| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Obowiązkowe systemy kontroli ciśnienia

Obowiązkowe systemy kontroli ciśnienia

Unia Europejska wprowadza obowiązek, zgodnie z którym wszystkie nowo produkowane samochody będą musiały posiadać systemy kontrolujące ciśnienie powietrza w oponach.

Obowiązek montowania systemów kontrolujących ciśnienie opon w nowych autach sprzedawanych w krajach Unii Europejskiej ma obowiązywać od 2012 roku. W USA już funkcjonuje. Komisja Europejska wyliczyła, że w przypadku ciśnienia o 0,5 bara mniejszego niż zalecane w przypadku konkretnych opon, samochód zużywa około 2,5 procent więcej paliwa.

Zobacz też: Spada sprzedaż samochodów   

System kontrolujący poziom ciśnienia  w oponach i utrzymujący go na optymalnym poziomie wprowadza firma Continental. Tire Pressure Monitoring Systems będzie wykrywał spadek ciśnienia i odpowiednio wcześnie powiadamiał o problemie kierowcę.

„System TPMS marki Continental zapewnia kierowcy większy komfort i bezpieczeństwo jazdy oraz redukuje koszty zużycia paliwa, a także zapobiega uszkodzeniu ogumienia. Opona wyposażona w czujnik może przesłać informacje dotyczące ciśnienia do systemów wspomagania kierowcy drogą bezprzewodową. W połączeniu z oprogramowaniem firmy Continental - Filling Assistant, czujnik może też przesyłać dane do smartfona” – wyjaśnił Jacek Młodawski, Customer Service Manager Continental.

Zobacz też: 2-milionowa Panda z polskiej fabryki

Jak działa system TPMS?

Wewnątrz każdej opony znajdują się czujniki. Dzięki nim możliwy jest bezpośredni pomiar zarówno ciśnienia jak i temperatury w oponie. Monitorować stan opon można w każdym momencie jazdy. Czujniki przekazują również informację o odkształceniu się opony w danej chwili.

reklama

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Komisja Europejska wyliczyła, że w przypadku ciśnienia o 0,5 bara mniejszego niż zalecane w przypadku konkretnych opon, samochód zużywa około 2,5 procent więcej paliwa
Komisja Europejska wyliczyła, że w przypadku ciśnienia o 0,5 bara mniejszego niż zalecane w przypadku konkretnych opon, samochód zużywa około 2,5 procent więcej paliwa

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Mateusz Łątkowski

Adwokat kościelny, Aplikant adwokacki

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »