| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Obowiązkowe systemy kontroli ciśnienia

Obowiązkowe systemy kontroli ciśnienia

Unia Europejska wprowadza obowiązek, zgodnie z którym wszystkie nowo produkowane samochody będą musiały posiadać systemy kontrolujące ciśnienie powietrza w oponach.

Obowiązek montowania systemów kontrolujących ciśnienie opon w nowych autach sprzedawanych w krajach Unii Europejskiej ma obowiązywać od 2012 roku. W USA już funkcjonuje. Komisja Europejska wyliczyła, że w przypadku ciśnienia o 0,5 bara mniejszego niż zalecane w przypadku konkretnych opon, samochód zużywa około 2,5 procent więcej paliwa.

Zobacz też: Spada sprzedaż samochodów   

System kontrolujący poziom ciśnienia  w oponach i utrzymujący go na optymalnym poziomie wprowadza firma Continental. Tire Pressure Monitoring Systems będzie wykrywał spadek ciśnienia i odpowiednio wcześnie powiadamiał o problemie kierowcę.

„System TPMS marki Continental zapewnia kierowcy większy komfort i bezpieczeństwo jazdy oraz redukuje koszty zużycia paliwa, a także zapobiega uszkodzeniu ogumienia. Opona wyposażona w czujnik może przesłać informacje dotyczące ciśnienia do systemów wspomagania kierowcy drogą bezprzewodową. W połączeniu z oprogramowaniem firmy Continental - Filling Assistant, czujnik może też przesyłać dane do smartfona” – wyjaśnił Jacek Młodawski, Customer Service Manager Continental.

Zobacz też: 2-milionowa Panda z polskiej fabryki

Jak działa system TPMS?

Wewnątrz każdej opony znajdują się czujniki. Dzięki nim możliwy jest bezpośredni pomiar zarówno ciśnienia jak i temperatury w oponie. Monitorować stan opon można w każdym momencie jazdy. Czujniki przekazują również informację o odkształceniu się opony w danej chwili.

reklama

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Komisja Europejska wyliczyła, że w przypadku ciśnienia o 0,5 bara mniejszego niż zalecane w przypadku konkretnych opon, samochód zużywa około 2,5 procent więcej paliwa
Komisja Europejska wyliczyła, że w przypadku ciśnienia o 0,5 bara mniejszego niż zalecane w przypadku konkretnych opon, samochód zużywa około 2,5 procent więcej paliwa

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Anna Malinowska

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »