| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Peugeot: wzrost sprzedaży aut w I połowie 2014 roku

Peugeot: wzrost sprzedaży aut w I połowie 2014 roku

Peugeot dzięki dobrym wynikom sprzedaży ma powody do zadowolenia. Jakie auta cieszą się największym zainteresowaniem?

Wzrost sprzedaży samochodów Peugeot

NAJWAŻNIEJSZE FAKTY


  • Wzrost światowej sprzedaży PEUGEOT o 5,7% do 853 000 samochodów
  • Silny wzrost sprzedaży PEUGEOT w Europie i w Chinach:
    • Europa: + 13,5% do poziomu 522 000 samochodów
    • Chiny: + 32,4% do poziomu 185 000 samochodów - kolejny rekord sprzedaży
  • Wzrost rentownej sprzedaży dla klientów indywidualnych:
    • Europa: wzrost udziału w rynku o blisko 1 p.
  • Odmłodzona i spójna gama modelowa (średni wiek modeli wynosi 3 lata), ułatwiająca zwiększenie sprzedaży
    • Sukces modeli PEUGEOT 308 i 308 SW, wybranego samochodem roku 2014
    • Sukces crossoverów PEUGEOT 2008 i 3008
    • Obiecujący debiut rynkowy PEUGEOT 108
  • Sukcesy gamy samochodów dostawczych:
    • Wprowadzenie do sprzedaży nowego PEUGEOT Boxer
    • Silny wzrost sprzedaży (+7,6%) modeli PEUGEOT Partner, Expert i Boxer

Dobre wyniki sprzedażowe koncernu Peugeot

Dzięki dobrym wynikom handlowym w Europie, znacznie przekraczającym wzrost na tym rynku oraz mocnej ofensywie w Chinach, które są największym światowym rynkiem samochodowym, PEUGEOT odnotował w pierwszym półroczu br. wzrost sprzedaży o 5,7 % do poziomu 853 000 samochodów (o 45 000 samochodów więcej w niż w pierwszym semestrze 2013).

W stosunku do pierwszego półrocza oraz całego roku 2013 widoczne są znaczne zmiany na liście 10 największych rynków zbytu marki, pokazujące ponowną poprawę sytuacji w niektórych krajach, takich jak Hiszpania czy Włochy.

Zobacz też: BMW rządzi w Polsce! 43% wzrost sprzedaży!

Poza Europą PEUGEOT odnotowuje w pierwszym półroczu br. dynamiczny wzrost sprzedaży w Chinach - niemal trzykrotnie większy niż średnia na rynku.

Strefa Europy - powrót tendencji wzrostowej PEUGEOT

Na rynku europejskim (samochodów osobowych i dostawczych - w 30 państwach), gdzie nadal panuje ostra konkurencja cenowa, w pierwszym półroczu br. widać początek ożywienia (+ 6%). Wśród dużych rynków zbytu Hiszpania (+19,8 %) i Wielka Brytania (+11,1%) wyróżniają się dynamiką wzrostu na tle Niemiec (+ 2,7%), Francji (+ 2,7%) i Włoch (+ 4%). W tych warunkach, dzięki odnoszącej sukcesy, odnowionej gamie samochodów osobowych i dostawczych PEUGEOT sprzedał 508 300 samochodów (422 400 samochodów osobowych i 86 000 dostawczych), co daje wzrost o 7,8%, i udział w rynku w wysokości  6,6% (+ 0,1 p.).

Marka zwiększyła sprzedaż w znakomitej większości krajów Europy Zachodniej, w krajach południowej Europy: w Hiszpanii (+ 14,3%), Włoszech (+16,3%), Portugalii (+38,5%), a także na 6 największych rynkach Europy Środkowej i Wschodniej. W większości tych krajów wzrósł również jej udział w rynku samochodów osobowych i dostawczych, w szczególności we Francji, Włoszech, Austrii, Belgii, Danii i Norwegii.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Przyborowska

Radca Prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »