca wprowadzono w nim nocną zmianę, co pozwoliło zwiększyć łączną produkcję do 900 sztuk dziennie (+160 samochodów dziennie).

PEUGEOT 2008 i 3008 nadal cieszą się dużym sukcesem. Światowa sprzedaż PEUGEOT 2008 osiągnęła w pierwszym półroczu br. 95 400 samochodów. Jeśli weźmiemy pod uwagę wyniki za sam miesiąc maj, model ten zajął pierwsze miejsce w swoim segmencie i zdobył 23,3% udziału w europejskim rynku (30 krajów) z mixem, w którym 65% stanową wersje z poziomu 3 i 3+. Sukces ten pozytywnie wpłynął na zakład w Miluzie, którego produkcja skoczyła z 310 samochodów dziennie w momencie wprowadzenia tego modelu do 860 sztuk dziennie na początku kwietnia 2014.

Światowa sprzedaż PEUGEOT 3008 zwiększyła się o 13% do 83 000 samochodów dzięki coraz lepszym wynikom w Chinach i niedawnemu restylingowi tego modelu w Europie.

PEUGEOT 301 kontynuuje swój sukces po wprowadzeniu na rynek chiński. Jego sprzedaż wzrosła o 55% do 58 100 samochodów.

Gama samochodów dostawczych PEUGEOT przeszła do ataku połączonymi siłami modeli PEUGEOT Partner (wzrost sprzedaży o 7% do 66 100 samochodów), PEUGEOT Expert (15 600 sprzedanych samochodów,+ 23%) i PEUGEOT Boxer (27 800 sztuk, +2%).

Umocnienie pozycjonowania marki na całym świecie i jej popularyzacja w oparciu o udział w liczących się sportowych wydarzeniach

Nowe ambicje marki znajdują swoje odbicie w działalności sportowej i sponsoringu.

Na początku roku 2015 będzie miał miejsce wielki powrót marki do rajdu Dakar, z modelem 2008 DKR. Marka wraca do tego znanego na całym świecie rajdu wystawiając samochód, który również ma ambicje zdobycia rynków na całym świecie - PEUGEOT 2008 ma już na swoim koncie sukcesy w Europie, niedawno został wprowadzony w Chinach, a na początku 2015 r. pojawi się w Ameryce Łacińskiej.

W styczniu 2014 PEUGEOT podpisał również umowę o współpracy z Novakiem Djokovicem. Współpraca ta powinna przyczynić się do popularyzacji marki w najważniejszych krajach świata, gdzie odbywają się turnieje ATP. Rozpoczęła się wręcz modelowo - Novak Djokovic zwyciężył w turnieju w Wimbledonie i zakwalifikował się do finału turnieju Roland-Garros we Francji. Obecnie prowadzi w klasyfikacji ATP. Novak Djokovic występuje w odnoszących sukces reklamach w Europie (kampania reklam telewizyjnych PEUGEOT 208) oraz w Chinach, gdzie reklamuje model PEUGEOT 2008.

Źródło: materiały prasowe Peugeot

Peugeot RCZ R tor
peugeot
Peugeot 308 SW 2014
peugeot
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

REKLAMA

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

REKLAMA