| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Nowoczesne fabryki samochodowe - jakie technologie stosują koncerny

Nowoczesne fabryki samochodowe - jakie technologie stosują koncerny

Produkcja samochodów osobowych nadal kojarzy się z kłębami czarnego, zanieczyszczonego dymu i tonami odpadków powstałych w trakcie produkcji. Na przykładzie kilku fabryk BMW możemy zobaczyć jak wiele się zmieniło na tym polu.

Firma BMW Group wprowadzi w tym roku na rynek produkcyjną wersję samochodu z napędem elektrycznym w postaci modelu BMW i3, który reprezentuje nową formę zrównoważonej mobilności w przestrzeni miejskiej. Jako pierwszy pojazd elektryczny segmentu premium, BMW i3 spełni społeczne, ekologiczne i ekonomiczne wymagania naszych czasów. Inżynierowie BMW zastosowali nową, przełomową architekturę pojazdu, co wymusiło użycie nowoczesnych i lekkich materiałów, jak również innowacyjnych procesów produkcyjnych. Zrównoważony rozwój odgrywa dla BMW Group istotną rolę również w tym zakresie. BMW i3 było pierwszym projektem, w którym dążenie do osiągnięcia zrównoważonego rozwoju było równie istotne, co obniżenie kosztów eksploatacji i wagi pojazdu, czy podniesienie jakości jego wykonania. Celem firmy jest również obniżenie negatywnego wpływu na środowisko naturalne, w związku z czym wysiłki ekspertów skupiają się wokół takich kwestii, jak dostarczanie energii, zużycie wody, emisja szkodliwych substancji i zarządzanie odpadami.

Zobacz też: Diodowe reflektory Audi obniżają zużycie paliwa

Produkcja włókien węglowych za pomocą siły wiatru i przy wykorzystaniu hydroelektrowni.

Firma BMW przywiązuje ogromną wagę do ochrony środowiska i surowców naturalnych nawet w przypadku produkcji i obróbki tworzyw sztucznych wzmocnionych włóknami węglowymi (CFRP), stosując odnawialne źródła energii. W tym celu BMW Group przejęło kontrolę nad wszystkimi etapami procesu, począwszy od produkcji włókien węglowych, a skończywszy na recyklingu włókien i kompozytów. Doskonałym przykładem takiego podejścia jest ultranowoczesny łańcuch produkcyjny tworzyw CFRP, który rozpoczyna się w Moses Lake w Stanach Zjednoczonych, przechodzi przez Wackersdorf u Landshut w Niemczech i kończy się w Lipsku. Na przykład w Moses Lake energia elektryczna wymagana w procesie produkcyjnym jest generowana w ekologiczny sposób przy 100-procentowym wykorzystaniu hydroelektrowni, natomiast w Lipsku elektryczność jest wytwarzana za pomocą siły wiatru.

Fabryka BMW w Lipsku: 100 procent elektryczności generowane siłą wiatru.

Fabryka BMW w Lipsku jest wyjątkowa pod wieloma względami. Energia wymagana w procesie produkcji jest generowana na miejscu z wykorzystaniem siły wiatru. Na terenie obiektu znajdują się cztery elektrownie wiatrowe, które generują nawet więcej energii elektrycznej, niż potrzeba do produkcji wszystkich modeli BMW i. Oprócz systemu dostarczania energii, który nie przyczynia się do emisji CO2, zakład może się również poszczycić innymi osiągnięciami: w porównaniu z już i tak wydajnym procesem produkcji pojazdów BMW, w fabryce BMW i udało się dodatkowo zaoszczędzić 50% energii i 70% wody.

Zobacz też: Podatek ekologiczny - niepokojące plany rządu

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Polonia Extra

Gazeta dla Polaków w Irlandii

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »