| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Liderzy amerykańskich kompaktów

Liderzy amerykańskich kompaktów

Prezentujemy modele klasy kompakt, które w maju 2011 cieszyły się największym wzięciem i uznaniem wśród amerykańskich klientów.

Dobrze przyjęty za Oceanem Chevrolet Cruze, otwiera ranking. Obecnie Chevrolet szykuje się do premiery wersji Cruze hatchback. Cruze to pierwszy od 5 lat samochód wśród marek amerykańskich, który uplasował się na czele segmentu aut kompaktowych tamtejszego rynku. Na drugim miejscu listy znalazł się Ford Focus, który wypadł minimalnie gorzej od Chevroleta (22 700 sztuk wobec 22 300 sztuk).

Zobacz też: Ranking niezawodności kompaktów

Sukces Cruze'a można tłumaczyć atrakcyjną ceną, za którą klient otrzymuje ciekawą stylizację nadwozia, niezłe wykończenie oraz duży wybór jednostek napędowych o niezłej ekonomice. Chevrolet podaje, że modele wyposażone w silnik czterocylindrowy awansowały już na rynku USA na pierwsze miejsce w rankingu wersji silnikowych najczęściej wybieranych przez amerykańskich klientów marki, osiągając aktualnie udział na poziomie 51%.

Amerykańskie upodobania do wielkich pojemności nieco się zmieniają i zauważany jest fakt, że obecnie jednostka o niewielkiej pojemności jest w stanie zagwarantować dynamikę jazdy, jaką jeszcze kilka lat temu dawał silnik co najmniej V6. A wszystko przy znacznie mniejszym spalaniu.

W rankingu najchętniej kupowanych kompaktów modele Honda Civic i Toyota Corolla, które do tej pory tradycyjnie przewodziły w swoim segmencie rynku, teraz zajęły miejsca poza podium. Na kolejnych miejscach rankingu znalazły się:

3. Hyundai Elantra (20 tys. sprzedanych sztuk)
4. Honda Civic
5. Toyota Corolla

Zobacz też: Najnowszy ranking awaryjności ADAC – 2010

Spore znacznie w takim a nie innym układzie rankingu, ma fakt spustoszenia Japonii przez trzęsienie ziemi i tsunami, co wstrzymało produkcję i dostawy japońskich marek. Natomiast od początku 2011 roku, liderem sprzedaży w segmencie kompaktów na rynku amerykańskim jest Toyota Corolla, za którą plasują się modele Honda Civic oraz właśnie Chevrolet Cruze.

źródło: Samar

reklama

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Toyota Corolla - 5 miejsce fot. Honda
Toyota Corolla - 5 miejsce fot. Honda

Hyundai Eenatra zajął 3 miejsce w rankungu - 20 tysięcy sprzedanych egzemplarzy fot. Hyundai
Hyundai Eenatra zajął 3 miejsce w rankungu - 20 tysięcy sprzedanych egzemplarzy fot. Hyundai

Cruze to pierwszy od 5 lat samochód wśród marek amerykańskich, który uplasował się na czele segmentu aut kompaktowych tamtejszego rynku fot. Chevrolet
Cruze to pierwszy od 5 lat samochód wśród marek amerykańskich, który uplasował się na czele segmentu aut kompaktowych tamtejszego rynku fot. Chevrolet

Honda Civic - 4 miejsce fot. Honda
Honda Civic - 4 miejsce fot. Honda

Ford Focus uplasował się tuż za Chevroletem fot. Ford
Ford Focus uplasował się tuż za Chevroletem fot. Ford

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Pysz

Doradca podatkowy nr 11335

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »