| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Stabilna sprzedaż Volkswagena na początku roku

Stabilna sprzedaż Volkswagena na początku roku

Z początkiem roku wzrosła sprzedaż nowych samochodów osobowych Volkswagena na świecie. W styczniu 2012 r. nowe pojazdy odebrało 419,200 klientów, w porównaniu z rokiem ubiegłym (styczeń 2011 – 418,600) jest to wzrost o 0,1%. Natomiast dział samochodów użytkowych zanotował sprzedaż wyższą o 10,5% (styczeń 2012 – 39,500, styczeń 2011 – 35,700).

„Marka Volkswagen Samochody Osobowe stabilnie rozpoczęła nowy rok. Mimo niepewnej sytuacji na rynkach, przede wszystkim w Europie, dzięki świeżej i innowacyjnej palecie produktów udało się utrzymać sprzedaż na wysokim, zeszłorocznym poziomie” – skomentował Christian Klingler, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu koncernu i marki Volkswagen Samochody Osobowe.

W Ameryce Północnej sprzedaż Volkswagena wzrosła o 30,2%, w samych Stanach Zjednoczonych odnotowano wzrost o 47,9% więcej niż w ubiegłym roku. W regionie Ameryki Południowej wzrost nastąpił zaledwie o 3,2% z 62,400 do 64,400 sztuk. Spadek o 6,9% odnotowano w regionie Azji i Pacyfiku. W Chinach marka Volkswagen straciła  8,6% - powodem był przypadający wcześniej niż zwykle Nowy Rok. Wyraźny wzrost odnotowano w Indiach z 4000 do 5800 aut (42,2%).

Zobacz też: Skoda znów sprzedała najwięcej aut

W Europie sprzedaż była większa o 0,8%, rynek Zachodnioeuropejski bez Niemiec zanotował spadek w wysokości 2,9%. W samych Niemczech spadek to 8,4%. Ważny wzrost odnotowano w Rosji , tam sprzedaż się podwoiła, z 4,300 do 9,300 sztuk.

W Polsce też był duży wzrost w porównaniu do stycznia zeszłego roku. Sprzedaż poszła w górę o 27,8%. Najlepiej sprzedawał się Golf (35,8%), potem Polo (26,7%), później Passat (18,2%), na czwartym miejscu Tiguan (6,4%) a na piątym Jetta( 5,8%). Natomiast jeśli chodzi o auta użytkowe to wzrost wyniósł 27,1%.

Zobacz też: Volkswagen największym koncernem samochodowym

„Marka Volkswagen Samochody Osobowe rozpoczęła rok 2012 bardzo dobrym wynikiem sprzedaży w styczniu. Zanotowaliśmy wzrost o niemal 30 procent. Udział marki w polskim rynku rejestracji wyniósł 6,41 procent. Po dobrym początku spoglądamy z optymizmem w przyszłość.” – skomentował dyrektor marki Volkswagen w Polsce, Karol Obiegły.

Zobacz też: Spada liczba sprzedaży aut

Źródło Volkswagen

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Okurowski

Specjalista od nowoczesnych technologii zarówno samochodowych jak domowych. Wyjątkowy znawca nawigacji samochodowych, systemów multimedialnych, car audio i aplikacji mobilnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »