| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Audi pracuje nad nowym, syntetycznym paliwem

Audi pracuje nad nowym, syntetycznym paliwem

Po nawiązaniu współpracy z Global Bioenergies, koncern Audi chce stworzyć nowy rodzaj niekopalnego paliwa. Choć brzmi to nieco jak fantastyka, okazuje się, że prace już trwają.

Audi nawiązuje strategiczne partnerstwo z firmą Global Bioenergies. Cztery ringi wspólnie z francuskim przedsiębiorstwem biotechnologicznym będą kontynuowały prace nad stworzeniem nowych, niekopalnych paliw. Badania nad e-benzyną prowadzone obok prac nad e-gazem i e-olejem napędowym oznaczają, że Audi konsekwentnie realizuje swoje starania dotyczące wdrożenia alternatywnych paliw.

Reiner Mangold, kierownik ds. rozwoju zrównoważonych produktów w Audi AG mówi: „Razem z naszymi partnerami z Global Bioenergies stawiamy kolejny krok w kierunku mobilności neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla. W tym przypadku wspieramy innowacyjną technikę, umożliwiającą produkcję odnawialnego paliwa, na dodatek nie konkurującą z produkcją żywności oraz nie wymagającą dużych powierzchni uprawnych.“

Zobacz też: Zamarzanie paliwa – jak uniknąć tego problemu? Czy można sobie z nim szybko poradzić?

E-benzyna to część większej strategii Audi e-fuels. Już teraz, Audi wspólnie z firmą Joule, w miejscowości Hobbs w Nowym Meksyku, wykorzystuje instalacje badawcze służące do produkcji e-etanolu i e-oleju napędowego. Od kilku miesięcy w niemieckim miasteczku Wertle funkcjonuje także wytwórnia e-gazu, podłączona do ogólnodostępnej sieci gazowej. Produkowany tam syntetycznie gaz, używany jest do magazynowania w tej samej instalacji nadwyżek energii elektrycznej.

Dzięki swym innowacyjnym silnikom, samochody marki Audi charakteryzują się niskim zużyciem paliwa również w przypadku konwencjonalnych napędów. Obecnie producent oferuje 146 wariantów jednostek napędowych, które zależnie od rodzaju silnika i przekładni, emitują 140 lub mniej gramów dwutlenku węgla na kilometr. Sześćdziesiąt dwa warianty emitują 120 lub mniej gramów CO₂ na kilometr, a jedenaście wariantów emituje tylko 100 lub mniej gramów tego szkodliwego gazu na kilometr.

Zobacz też: Wysokooktanowe paliwo - czy poprawia osiągi samochodu?

Źródło: materiały prasowe Audi

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

ECDDP Sp. z o.o.

Jedna z największych firm doradztwa podatkowego w Polsce

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »