| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Sprzedaż aut klasy Premium w 2013 roku – Audi, BMW i Mercedes-Benz

Sprzedaż aut klasy Premium w 2013 roku – Audi, BMW i Mercedes-Benz

BMW sprzedało w 2013 roku najwięcej aut z pośród wszystkich koncernów z klasy Premium. Jak poszło to zadanie Audi i Mercedesowi?

Choć sprzedaż aut w Europie nadal daleka jest od ideału (kolejny rok notowane są jej spadki) to jednak kryzys finansowy zdaje się nie dotykać ludzi najbogatszych. Zyski trzech największych producentów aut klasy Premium – Audi, BMW i Mercedesa - rosną wraz ze wzrostem zainteresowania ich pojazdami.

Ulubiona marka Premium - BMW

2013 rok był szczególnie udany BMW Group, które osiągnęło najlepsze wyniki sprzedażowe w swojej klasie. BMW zanotowało wzrost sprzedaży na poziomie 7.5%, oddając w ręce klientów 1 655 138 samochodów (w roku 2012: 1 540 085). Największym zainteresowaniem cieszył się model BMW serii 3, którego sprzedaż wzrosła o 23% w porównaniu z rokiem poprzednim (500 314 sztuk wobec 406 752), i którego wersja limuzyna pozostaje liderem w segmencie. W skład BMW wchodzi także MINI, Rolls-Royce. Sprzedaż MINI sięgnęła rekordowej liczby 305 030 sztuk (+1.2% rok do roku), natomiast Rolls-Royce w ubiegłym roku dostarczył swym klientom  3 630 auta (wzrost 1,5 %). Oprócz aut BMW produkuje także motocykle. Tych w 2013 roku koncern sprzedał 115 215 sztuk (wzrost o 8,3 %). Najwyższy wzrost sprzedaży w Europie koncern zanotował na rynku Wielkiej Brytanii (+8.4%), w Azji najlepiej wypadły Chiny 19,7%. Ogromnie zwiększyło się zainteresowanie produktami BMW Group w Brazyli – wzrost 69,5%.

Zobacz też: Test BMW 328i xDrive: na drodze ku doskonałości

Zobacz też: Sprzedaż nowych samochodów w Polsce i Europie w 2013 roku - podsumowanie

Audi sprzedaję się najlepiej w Europie

Drugą najchętniej wybieraną marką samochodów na świecie z segmentu Premium było Audi. W roku 2013, koncern z Ingolstadt sprzedał na całym świecie prawie 1 575 500 pojazdów, czyli o 8,3 % więcej niż w 2012 roku. Klienci najczęściej decydowali się na Audi A3 (łącznie sprzedano 202 300 sztuk samochodów z tej serii). W Europie Audi sprzedało w 2013 roku blisko 732 300 aut ( minus 0,9 procent w stosunku do 2012) czyli najwięcej spośród marek Premium.

Mercedes rządzi w USA

Mercedes osiągnął wynik zbliżony do Audi nieznacznie ustępując jednak producentowi z Ingolstadt. W ubiegłym roku Mercedes-Benz dostarczył więcej aut swoim klientom niż kiedykolwiek w swojej historii - 1 461 680 sztuk (wzrost na poziomie 10 %). Mercedes-Benz zwiększył sprzedaż we wszystkich regionach świata. Na kluczowych rynkach, takich jak Niemcy, USA, Japonia i Australia, zdobył tytuł najpopularniejszej marki premium. W USA odnotowano dwucyfrowy wzrost (+14,0 proc.) - nabywców znalazło tam 312 534 samochody spod znaku trójramiennej gwiazdy (Audi 158 061 aut). W Europie Mercedes sprzedał łacznie 660 566 aut (Audi 732 300).

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Maciej Szulikowski

Radca Prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »