| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Dobry mechanik - jak takiego znaleźć?

Dobry mechanik - jak takiego znaleźć?

Polacy poszukując dobrego mechanika samochodowego kierują się przede wszystkim opinią swoich znajomych i oraz własnym doświadczeniem. Jeśli znajdą się takiego to już przy nim pozostają i polecają go innym osobom.

Klient w warsztacie mechanicznym - liczy się profesjonalizm

Podobnie wypowiada się Wiesław Krzempek, szef zakładu blacharskiego z Brzeszcz. – Na rynku brakuje dziś młodych mechaników wykwalifikowanych, czyli takich, którzy mają praktykę w zawodzie, a nie tylko wyuczoną teorię – mówi Krzempek. – A jeśli chodzi o klientów, to Polacy lubią sobie ponarzekać. Dlatego trzeba umieć z nimi rozmawiać – dodaje. Osobną ważną kwestią są bowiem standardy obsługi. W Polsce w większych serwisach napraw samochodowych nie odbiegają one już od tych zachodnich, w małych – bywa różnie.
– Ciepła poczekalnia, kawa, darmowa ścieżka przeglądowa czy mycie auta po naprawie to u nas standardowy dodatek, za który klient nie płaci. Jednak mniejsze zakłady często nie mają zaplecza, żeby takie udogodnienia zaoferować – mówi Paweł Roczniak.

Dawid Urbańczyk uważa, że także małe firmy, które chcą być konkurencyjne, muszą o to zadbać. – W relacji mechanik - klient najważniejszy jest ten ostatni moment odbioru auta. Dlatego samochód po naprawie musi być nie tylko sprawny, ale i czysty – mówi Urbańczyk, który od kilku lat mieszka w Wielkiej Brytanii i obserwuje, jak bardzo ten rynek wyczulony jest na kwestie standardów obsługi klienta.

– Świetną praktyką stosowaną nawet w malutkich warsztatach, które nie mają specjalnej linii do przeglądu technicznego, jest tak zwany „body check”, czyli wizualny przegląd auta. Mechanik sprawdza, czy wszystko działa, czy opony mają odpowiedni bieżnik, i przekazuje klientowi, na co zwrócić uwagę i na co się przygotować, np. które części eksploatacyjne będą niedługo do wymiany. Taki gest dbałości o klienta powoduje, że szansa, iż wróci on do nas, wzrasta o 30-40 procent – mówi ekspert Trusted Trader.

Jednym z powszechniejszych zaniedbań polskich mechaników jest też to, że nie zwracają uwagi na swoją obecność w Internecie.
– Na Zachodzie możemy zarezerwować online wizytę nawet w zakładzie, który zatrudnia trzy osoby. W Polsce z Internetu możemy nierzadko dowiedzieć się tylko, gdzie mieści się dany serwis – mówi Urbańczyk. – A przecież zawód mechanika to ciekawa praca, pełna niespodzianek. Aż się prosi, żeby na swojej stronie na Facebooku, która przecież nic nie kosztuje, pokazywać nietypowe przypadki, z jakimi sobie poradziliśmy w warsztacie – dodaje ekspert.

Zobacz też: Rocznik, przebieg i pojemność silnika najczęściej sprowadzanych aut do Polski

Wyniki sondażu*

Co jest dla ciebie najważniejsze przy wyborze mechanika samochodowego?

1. Lokalizacja – jest blisko mojego domu – 3% (10 odp.)
2. Marka – serwis jest autoryzowany – 6% (20 odp.)
3. Zaufanie – opinie i polecenia – 91% (300 odp.)

Jak sprawdzasz mechanika samochodowego?

1. Osobiście – przy pierwszej naprawie – 30% (99 odp.)
2. Sprawdzam, co myślą o nim inni (znajomi, internauci) – 66% (218 odp.)
3. Inne – 21% (69 odp.)

*Sondaż został przeprowadzony na zlecenie programu Trusted Trader Polska przez Ośrodek Badania Opinii Adama Kowalskiego (OBOAK). W badaniu wzięło udział 330 respondentów

Źródło: materiały prasowe Trusted Trader Polska

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Anna Wieczorek

Adwokat, autorka bloga DEWELOPERSKI.com

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »