| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Jakie auta najczęściej kupują Niemcy?

Jakie auta najczęściej kupują Niemcy?


Niemiecki urząd rejestracyjny KBA przedstawił listę najpopularniejszych modeli samochodów w poszczególnych segmentach. Łączna sprzedaż samochodów w kwietniu 2011 roku wyniosła 266 251 egzemplarzy.

W klasie mini na pierwszym miejscu jest cały czas Smart Fortwo, który w kwietniu został zarejestrowany w liczbie 2 605 egzemplarzy i zdobył 18,7-proc. udział w swoim segmencie. Wśród samochodów małych liderem jest VW Polo (7 738 rejestracji; 16,6%), w klasie niższej średniej VW Golf/Jetta (22 867; 35,2%), w klasie wyższej średniej Volkswagen Passat (8 855; 22%), w klasie wyższej BMW Serii 5 (4 986; 38,9%), w klasie aut luksusowych Audi A8/S8 (473; 18,8%), wśród pojazdów terenowych VW Tiguan (4 554; 15,2%), wśród aut sportowych Mercedes Klasy E Coupe (1 366; 23,1%), wśród minivanów Opel Meriva (4 059; 20,1%), wśród dużych vanów VW Touran (5 124; 38,6%), wśród pojazdów osobowo-towarowych VW Transporter/Caravelle (3 151; 27,8%), natomiast wśród samochodów kempingowych niezmiennie Fiat Ducato (2 888; 72,6%).

Zobacz również: Kompaktowy sedan z Korei: Hyundai Elantra

Oto kwietniowa sprzedaż aut w podziale na poszczególne segmenty z udziałem przypadającym na łączny wolumen sprzedaży dla całego rynku:
- klasa mini: 5,2%
- auta małe: 17,5%
- klasa niższa średnia: 24,4%
- klasa wyższa średnia: 15,1%
- klasa wyższa: 4,8%
- luksusowe: 0,9%
- terenowe: 11,2%
- sportowe: 2,2%
- minivany: 7,6%
- duże vany: 5%
- osobowo-towarowe: 4,3%
- kempingowe: 1,5%
- inne: 0,3%

Łącznie sprzedaż wyniosła 266 251 egzemplarzy.

Zobacz również: Sukcesy Renault - Clio i Dacia Duster liderami sprzedaży

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Sofath

Prekursor i lider na europejskim rynku pomp ciepła.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »