| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Przybywa klientów programu Vitay

Przybywa klientów programu Vitay

Choć ceny paliw, przez wzrost notowań ropy naftowej, idą w górę, to stacje Orlen oferują paliwa w najniższych cenach w Polsce. Tuż za Orlenem znalazła się sieć Bliska.

Dzięki obranej strategii dotyczącej cen na stacji Orlen, liczba lojalnych klientów zwiększyła się aż o 220 000. Wpływ na te liczby miał niewątpliwie program Vitay. PKN Orlen stara się budować popyt u stabilizację cen paliw. W wakacyjnym okresie fluktuacja cen na pylonach stacji własnych koncernu została bardzo ograniczona.

Zobacz też: Statoil obniży ceny paliw nawet o 35 groszy

Od stycznia 2011 hurtowe ceny paliw Orlenu zmieniały się 163 razy w przypadku benzyny i 174 razy w przypadku oleju napędowego. W tym czasie benzyna drożała w hurcie 96 razy, a 67 razy jej ceny spadały. Ceny oleju były podnoszone 93 razy, a 81 razy olej taniał.

Główną strategią cenową PKN Orlen są notowania ropy naftowej i gotowych paliw na giełdach, relacje walutowe złotówki i dolara a także budowa trwałego popytu na produkty paliwowe. Strategia prowadzona przez Orlen ma na celu budowanie trwałego popytu na paliwa w warunkach trudnego otoczenia makroekonomicznego. Firmie zależy na stabilizacji cen detalicznych, która będzie chronić kierowców przed negatywnymi zmianami cen.

Zobacz też: Lotos obniża ceny paliw w całym kraju

Dzięki takim celom, w ciągu ostatnich czterech miesięcy Orlen wprowadził tylko 6 podwyżek i 6 obniżek cen detalicznych, zamiast bardzo częstej fluktuacji tych cen. Taka polityka sprawiła, że podczas wakacji kierowcy mieli poczucie kontroli nad kosztami związanymi z wakacyjnymi wyjazdami.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

taxonline.pl

Serwis podatkowy PwC

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »