| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Mercedes-Benz Klasy C z oponami Hankook

Mercedes-Benz Klasy C z oponami Hankook

Najnowsza generacja Mercedesa-Benza Klasy C jest standardowo wyposażana w opony koreańskiego producenta Hankook. Model jest konfigurowany zarówno z ogumieniem tradycyjnym, jak i runflat.

Do najnowszego Mercedesa-Benza Klasy C, Hankook dostarcza wysokowydajne opony ze swojej wielokrotnie wyróżnianej linii Ventus. Nowa limuzyna jest – obok samochodów Mercedes-Benz klasy S i E – już trzecim modelem tej prestiżowej marki ze Stuttgartu, który wyjeżdża z fabryki na oponach Hankook, a dodatkowo pierwszym modelem, w którym fabrycznie montuje się opony typu runflat marki Hankook (HRS – Hankook Runflat System). Nowy Mercedes-Benz klasy C wyposażany jest obecnie także w  opony Hankook Ventus S1 evo² w rozmiarze 225/50 R 17 – zarówno w wersji standardowej, jak i runflat.

Zobacz też: Opony niepneumatyczne Air Free

„Nowa klasa C jest już trzecim modelem Mercedes-Benz, w którym w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy zaczęto montować nasze wydajne opony, co świadczy o naszej uznanej i utrzymującej się na stałym poziomie jakości zarówno w zakresie projektowania, jak i produkcji” – wyjaśnia Ho-Youl Pae, Senior Vice-President i Europa-Chef firmy. „Jesteśmy niezwykle dumni zwłaszcza z faktu, że w zakresie bezpieczeństwa, dynamiki jazdy i wygody również nasz produkowany w Europie system Hankook runflat spełnia wysokie wymagania inżynierów z firmy Mercedes-Benz. Ten nowy zakres współpracy jest tym samym kolejnym potwierdzeniem, że kompetencje technologiczne marki Hankook są na wysokim, światowym poziomie”.

Oprócz wersji standardowej Hankook Ventus S1 evo², projektanci Hankook zaprojektowali system Hankook Runflat (HRS) z myślą o charakterystycznych dla Mercedesa rozwiązaniach z zakresu bezpieczeństwa i komfortu. Już na etapie fazy testowej opony Hankook Ventus S1 evo² w obu stosowanych wersjach wykazały się niezawodnym prowadzeniem, doskonałą skutecznością hamowania, wysoką stabilnością podczas jazdy na wprost, niskim poziom hałasu toczenia i znacznie zredukowanym oporem toczenia. Te dobre wyniki testów są między innymi skutkiem znacznego obniżenia wagi opon (mniej nieresorowanych mas) dzięki  zastosowaniu bardzo lekkiego i jednocześnie wysoce obciążalnego kordu stalowego na przykład do produkcji opasania – podobną technologię stosuje się również w oponach Hankook używanych podczas wyścigów DTM.

Zobacz też: Co to jest rotacja ogumienia?

Zaawansowane technologie wykorzystywane są także do produkcji mieszanki gumy. Poprzez wydłużenie czasu mieszania w obniżonej temperaturze w zakresie bieżnika osiągnięto znaczne zwiększenie współczynnika spójności i o wiele lepsze usieciowienie sadzy i molekuł kauczuku. Skutkiem tego jest niższa tendencja do nagrzewania się opon podczas użytkowania, co pozytywnie wpływa na dynamikę jazdy, a zwłaszcza na opór toczenia i zużycie opon. Specjalnie zaprojektowany polimer styrenowy znacznie podnosi przyczepność opony, dzięki czemu charakteryzuje się ona doskonałą sprawnością hamowania i trakcją na mokrej nawierzchni.

Źródło: Hankook Tire

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

BSWW Legal & Tax

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »