| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Spada sprzedaż samochodów

Spada sprzedaż samochodów

W kwietniu zarejestrowano 22 tysiące nowych samochodów osobowych. W porównaniu z marcem 2011 liczba rejestracji spadła aż o 18,21%.

Łącznie od początku roku liczba zarejestrowanych aut osobowych osiągnęła poziom 90 671 sztuk, o 5,57% (-5 349 sztuk) mniej w porównaniu do wyniku z analogicznego okresu roku ubiegłego. Od wielu lat wyniki notowane w kwietniu, wykazują spadek w stosunku do marca, a jednocześnie wzrost wobec stycznia i lutego.

Opublikowane na początku bieżącego miesiąca przez MSWiA wstępne dane dotyczące rejestracji samochodów osobowych w Polsce w kwietniu bieżącego roku, potwierdziły dotychczasowy trend. Mała ilość sprzedanych aut w kwietniu przyczyniła się słabego wyniku skumulowanego za cztery miesiące w porównaniu z rokiem 2010.

Zobacz też: Kupujemy coraz więcej aut luksusowych

Sprawdzają się prognozy dotyczące sprzedaży aut z kratką.
Ich liczba gwałtownie spada, co potwierdza, że wprowadzone ograniczenia możliwości pełnego odliczania podatku VAT, czyni ich zakup nieopłacalnym. W sumie liczba aut z „kratką” zarejestrowanych w kwietniu, wyniosła 370 sztuk, co jest wynikiem lepszym o 49,19% niż w marcu tego roku, ale aż o 94% gorszym niż w kwietniu ubiegłego roku.

Od początku 2011 roku do końca kwietnia zarejestrowano tylko 1 952 samochody osobowe z homologacją ciężarową.
Wśród dostawców samochodów z homologacją ciężarową, liderem jest Skoda (263 sztuki; -94,19% r/r).
Drugie miejsce przypadło Renault (227 sztuk; -77,96%). Volkswagen zajął 3 miejsce (211 sztuk; -81,44%)

Z 15 najpopularniejszych marek, tylko 7 odnotowało wzrost sprzedaży (Opel, Renault, Hyundai, Nissan, Citroen, Chevrolet oraz Suzuki) ale tylko jedna z nich znajduje się w pierwszej piątce rankingu. Nie ma rewolucji jeśli chodzi o kolejność najchętniej wybieranych marek. Liderem pozostaje Skoda, której udział w polskim rynku wynosi 11,88% (10.833 sztuki sprzedane od początku roku)

Opel zajmuje 2 miejsce w rankingu z ilością 7.500 sprzedanych sztuk (8,28% udziału w rynku).
Toyocie przypadło 3 miejsce, minimalnie za Oplem (7.420 sztuk, spadek aż o 12%)
Pierwszą piątkę zamykają Fiat (6.600 sprzedanych sztuk) i Ford (6.095 sprzedanych sztuk).

Prognozy:

Wzrost sprzedaży pod koniec 2010 roku, a w szczególności wzrosty w zakupach flotowych,  wywołane zmianami w zakresie podatku VAT wywierają negatywny wpływ na tą część rynku w roku 2011. ; Liczba aut kupowanych przez przedsiębiorców będzie zdecydowanie mniejsza.

Skutki zmian w przepisach wprowadzonych z początkiem roku i brak stymulacji do rozwoju, może doprowadzić do spadku sprzedaży w okolicach 10%, pomimo założonego wzrostu zakupów klientów indywidualnych.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Edustacja.pl

Portal szkoleniowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »