| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Rekordowo wysoki udział Nissana na rynku europejskim

Rekordowo wysoki udział Nissana na rynku europejskim

W tym roku Nissan odnotował bardzo dobre wyniki na wszystkich większych rynkach. Udział Nissana we wrześniu wynosił 4,2%. Jest to podwójny rekord, ponieważ w ubiegłym roku wartość ta była niższa o jeden procent, poza tym Nissan pobił rekord ustanowiony w sierpniu 1995 roku (4,1%).

Takie wyniki dowodzą, że firma skutecznie dąży do zrealizowania założeń średniookresowego planu „Nissan Power 88”. Głównym celem tego planu jest uzyskanie do 2016 roku pozycji azjatyckiej marki sprzedającej najwięcej samochodów w Europie.

Wrześniowa sprzedaż aut wyniosła 73 713 samochodów (wzrost o prawie 17 500 egzemplarzy w ujęciu rok do roku). W tym wyniku duży udział miały crossovery Nissana, w tym Qashqai (23 000 egzemplarzy) i JUKE (ponad 14 000 egzemplarzy, czyli o prawie 3000 więcej niż wynosił poprzedni miesięczny rekord). Kolejnym wpływem na ten rekord może być szeroka oferta aut sportowo – użytkowych Nissana. Model Pathfinder potroił wynik z poprzedniego roku. Także Navara sprzedawała się o 44% lepiej, a 3000 egzemplarzy modelu X‑TRAIL to wzrost o 14%.

Zobacz też: Jakimi autami jeżdżą kobiety na zachodzie Europy?

Od 2011 roku Nissan sprzedał już ponad pół miliona samochodów. Około 512 000 egzemplarzy to o ponad 117 000 więcej niż w analogicznym okresie 2010 roku. Najwięcej pojazdów we wrześniu Nissan sprzedał na brytyjskim (ponad 19 000 samochodów) i rosyjskim (ponad 13 000 i udział w wysokości 5,5%) rynku. Japońska marka to największy producent aut w Wielkiej Brytanii, Rosji i Hiszpanii. Na innych europejskich rynkach także zanotowano wzrost sprzedaży: w Niemczech o 47%, we Włoszech o 60%, we Francji o 19%, w Hiszpanii o 29%.

Guillaume Cartier, Wiceprezes ds. Sprzedaży w europejskim oddziale Nissana fakt ten skomentował - „W ubiegłym miesiącu odnotowaliśmy znakomite wyniki dla wszystkich modeli z naszej oferty, na wszystkich głównych rynkach. Nie tylko pobiliśmy firmowy rekord wszechczasów, ale także był to najlepszy wrzesień w naszej historii. Pokonaliśmy wszystkich pozostałych azjatyckich producentów działających w regionie. Kiedy w czerwcu przedstawialiśmy plan „Nissan Power 88", wiedzieliśmy, że uzyskanie przez Nissana pozycji najsilniejszej azjatyckiej marki w Europie będzie wyzwaniem dla wszystkich pracowników firmy. Mimo że zdajemy sobie sprawę, jak wiele pracy wciąż nas jeszcze czeka, wrześniowy rekord i dotychczasowe wyniki od początku 2011 roku potwierdzają, iż potrafimy sprostać temu wyzwaniuPrzez najbliższe miesiące i lata będziemy intensywnie rozbudowywać i odświeżać portfolio produktów w Europie, wprowadzając na rynek jeszcze bardziej innowacyjne modele spełniające potrzeby klientów".

Zobacz też: Hity importowe, czyli jakie auta sprowadzamy do Polski?

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marzena Jaworska

Radca prawny   

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »