| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Jak powstaje auto hybrydowe? Nowe BMW i8

Jak powstaje auto hybrydowe? Nowe BMW i8

Jak wygląda cykl produkcyjny nowego BMW i8? Czym różni się od tego przeznaczonego dla klasycznych aut spalinowych?

BMW i8 - produkcja

Proces produkcji samochodów serii BMW i cechuje się innowacyjnymi technologiami wytwórczymi oraz stosowaniem nowych materiałów. To łańcuch wartościujący, całkowicie identyfikowalny z kryteriami zrównoważonego rozwoju. Poczynając od wydobycia i wytwarzania surowców, poprzez funkcjonalność pojazdów oszczędzających energię, po recykling na końcu łańcucha, wybrany sposób podejścia do procesu w zdecydowany sposób przyczynia się do pozytywnej oceny, jaką zyskuje za całość swego cyklu życia technicznego sportowe auto hybrydowe plug in – BMW i8. Zarówno podczas projektowania, jak i w produkcji BMW i8 najważniejszym czynnikiem było ogromne doświadczenie technologiczne BMW Group.

BMW i8 - włókno węglowe

Globalna pozycja lidera BMW Group w dziedzinie inżynierii motoryzacyjnej przejawia się m.in. w przemysłowym wytwarzaniu składników z włókien węglowych oraz z plastiku wzmacnianego karbonem (CFRP). Także i projektowanie, i produkcja zarówno silnika spalinowego, jak i jednostki elektrycznej do tego hybrydowego samochodu sportowego odbywa się całkowicie w ramach BMW Group.

Zobacz też: Ekologiczne auto, ekologiczna fabryka - rusza produkcja BMW i3

BMW i8 - modułowa koncepcja pojazdu

Innowacyjna architektura BMW i8 opiera się na dwóch elementach: module Life, klatki pasażerskiej wykonanej z CFRP oraz aluminiowy moduł Drive, który obejmuje kompletny układ napędowy oraz technologie zawieszeniowe. Koncepcja LifeDrive oraz zastosowanie CFRP pozwala na skrócenie czasu produkcji o połowę w porównaniu z wymaganiami wytwórczymi dla auta montowanego na konwencjonalnej linii produkcyjnej. Proces ten wymaga mniej inwestycji, bo znika kwestia wysokich kosztów związanych z prasami tłoczącymi nadwozie oraz lakiernią, a moduły Life i Drive mogą być wytwarzane obok siebie.

Sieć wytwórcza modeli BMW i składa się z fabryki w Moses Lake, Washington, gdzie wytwarzane są włókna węglowe, oraz fabryki w Wackersdorf, gdzie włókna węglowe przetwarzane są na karbonowe laminaty. Obie te fabryki są zarządzane przez SGL Automotive Carbon Fibers (ACF), spółkę joint venture BMW Group i SGL Group. Oprócz nich w sieci są własne fabryki BMW Group w Dingolfing, Landshut i Lipsku.

Źródło: materiały prasowe BMW

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

AKSJOM Doradztwo Aktuarialne

Specjalizujemy się zarówno w wycenie rezerw na świadczenie pracownicze (zgodnie z MSR 19 i KSR 6) jak i w usługach konsultingowych na rzecz instytucji finansowych (usługi aktuarialne, Wypłacalność II, zarządzanie ryzykiem, rachunkowość zakładów ubezpieczeń).

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »