| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Wyniki sprzedaży FIAT Auto Poland - marki premium w górę

Wyniki sprzedaży FIAT Auto Poland - marki premium w górę

W roku 2012 r. Fiat uplasował się na trzecim miejscu w rankingu marek, które sprzedają najwięcej samochodów na polskim rynku. Z kolei Fiat Professional uplasował się na miejscu pierwszym.

Fiat Auto Poland w 2012 roku sprzedał na polskim rynku  25 471 samochodów  w tym:

marki Fiat - 12 880 szt.
marki Fiat Professional - 9 232 szt.
marki Alfa Romeo - 1 458 szt.
marki Jeep - 1 006 szt.
marki Lancia - 843 szt.
marki Abarth - 52 szt.

Zobacz też: W 2013 r. wzrost cen benzyny wyhamuje

Dynamiczny wzrost sprzedaży zanotowały marki premium Grupy Fiat: Lancia (wzrost o 90,3 proc.) i Jeep (wzrost o 77,4 proc.). Największym powodzeniem Klientów wśród marki Lancia cieszyły się modele: Voyager (wzrost o 352,9 proc.) i Ypsilon (wzrost o 146,6 proc. ), natomiast wśród modeli Jeep: Compass (wzrost o 120 proc.) i Grand Cherokee (wzrost o 94,9 proc.). Marka Alfa Romeo utrzymała poziom sprzedaży podobny do zeszłorocznego (spadek o 5,8 proc.) z modelem Giulietta umacniającym się w segmencie samochodów kompaktowych (1 084 szt., wzrost o 16,9 proc.). Mniej na rynku polskim sprzedano samochodów osobowych marki Fiat (spadek o 27,1 proc.), przy czym warto zaznaczyć że np. Fiat Freemont odnotował aż 188,4 proc. wzrost.

Zobacz też: Test Fiat Punto Evo: hot-hatch rozcieńczony

Lider segmentu samochodów dostawczych

W segmencie samochodów dostawczych - niezmiennie od lat marka Fiat Professional zachowuje pozycję lidera na polskim rynku. Bogata gama modeli, możliwości zabudów, atrakcyjne oferty dla biznesu spowodowały, że w roku 2012 Klienci kupili 9 232 samochody (udział w rynku  na poziomie 24 proc.), w tym najwięcej  modeli:  Ducato (4973 szt. - wzrost o 15,3 proc.) i Fiorino (1319 szt. - wzrost o 2,5 proc.). Nie mniejszym powodzeniem cieszyły się modele Doblo' i Panda Van.
Fiat Ducato
to zdecydowany lider sprzedaży na rynku samochodów dostawczych, co udowadnia od lat sprawdzając się w praktyce, oferując bogatą gamę wyposażenia i możliwości adaptacyjne do każdego biznesu. O pozycji Fiata Ducato świadczy jego udział w ogólnej sprzedaży samochodów dostawczych w Polsce - prawie 13 proc.

Zobacz też: Test Fiat 500C: Wspomnień czar!

Źródło: Materiały prasowe Fiat Auto Poland

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Radosław Hancewicz

prawnik, urzędnik, trener administracji publicznej

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »