| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Stabilna sprzedaż Volkswagena na początku roku

Stabilna sprzedaż Volkswagena na początku roku

Z początkiem roku wzrosła sprzedaż nowych samochodów osobowych Volkswagena na świecie. W styczniu 2012 r. nowe pojazdy odebrało 419,200 klientów, w porównaniu z rokiem ubiegłym (styczeń 2011 – 418,600) jest to wzrost o 0,1%. Natomiast dział samochodów użytkowych zanotował sprzedaż wyższą o 10,5% (styczeń 2012 – 39,500, styczeń 2011 – 35,700).

„Marka Volkswagen Samochody Osobowe stabilnie rozpoczęła nowy rok. Mimo niepewnej sytuacji na rynkach, przede wszystkim w Europie, dzięki świeżej i innowacyjnej palecie produktów udało się utrzymać sprzedaż na wysokim, zeszłorocznym poziomie” – skomentował Christian Klingler, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu koncernu i marki Volkswagen Samochody Osobowe.

W Ameryce Północnej sprzedaż Volkswagena wzrosła o 30,2%, w samych Stanach Zjednoczonych odnotowano wzrost o 47,9% więcej niż w ubiegłym roku. W regionie Ameryki Południowej wzrost nastąpił zaledwie o 3,2% z 62,400 do 64,400 sztuk. Spadek o 6,9% odnotowano w regionie Azji i Pacyfiku. W Chinach marka Volkswagen straciła  8,6% - powodem był przypadający wcześniej niż zwykle Nowy Rok. Wyraźny wzrost odnotowano w Indiach z 4000 do 5800 aut (42,2%).

Zobacz też: Skoda znów sprzedała najwięcej aut

W Europie sprzedaż była większa o 0,8%, rynek Zachodnioeuropejski bez Niemiec zanotował spadek w wysokości 2,9%. W samych Niemczech spadek to 8,4%. Ważny wzrost odnotowano w Rosji , tam sprzedaż się podwoiła, z 4,300 do 9,300 sztuk.

W Polsce też był duży wzrost w porównaniu do stycznia zeszłego roku. Sprzedaż poszła w górę o 27,8%. Najlepiej sprzedawał się Golf (35,8%), potem Polo (26,7%), później Passat (18,2%), na czwartym miejscu Tiguan (6,4%) a na piątym Jetta( 5,8%). Natomiast jeśli chodzi o auta użytkowe to wzrost wyniósł 27,1%.

Zobacz też: Volkswagen największym koncernem samochodowym

„Marka Volkswagen Samochody Osobowe rozpoczęła rok 2012 bardzo dobrym wynikiem sprzedaży w styczniu. Zanotowaliśmy wzrost o niemal 30 procent. Udział marki w polskim rynku rejestracji wyniósł 6,41 procent. Po dobrym początku spoglądamy z optymizmem w przyszłość.” – skomentował dyrektor marki Volkswagen w Polsce, Karol Obiegły.

Zobacz też: Spada liczba sprzedaży aut

Źródło Volkswagen

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Anna Prymakowska

Ekoconsultant sp. z o.o.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »