REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Udoskonalone akumulatory Jenox - trwalsze i wydajniejsze

Akumulator Jenox
Akumulator Jenox
Leszczuk Akumulatory

REKLAMA

REKLAMA

Dzięki nowej linii technologicznej udoskonaleniu uległy polskie akumulatory marki Jenox. Zabieg ten wpłynąć ma zwiększenie trwałości i wydajności energetycznej.

Nowo wprowadzony proces technologiczny opiera się na wynikach prac badawczych Wydziału Technologii Chemicznej Politechniki Poznańskiej. Samo rozwiązanie jest na tyle innowacyjne, że na świecie stosowane jest zaledwie od kilku lat. Koszt całego przedsięwzięcia wyniósł przeszło 2,8 mln zł.

REKLAMA

Elektroformacja akumulatora - na czym polega?

Proces ten można porównać do pierwszego ładowanie telefonu komórkowego. Jeszcze nie tak dawno aby uzyskać maksymalną wydajność baterii, należało ją sformatować przy pierwszym użyciu. W przypadku akumulatora samochodowego to pierwsze ładowanie jest nieco bardziej złożone. To w jakich warunkach i pod jaką kontrolą odbywa się cały proces, wpływa na późniejszą żywotność samochodowej baterii. Innowacja, którą w procesie produkcji akumulatorów zaczęła stosować chodzieska firma, umożliwia zdalne i precyzyjne sterowanie całym procesem ładowania nowych ogniw. – Uruchomiona w firmie Jenox Akumulatory nowoczesna linia technologiczna umożliwia prowadzenie formacji  akumulatorów w najbardziej optymalnych warunkach i pod ścisłą kontrolą temperatury oraz gęstości elektrolitu. W pełni zautomatyzowany proces obejmuje takie funkcje jak przygotowanie kwasu, napełnianie akumulatorów, chłodzenie elektrolitu oraz zmiany jego gęstości, a także ładowanie akumulatora dużym prądem – mówi Marek Przystałowski, Dyrektor Techniczny Jenox Akumulatory – W efekcie finalnym otrzymujemy oczekiwane parametry samochodowej baterii, a sam proces pierwszego ładowania jest jednolity i powtarzalny. Wszystko to gwarantuje, że nowe produkty są trwalsze i bardziej wydajne energetycznie – dodaje.

Zobacz też: Akumulatory odporne na wstrząsy i wielokrotne ładowanie!

Praktyczne zalety nowej linii technologicznej

Nowoczesny sposób elektroformacji w przyjętym przez firmę Jenox procesie technologicznym umożliwia trzykrotne skrócenie czasu ładowania (do 9h) akumulatorów do samochodów ciężarowych. Przy zastosowaniu tradycyjnych rozwiązań ten sam proces trwałby 26-28 godzin. Dzięki temu rozwiązaniu ilość uruchamianych akumulatorów wzrośnie nawet o 30 proc. Proces technologiczny sprowadza się do napełnienia elektrolitem wszystkich akumulatorów w tym samym czasie i ładowania bardzo dużymi prądami, przy ciągłej cyrkulacji elektrolitu w każdym ogniwie akumulatora. Przebieg ładowanie jest stale monitorowany, a dzięki efektywnemu układowi chłodzenia, kontroli i weryfikacji, formacja odbywa się w optymalnych warunkach.

Zobacz też: Pomiar gęstości elektrolitu – ocena stanu akumulatora

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Korzyści dla użytkowników akumulatorów Jenox

Z punktu widzenia użytkowników aut kluczowym efektem dobrze przeprowadzonego formowania jest bardziej żywotny akumulator, którego parametry w pełni odpowiadają deklarowanym pojemnościom znamionowym. Tak naładowany akumulator ma również wysoki prąd rozruchowy, a to istotne, gdyż ta cecha samochodowej baterii odpowiada za uruchomienie pojazdu – Jednym z powodów, dla których zdecydowaliśmy się na wprowadzenie nowej technologii jest fakt, iż akumulator po poprawnej elektorformacji staje się nawet o 20 proc. trwalszy, niż formowany tradycyjnie. Wpływa to znacząco na poprawę już i tak wysokiej jakości naszych produktów i zwiększenie ich konkurencyjności względem światowych marek -  mówi Mariusz Dymek, Dyrektor Handlowy Jenox Akumulatory. Wszystkich, którzy na uwadze mają dobro środowiska naturalnego zainteresuje z pewnością fakt, że dzięki nowej technologii akumulatory Jenox są znacznie bardziej przyjazne środowisku. Nowe rozwiązania umożliwiły zracjonalizowanie procesu ładowania poprzez mniejsze zużycie energii oraz wyeliminowanie emisji oparów kwasu.

Źródło: materiały prasowe Jenox

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA