| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Kolejne Ople z fabrycznym LPG

Kolejne Ople z fabrycznym LPG

Opel rozszerza ofertę swoich modeli z fabryczną instalacją LPG. Obok dostępnej już Corsy, Astry i Merivy, w wersji LPG niedługo zadebiutuje także Zafira Tourer oraz Insignia.

Według danych Opla odmiany na gaz LPG charakteryzują się o 40% niższymi kosztami paliwa oraz o 15% niższym poziomem emisji spalin w porównaniu do modeli napędzanych benzyną. Dlatego koncern postanowił powiększyć gamę swoich aut z fabrycznie montowaną instalacją LPG. Obecnie w swojej ofercie samochodów zasilanych gazem posiada trzy- i pięciodrzwiową Corsę z silnikiem 1.2 o mocy 61 KM oraz trzy modele z nowym silnikiem 1.4 Turbo Ecotec o mocy 140 KM – Astrę 5d, Astrę Sports Tourer i Merivę. Na jesieni tego roku dołączy do nich także Zafira Tourer oraz Insignia. Warto dodać, że wszystkie silniki Opla fabrycznie przystosowane do zasilania LPG spełniają normę czystości spalin Euro 5.

Zobacz też: Rekordowa sprzedaż Chevroleta w Polsce!

Wyżej wymienione modele na gaz posiadają przełącznik paliwa (benzyna/LPG) umieszczony centralnie na konsoli środkowej. Przełączanie trybów pracy odbywa się automatycznie, ale rodzaj zasilania można także zmieniać manualnie. O pracy w trybie LPG informuje świecąca lampka, która gaśnie podczas zasilania benzyną. O ilości gazu w zbiorniku kierowca informowany jest przy pomocy standardowego wskaźnika poziomu paliwa na konsoli zegarów. Toroidalny zbiornik LPG o poj. 42 litrów (pojemność użytkowa 33,6 l) znajduje się w miejscu koła zapasowego, co nie ogranicza funkcjonalności wnętrza ani bagażnika. Brak koła zapasowego rekompensuje montowany we wszystkich wersjach LPG zestaw naprawczy do opon. Wlew gazu ulokowany jest w tym samym miejscu co wlew benzyny.

Przykładowe spalanie trzydrzwiowej Corsy z silnikiem 1.2  w cyklu mieszanym to 5,5 l benzyny lub 6,8 l gazu na 100 km. Natomiast Astra Sports Tourer (kombi) z silnikiem 1.4 Turbo Ecotec spali średnio 6,1 l benzyny lub 8,1 l gazu na 100 km.

Zobacz też: Dacia Duster otrzymała fabryczną instalację LPG

Za fabryczną instalacją LPG przemawia kilka argumentów:

- Niższe koszty eksploatacji

- Jakość montażu producenta

- Silnik fabrycznie dostosowany do paliwa LPG (wzmocnione zawory i gniazda zaworowe)

- Optymalizacja zawieszenia pod kątem większego obciążenia tylnej osi

- Pełna gwarancja producenta

Zobacz też: Ranking niezwodności 2012

Ople z fabryczną instalacją LPG wymagają przeglądów co rok lub co 30 tys. km. Przeglądy okresowe oraz naprawy aut z LPG wykonują wszystkie autoryzowane serwisy Opla.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

mKsiegowa.pl program księgowy

mKsiegowa.pl to program księgowy online dla spółek, stowarzyszeń i fundacji. Magazyn online. Efaktura.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »