| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Wyniki sprzedaży FIAT Auto Poland - marki premium w górę

Wyniki sprzedaży FIAT Auto Poland - marki premium w górę

W roku 2012 r. Fiat uplasował się na trzecim miejscu w rankingu marek, które sprzedają najwięcej samochodów na polskim rynku. Z kolei Fiat Professional uplasował się na miejscu pierwszym.

Fiat Auto Poland w 2012 roku sprzedał na polskim rynku  25 471 samochodów  w tym:

marki Fiat - 12 880 szt.
marki Fiat Professional - 9 232 szt.
marki Alfa Romeo - 1 458 szt.
marki Jeep - 1 006 szt.
marki Lancia - 843 szt.
marki Abarth - 52 szt.

Zobacz też: W 2013 r. wzrost cen benzyny wyhamuje

Dynamiczny wzrost sprzedaży zanotowały marki premium Grupy Fiat: Lancia (wzrost o 90,3 proc.) i Jeep (wzrost o 77,4 proc.). Największym powodzeniem Klientów wśród marki Lancia cieszyły się modele: Voyager (wzrost o 352,9 proc.) i Ypsilon (wzrost o 146,6 proc. ), natomiast wśród modeli Jeep: Compass (wzrost o 120 proc.) i Grand Cherokee (wzrost o 94,9 proc.). Marka Alfa Romeo utrzymała poziom sprzedaży podobny do zeszłorocznego (spadek o 5,8 proc.) z modelem Giulietta umacniającym się w segmencie samochodów kompaktowych (1 084 szt., wzrost o 16,9 proc.). Mniej na rynku polskim sprzedano samochodów osobowych marki Fiat (spadek o 27,1 proc.), przy czym warto zaznaczyć że np. Fiat Freemont odnotował aż 188,4 proc. wzrost.

Zobacz też: Test Fiat Punto Evo: hot-hatch rozcieńczony

Lider segmentu samochodów dostawczych

W segmencie samochodów dostawczych - niezmiennie od lat marka Fiat Professional zachowuje pozycję lidera na polskim rynku. Bogata gama modeli, możliwości zabudów, atrakcyjne oferty dla biznesu spowodowały, że w roku 2012 Klienci kupili 9 232 samochody (udział w rynku  na poziomie 24 proc.), w tym najwięcej  modeli:  Ducato (4973 szt. - wzrost o 15,3 proc.) i Fiorino (1319 szt. - wzrost o 2,5 proc.). Nie mniejszym powodzeniem cieszyły się modele Doblo' i Panda Van.
Fiat Ducato
to zdecydowany lider sprzedaży na rynku samochodów dostawczych, co udowadnia od lat sprawdzając się w praktyce, oferując bogatą gamę wyposażenia i możliwości adaptacyjne do każdego biznesu. O pozycji Fiata Ducato świadczy jego udział w ogólnej sprzedaży samochodów dostawczych w Polsce - prawie 13 proc.

Zobacz też: Test Fiat 500C: Wspomnień czar!

Źródło: Materiały prasowe Fiat Auto Poland

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Anna Wieczorek

Adwokat, autorka bloga DEWELOPERSKI.com

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »