| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Rocznik, przebieg i pojemność silnika najczęściej sprowadzanych aut do Polski

Rocznik, przebieg i pojemność silnika najczęściej sprowadzanych aut do Polski

Jaki przebieg, rok produkcji czy pojemność silnika ma przeciętne używane auto sprowadzane do Polski? Jakie samochody najczęściej wybierają Polacy?

Najchętniej sprowadzane auta do Polski

W 2013 roku poszukiwane były modele w średnim wieku, młodsze roczniki cieszyły się nieco mniejszym zainteresowaniem. Samochodami wyprodukowanymi pomiędzy 2001, a 2010 rokiem interesowało się 68 proc. nabywców, którzy zlecili sprawdzenie pojazdu ekspertom Motoraportera. Największym zainteresowaniem cieszyły się samochody 3-7 letnie. Wybierało je 35 proc. badanych. Mniej, bo 24 proc. kierowców decyduje się na auta nowe, wyprodukowane po 2011 roku. Samochody starsze niż 13 lat cieszyły się znikomym zainteresowaniem oscylującym na poziomie zaledwie 8 proc.

Zobacz też: Najczęściej sprowadzane samochody do Polski

Wiek samochodów sprowadzanych do Polski

Najczęściej wybierane roczniki badanych przez ekspertów Motoraportera samochodów:
1990 do 1995 5,00 proc.
1996 do 2000 3,00 proc.
2001 do 2005 33,00 proc.
2006 do 2010 35,00 proc.
2011 i wyżej 24,00 proc.

Zobacz też: Najczęściej kradzione samochody w 2013 r.

Zdecydowana większość badanych samochodów, bo aż 79 proc. miała przebieg powyżej 100 tys. km. Warto pamiętać, że jest to przebieg deklarowany, ponieważ aż w 44 proc. przypadków ekspert Motoraportera sprawdzający samochód przed zakupem na zlecenie potencjalnego kupującego miał podstawy sądzić,
że licznik został cofnięty przed sprzedażą. Pół roku temu odsetek ten wynosił 40 proc.

Przebieg przeciętnego samochodu sprowadzonego do Polski

Przebiegi najczęściej wybieranych aut badanych przez ekspertów Motoraportera:
0  do 50 tys. km 6,00 proc.
51 do 100 tys. km 15,00 proc.
101 do 150 tys. km 37,00 proc.
151 do 200 tys. km 35,00 proc.
więcej niż 200 tys. km 7,00 proc.

- Pomimo niekorzystnych cen oleju napędowego samochody z silnikami diesla nadal cieszą się minimalną przewagą wśród osób zlecających nam inspekcję samochodu. W 2013 roku ten rodzaj paliwa wybierało 60 proc. naszych klientów – wyjaśnia Marcin Ostrowski – Największą popularnością cieszyły się modele z silnikiem o pojemności nieprzekraczającej 2 litrów. Ma to związek z przepisami akcyzowymi obowiązującymi w Polsce. Na samochody sprowadzane z terenu UE nałożona jest akcyza, której wysokość uzależniona jest właśnie od pojemności silnika. Jej wielkość to 3,1 proc. od wartości auta dla modeli z silnikami o pojemności do dwóch litrów, dla większych jednostek przewidziano stawkę na poziomie 18,6 proc., co skutecznie zniechęca większość nabywców kupujących auta sprowadzane do Polski – dodaje Ostrowski.

Zobacz też: Polski rynek motoryzacyjny: analiza SWOT

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Anna Mrugas

ekspert z zakresu prawa pracy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »