| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Fabryka Toyoty w Wałbrzychu produkuje nowy silnik

Fabryka Toyoty w Wałbrzychu produkuje nowy silnik

Fabryka Toyoty w Wałbrzychu rozpoczęła produkcję zmodernizowanej trzycylindrowej jednostki napędowej, która będzie montowana w najnowszej generacji modelu Aygo.

Fabryka Toyoty w Wałbrzychu zatrudni dodatkowe 380 osób

Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) w Wałbrzychu rozpoczęła produkcję nowego 1-litrowego silnika benzynowego przeznaczonego głównie do nowej generacji modelu AYGO. Całkowita inwestycja związana z tym projektem wynosi 123 miliony złotych. W związku z nową inwestycją Toyota przewiduje wzrost zatrudnienia do końca października o 380 osób, przede wszystkim ze względu uruchomienie trzeciej zmiany.



W ramach projektu w zakładach TMMP zmodyfikowanych zostało wiele linii na hali silników, kuźni i odlewni. Ponadto uruchomiona została całkowicie nowa linia wałka rozrządu. „To był ważny test naszej samodzielności. Razem z Działem Inżynieryjnym Toyota Motor Europe, oraz z minimalnym wsparciem ze strony naszej centrali w Japonii, pracownicy Toyoty w Wałbrzychu zaprojektowali i przygotowali cały proces produkcyjny od momentu planowania aż do uruchomienia inwestycji. Co ważne przygotowanie toczyły się równolegle do prowadzonej bieżącej produkcji.” – powiedział podczas uroczystości uruchomienia nowego projektu Prezes TMMP Carl Klemm. „Wierzę, że ten projekt stworzył wiele okazji do rozwoju i podniesienia kwalifikacji pracowników.” – dodał Klemm.

Zobacz też: Test Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 85 KM

Produkcja fabryki Toyoty w Wałbrzychu

Toyota w Wałbrzychu produkuje 1-litrowy silnik VVT-i od 2005 roku czyli startu produkcji poprzedniej generacji Toyoty Aygo. Nowa generacja silnika zgodna z normą Euro 5+ poprawia konkurencyjność Toyoty. Według informacji producenta wersja silnika „ECO” zużywa 3.8 l/100 km w cyklu mieszanym i emituje 88g dwutlenku węgla na kilometr. Uzyskanie wspomnianych osiągów było możliwe dzięki wielu modyfikacjom takim jak zwiększenie współczynnika kompresji do 11.5, zoptymalizowanie rozrządu, zastosowanie układu recyrkulacji spalin (EGR) oraz głowicy ze zintegrowanym kolektorem wydechowym. Poprzednia wersja silnika uzyskała w latach 2007-2011 cztery raz z rzędu prestiżowy tytuł „Silnika Roku” (Engine of the Year). Wprowadzone modyfikacje zbliżają Toyotę do powtórzenia przez nową wersję silnika sukcesu poprzednika. Od 17 kwietnia nowa jednostka napędowa jest dostarczana do Toyota Peugeot Citroen Automobile Czech – producenta Toyoty Aygo, Citroena C1 i Peugeota 108. Od 23 lipca nowe silnik będzie również montowany w Toyocie Yaris, wytwarzanej w Toyota Motor Manufacturing France.

Zobacz też: Test Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 KM All Mode 4x4-i

W obecności Wicepremiera RP i Ministra Gospodarki Janusza Piechocińskiego oraz Wiceprezesa Toyota Motor Europe Takeshi Numa miał miejsce oficjalny start produkcji. Podczas uroczystości Toyota przekazała Domowi Małego Dziecka w Wałbrzychu, wspieranym przez wolontariuszy fabryki, nową Toyotę Aygo.

Toyota w Wałbrzychu, jedna z dwóch fabryk Toyoty w Polsce, produkuje sześciobiegowe skrzynie manualne do Toyoty Auris, Corolli, Verso i Avensis, pięciobiegowe manualne skrzynie biegów i  silniki do Toyoty Yaris i Aygo (do tego ostatniego modelu również w wersji półautomatycznej tzw. „Multi-Mode”). Roczne zdolności produkcyjne zakładu wynoszą 371 tysięcy silników oraz 720 tysięcy skrzyń biegów, co oznacza, że pod względem zdolności produkcyjnych fabryka jest największą bazą produkcyjną podzespołów Toyoty poza Japonią. Fabryka zatrudnia 1600 stałych pracowników.

Źródło: Toyota Motor Poland

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Zemła

Dyrektor ds. rozwoju Equity Investments S.A. Ekspert w dziedzinie usług profesjonalnych i outsourcingu.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »