| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Jakie auta najczęściej kupują Niemcy?

Jakie auta najczęściej kupują Niemcy?


Niemiecki urząd rejestracyjny KBA przedstawił listę najpopularniejszych modeli samochodów w poszczególnych segmentach. Łączna sprzedaż samochodów w kwietniu 2011 roku wyniosła 266 251 egzemplarzy.

W klasie mini na pierwszym miejscu jest cały czas Smart Fortwo, który w kwietniu został zarejestrowany w liczbie 2 605 egzemplarzy i zdobył 18,7-proc. udział w swoim segmencie. Wśród samochodów małych liderem jest VW Polo (7 738 rejestracji; 16,6%), w klasie niższej średniej VW Golf/Jetta (22 867; 35,2%), w klasie wyższej średniej Volkswagen Passat (8 855; 22%), w klasie wyższej BMW Serii 5 (4 986; 38,9%), w klasie aut luksusowych Audi A8/S8 (473; 18,8%), wśród pojazdów terenowych VW Tiguan (4 554; 15,2%), wśród aut sportowych Mercedes Klasy E Coupe (1 366; 23,1%), wśród minivanów Opel Meriva (4 059; 20,1%), wśród dużych vanów VW Touran (5 124; 38,6%), wśród pojazdów osobowo-towarowych VW Transporter/Caravelle (3 151; 27,8%), natomiast wśród samochodów kempingowych niezmiennie Fiat Ducato (2 888; 72,6%).

Zobacz również: Kompaktowy sedan z Korei: Hyundai Elantra

Oto kwietniowa sprzedaż aut w podziale na poszczególne segmenty z udziałem przypadającym na łączny wolumen sprzedaży dla całego rynku:
- klasa mini: 5,2%
- auta małe: 17,5%
- klasa niższa średnia: 24,4%
- klasa wyższa średnia: 15,1%
- klasa wyższa: 4,8%
- luksusowe: 0,9%
- terenowe: 11,2%
- sportowe: 2,2%
- minivany: 7,6%
- duże vany: 5%
- osobowo-towarowe: 4,3%
- kempingowe: 1,5%
- inne: 0,3%

Łącznie sprzedaż wyniosła 266 251 egzemplarzy.

Zobacz również: Sukcesy Renault - Clio i Dacia Duster liderami sprzedaży

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kamil Szlachcic

Analityk Kredytowy Salomon Finance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »