| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Rekordowo wysoki udział Nissana na rynku europejskim

Rekordowo wysoki udział Nissana na rynku europejskim

W tym roku Nissan odnotował bardzo dobre wyniki na wszystkich większych rynkach. Udział Nissana we wrześniu wynosił 4,2%. Jest to podwójny rekord, ponieważ w ubiegłym roku wartość ta była niższa o jeden procent, poza tym Nissan pobił rekord ustanowiony w sierpniu 1995 roku (4,1%).

Takie wyniki dowodzą, że firma skutecznie dąży do zrealizowania założeń średniookresowego planu „Nissan Power 88”. Głównym celem tego planu jest uzyskanie do 2016 roku pozycji azjatyckiej marki sprzedającej najwięcej samochodów w Europie.

Wrześniowa sprzedaż aut wyniosła 73 713 samochodów (wzrost o prawie 17 500 egzemplarzy w ujęciu rok do roku). W tym wyniku duży udział miały crossovery Nissana, w tym Qashqai (23 000 egzemplarzy) i JUKE (ponad 14 000 egzemplarzy, czyli o prawie 3000 więcej niż wynosił poprzedni miesięczny rekord). Kolejnym wpływem na ten rekord może być szeroka oferta aut sportowo – użytkowych Nissana. Model Pathfinder potroił wynik z poprzedniego roku. Także Navara sprzedawała się o 44% lepiej, a 3000 egzemplarzy modelu X‑TRAIL to wzrost o 14%.

Zobacz też: Jakimi autami jeżdżą kobiety na zachodzie Europy?

Od 2011 roku Nissan sprzedał już ponad pół miliona samochodów. Około 512 000 egzemplarzy to o ponad 117 000 więcej niż w analogicznym okresie 2010 roku. Najwięcej pojazdów we wrześniu Nissan sprzedał na brytyjskim (ponad 19 000 samochodów) i rosyjskim (ponad 13 000 i udział w wysokości 5,5%) rynku. Japońska marka to największy producent aut w Wielkiej Brytanii, Rosji i Hiszpanii. Na innych europejskich rynkach także zanotowano wzrost sprzedaży: w Niemczech o 47%, we Włoszech o 60%, we Francji o 19%, w Hiszpanii o 29%.

Guillaume Cartier, Wiceprezes ds. Sprzedaży w europejskim oddziale Nissana fakt ten skomentował - „W ubiegłym miesiącu odnotowaliśmy znakomite wyniki dla wszystkich modeli z naszej oferty, na wszystkich głównych rynkach. Nie tylko pobiliśmy firmowy rekord wszechczasów, ale także był to najlepszy wrzesień w naszej historii. Pokonaliśmy wszystkich pozostałych azjatyckich producentów działających w regionie. Kiedy w czerwcu przedstawialiśmy plan „Nissan Power 88", wiedzieliśmy, że uzyskanie przez Nissana pozycji najsilniejszej azjatyckiej marki w Europie będzie wyzwaniem dla wszystkich pracowników firmy. Mimo że zdajemy sobie sprawę, jak wiele pracy wciąż nas jeszcze czeka, wrześniowy rekord i dotychczasowe wyniki od początku 2011 roku potwierdzają, iż potrafimy sprostać temu wyzwaniuPrzez najbliższe miesiące i lata będziemy intensywnie rozbudowywać i odświeżać portfolio produktów w Europie, wprowadzając na rynek jeszcze bardziej innowacyjne modele spełniające potrzeby klientów".

Zobacz też: Hity importowe, czyli jakie auta sprowadzamy do Polski?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Mateusz Baszczyński

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »