| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Toyota zwiększyła sprzedaż w Europie

Toyota zwiększyła sprzedaż w Europie

Toyota udostępniła wyniki sprzedaży w Europie osiągnięte w pierwszej połowie 2011 roku. Od stycznia do czerwca 2011 roku koncern sprzedał w Europie o 18 671 samochodów więcej względem tego samego okresu w eoku 2010 (wzrost o 4,6%). Obecnie produkcja Toyoty wróciła do pełnej efektywności po trzęsieniu ziemi w Japonii.

W pierwszym półroczu sprzedaż koncernu w Europie wyniosła 425 639 samochodów (Toyota i Lexus łącznie).

Prezydent Toyota Motor Europe Didier Leroy powiedział: „Z radością odnotowujemy pozytywne informacje o dobrym wyniku sprzedaży w pierwszej połowie 2011 roku, który osiągnęliśmy przede wszystkim w wyniku bardzo mocnego pierwszego kwartału. Tendencja wzrostowa Toyoty, którą obserwujemy obecnie w Europie, jest konsekwencją naszej silnej oferty produktowej, w szczególności samochodów hybrydowych. Duch walki i wytrwałości, który cechuje naszą firmę zarówno globalnie jak i w Europie, pozwolił nam ponadto przezwyciężyć trudności, które mieliśmy w wyniku tragicznego trzęsienia ziemi w Japonii”.

„Obecnie przyspieszamy czas dostawy samochodów, aby spełnić oczekiwania klientów, którzy już złożyli zamówienia, oraz zrealizować nasze plany na ten rok. Już teraz mogę  stwierdzić, że zwiększymy sprzedaż Toyoty w Europie w porównaniu do zeszłego roku” - dodał Leroy.

Zobacz też: Rekordowa sprzedaż Alfy Romeo

Fabryki koncernu w Japonii pracują niemal na 100% swoich możliwości, a tempo pracy wróciło już do poziomu sprzed trzęsienia ziemi. Aby zaspokoić potrzeby klientów, Toyota wysyła dodatkowe transporty samochodów. W lipcu do Europy dotrze transport dodatkowych 5 000 samochodów Toyoty i Lexusa.

Klienci zamawiający obecnie samochody Toyoty w Europie mogą spodziewać się regularnego czasu dostawy. Jeśli samochód zostanie zamówiony do produkcji, czas oczekiwania wyniesie ok. dwóch miesięcy (modele produkowane w Europie) i trzy do czterech miesięcy (modele produkowane w Japonii). Jednocześnie zdecydowana większość najbardziej popularnych modeli znajduje się w bieżącej dostępności z europejskiego magazynu centralnego i lokalnych składów krajowych.

Zobacz też: Obowiązkowe systemy kontroli ciśnienia

Za sukces sprzedaży Toyoty w pierwszej połowie 2011 roku odpowiadają przede wszystkim modele Auris i Auris HSD (ponad 55 000, wzrost o 22%), Corolla (niemal 36 000, wzrost o 44%).

Również sprzedaż modeli RAV4 i Land Cruiser (samochodu terenowego obchodzącego 60-lecie produkcji) wzrosła o 20%, do poziomu odpowiednio 38 000 i 21 000 sztuk.

Modele hybrydowe stanowią obecnie 11% całkowitej sprzedaży Toyoty w Europie (wzrost sprzedaży o 31% względem 2010 roku).

Źródło: samar

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Sebastian Wybranowski

Adwokat, specjalista z zakresu prawa cywilnego i rodzinnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »