| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Najcześciej kradzione auta w Warszawie!

Najcześciej kradzione auta w Warszawie!

Oto marki samochodowe, których modele są najczęściej kradzione w Warszawie.

Mimo że kradzież nowych samochodów w Polsce od kilkunastu lat sukcesywnie spada, nadal jest to problem obecny w naszym społeczeństwie. W Warszawie grupą podwyższonego ryzyka są samochody japońskich marek. Od stycznia do sierpnia 2012 roku najczęściej ginęły modele Toyoty, Hondy i Mazdy. Także właściciele niemieckich samochodów nie mogą być pewni, że zastaną swój pojazd tam gdzie go zostawili. Złodzieje szczególnie upodobali sobie Volkswageny, na które od lat jest wysoki „popyt”.

Najczęściej kradzione samochody w Warszawie wg marek:

1. Toyota – 241egzemplarzy

2. Honda – 186 egzemplarzy

3. Mazda – 134 egzemplarzy

4. Volkswagen – 112 egzemplarzy

5. Mercedes – 93 egzemplarzy

6. Ford – 90 egzemplarzy

7. Mitsubishi – 86 egzemplarzy

8. Fiat – 83 egzemplarzy

9. BMW – 76 egzemplarzy

10. Peugeot – 67 egzemplarzy

Zobacz też: Wyraźny spadek cen używanych samochodów i motocykli

Ciężko ustalić konkretny powód, dla którego tak gwałtownie spadła kradzież aut w stolicy (w 2000 roku skradziono w Warszawie ponad 15 tys. samochodów ). Niektóre media spekulują, że jest to efekt wzrostu zamożności społeczeństwa i jego niechęć do nabywania tego typu pojazdów. Jest to jednak mało przekonujący argument. Zarobki przeciętnego Polaka nie urosły aż tak bardzo, by mógł on pozwolić sobie na zakup lepszego auta niż miało to miejsce ponad dekadę temu. Wpływ na to miało raczej gwałtowne obniżenie się cen na rynku używanych aut, spowodowane ich importem z zagranicy. Poza tym skradzione auta w większości są rozbierane i sprzedawane na części, bowiem w ten sposób wykrycie kradzieży jest znacznie bardziej utrudnione, by nie powiedzieć, że wręcz niemożliwe. Opłacalność tego procederu także jednak spada, ze względu na znacznie niższe ceny nowych części zamiennych. To wszystko powoduje, że głównymi odbiorcami części ze skradzionych pojazdów mogą być warsztaty naprawcze, zainteresowane zakupem całych elementów nadwozia auta (w tym przede wszystkim tzw. „ćwiartek” czy „połówek”), które później zostaną wstawione do uszkodzonego pojazdu.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Ireneusz Matusiak

Radca Prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »