REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi pracuje nad nowym, syntetycznym paliwem

Audi A3 Limousine
Audi A3 Limousine
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Po nawiązaniu współpracy z Global Bioenergies, koncern Audi chce stworzyć nowy rodzaj niekopalnego paliwa. Choć brzmi to nieco jak fantastyka, okazuje się, że prace już trwają.

Audi nawiązuje strategiczne partnerstwo z firmą Global Bioenergies. Cztery ringi wspólnie z francuskim przedsiębiorstwem biotechnologicznym będą kontynuowały prace nad stworzeniem nowych, niekopalnych paliw. Badania nad e-benzyną prowadzone obok prac nad e-gazem i e-olejem napędowym oznaczają, że Audi konsekwentnie realizuje swoje starania dotyczące wdrożenia alternatywnych paliw.

REKLAMA

Reiner Mangold, kierownik ds. rozwoju zrównoważonych produktów w Audi AG mówi: „Razem z naszymi partnerami z Global Bioenergies stawiamy kolejny krok w kierunku mobilności neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla. W tym przypadku wspieramy innowacyjną technikę, umożliwiającą produkcję odnawialnego paliwa, na dodatek nie konkurującą z produkcją żywności oraz nie wymagającą dużych powierzchni uprawnych.“

Zobacz też: Zamarzanie paliwa – jak uniknąć tego problemu? Czy można sobie z nim szybko poradzić?

REKLAMA

E-benzyna to część większej strategii Audi e-fuels. Już teraz, Audi wspólnie z firmą Joule, w miejscowości Hobbs w Nowym Meksyku, wykorzystuje instalacje badawcze służące do produkcji e-etanolu i e-oleju napędowego. Od kilku miesięcy w niemieckim miasteczku Wertle funkcjonuje także wytwórnia e-gazu, podłączona do ogólnodostępnej sieci gazowej. Produkowany tam syntetycznie gaz, używany jest do magazynowania w tej samej instalacji nadwyżek energii elektrycznej.

Dzięki swym innowacyjnym silnikom, samochody marki Audi charakteryzują się niskim zużyciem paliwa również w przypadku konwencjonalnych napędów. Obecnie producent oferuje 146 wariantów jednostek napędowych, które zależnie od rodzaju silnika i przekładni, emitują 140 lub mniej gramów dwutlenku węgla na kilometr. Sześćdziesiąt dwa warianty emitują 120 lub mniej gramów CO₂ na kilometr, a jedenaście wariantów emituje tylko 100 lub mniej gramów tego szkodliwego gazu na kilometr.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Wysokooktanowe paliwo - czy poprawia osiągi samochodu?

Źródło: materiały prasowe Audi

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]

REKLAMA

Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA