| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Problemy Japonii zbawienne dla amerykańskiej motoryzacji

Problemy Japonii zbawienne dla amerykańskiej motoryzacji

Po marcowym trzęsieniu ziemi w Japonii na rynku USA eksplodowała sprzedaż rodzimych marek. Koncerny samochodowe biją rekordy sprzedaży, w czerwcu Amerykanie kupili 1,1 mln nowych aut.

Amerykańskie koncerny motoryzacyjne biją rekordy sprzedaży na własnym rynku w związku z problemami z jakimi borykają się ich japońscy rywale, wciąż odczuwający skutki marcowego trzęsienia ziemi i tsunami.

Firma AutoData podaje, że Amerykanie kupili w czerwcu o 7 procent aut więcej niż w roku 2010. Największe sukcesy sprzedażowe przypadły markom amerykańskim. Chrysler sprzedał aż o 30%, General Motors o 10% a Ford o 14% więcej.

Zobacz też: 2-milionowa Panda z polskiej fabryki

Ponad 50% aut kupionych w USA pochodziło z tych trzech rodzimych koncernów. Stolica amerykańskiej motoryzacji, Detroit, ruszyła do ofensywy rynkowej. Japońskie trzęsienie ziemi i tsunami, spustoszyło północno-wschodnią część Japonii, niszcząc wiele zakładów podwykonawców firm samochodowych. Po tej klęsce żywiołowej jeszcze w maju japońskim koncernom samochodowym brakowało części do produkcji i musiały ją ograniczać.

Z tymi problemami wiąże się spadek sprzedaży takich gigantów jak Honda i Toyota. Obaj producenci zanotowali ujemny wynik na poziomie 21%. To dla nich najgorszy okres od 1997 roku. Japończycy mówią, że najgorsze już za nimi. W czerwcu co prawda kupili o 23 proc. aut mniej niż przed rokiem, ale w maju ten spadek wynosił aż 30 proc. Był to najgorszy miesiąc na japońskim rynku motoryzacyjnym od 1968 r!

Zobacz też: Gruchoty z Polski trafiają do komisów w Afganistanie

Powoli rośnie też produkcja aut japońskich koncernów. W maju Toyota i Honda wyprodukowały o połowę aut mniej niż przed rokiem, ale w kwietniu spadek produkcji tych koncernów wynosił aż 80 proc.

reklama

Polecamy artykuły

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Chrysler na amerkańskim rynku sprzedał więcej aż o 30 %, General Motors o 10 % a Ford o 14% fot. Chrysler
Chrysler na amerkańskim rynku sprzedał więcej aż o 30 %, General Motors o 10 % a Ford o 14% fot. Chrysler

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Mikołaj Przybył

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »