| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Peugeot powiększył swój udział w rynku w Polsce

Peugeot powiększył swój udział w rynku w Polsce

W 2012 r. mimo niewielkiego spadku sprzedaży Peugeot zwiększył swój udział w polskim rynku nowych samochodów do 5,12% w stosunku do 5,08% w roku 2011.

Peugeot 208 hitem sprzedaży na polskim rynku

Motorem napędowym w sprzedaży samochodów osobowych Peugeot w 2012 r. był model 208, który od swojej premiery w maju ubiegłego roku konsekwentnie pnie się w górę w segmencie B, zdobywając uznanie coraz większej liczby klientów. W ciągu 8 miesięcy obecności na rynku w Polsce nabywców znalazły 2 742 sztuki tego modelu, co plasuje go na szóstej pozycji w segmencie B pod względem rejestracji. Jeśli jednak dodatkowo uwzględnić zamówienia, złożone w 2012 roku, a wskutek popytu przewyższającego możliwości produkcyjne jeszcze niezrealizowane, z całkowitą liczbą 3 825 zamówień model 208 znalazłby się na koniec grudnia na podium w swoim segmencie. To najlepszy rynkowy debiut Peugeot w ostatnich latach, potwierdzający potencjał modeli z legendarnej serii „2”. Co warte podkreślenia, sukces modelu 208 znacząco przyczynił się do wzrostu udziału rynkowego marki Peugeot – sprzedaż w ostatnim kwartale 2012 roku pozwoliła osiągnąć aż 5,5-procentowy wynik, porównując z 5,12 % w kontekście całego roku.

Zobacz też: Test Peugeot 208 – inspirowany legendą

Polski rynek - Peugeot 3008 o 30% w górę, RCZ o 26

Dobrze radzą sobie również modele 3008 (imponujący wzrost sprzedaży o 30 % w stosunku do 2011 roku) oraz 508 (+18,3 %). Biorąc pod uwagę trudną sytuację ekonomiczną zaskakuje także fakt, że niszowy model coupé RCZ zanotował wzrost sprzedaży o 26 % w porównaniu z rokiem 2011.

W segmencie lekkich samochodów dostawczych, w którym Peugeot utrzymał miejsce na podium z udziałem w polskim rynku na poziomie 10,84 %, największą popularnością cieszyły się modele Peugeot Boxer (2 259 zarejestrowanych sztuk) oraz Peugeot Partner (1 547 sztuk). Skutecznym orężem w walce o jak najlepszy wynik w tej kategorii rynku są duże kontrakty flotowe. Rok 2013 będzie czasem realizacji dostaw 1 257 samochodów dla Poczty Polskiej (dostawcze modele Partner i Boxer) w ramach wygranego przez Peugeot w ubiegłym roku przetargu.

Zobacz też: Test Peugeot RCZ Brownstone: Jeden z dziesięciu

Źródło: Materiały prasowe Peugeot

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Hay Group Polska

firma doradcza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »