| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Spada sprzedaż samochodów

Spada sprzedaż samochodów

W kwietniu zarejestrowano 22 tysiące nowych samochodów osobowych. W porównaniu z marcem 2011 liczba rejestracji spadła aż o 18,21%.

Łącznie od początku roku liczba zarejestrowanych aut osobowych osiągnęła poziom 90 671 sztuk, o 5,57% (-5 349 sztuk) mniej w porównaniu do wyniku z analogicznego okresu roku ubiegłego. Od wielu lat wyniki notowane w kwietniu, wykazują spadek w stosunku do marca, a jednocześnie wzrost wobec stycznia i lutego.

Opublikowane na początku bieżącego miesiąca przez MSWiA wstępne dane dotyczące rejestracji samochodów osobowych w Polsce w kwietniu bieżącego roku, potwierdziły dotychczasowy trend. Mała ilość sprzedanych aut w kwietniu przyczyniła się słabego wyniku skumulowanego za cztery miesiące w porównaniu z rokiem 2010.

Zobacz też: Kupujemy coraz więcej aut luksusowych

Sprawdzają się prognozy dotyczące sprzedaży aut z kratką.
Ich liczba gwałtownie spada, co potwierdza, że wprowadzone ograniczenia możliwości pełnego odliczania podatku VAT, czyni ich zakup nieopłacalnym. W sumie liczba aut z „kratką” zarejestrowanych w kwietniu, wyniosła 370 sztuk, co jest wynikiem lepszym o 49,19% niż w marcu tego roku, ale aż o 94% gorszym niż w kwietniu ubiegłego roku.

Od początku 2011 roku do końca kwietnia zarejestrowano tylko 1 952 samochody osobowe z homologacją ciężarową.
Wśród dostawców samochodów z homologacją ciężarową, liderem jest Skoda (263 sztuki; -94,19% r/r).
Drugie miejsce przypadło Renault (227 sztuk; -77,96%). Volkswagen zajął 3 miejsce (211 sztuk; -81,44%)

Z 15 najpopularniejszych marek, tylko 7 odnotowało wzrost sprzedaży (Opel, Renault, Hyundai, Nissan, Citroen, Chevrolet oraz Suzuki) ale tylko jedna z nich znajduje się w pierwszej piątce rankingu. Nie ma rewolucji jeśli chodzi o kolejność najchętniej wybieranych marek. Liderem pozostaje Skoda, której udział w polskim rynku wynosi 11,88% (10.833 sztuki sprzedane od początku roku)

Opel zajmuje 2 miejsce w rankingu z ilością 7.500 sprzedanych sztuk (8,28% udziału w rynku).
Toyocie przypadło 3 miejsce, minimalnie za Oplem (7.420 sztuk, spadek aż o 12%)
Pierwszą piątkę zamykają Fiat (6.600 sprzedanych sztuk) i Ford (6.095 sprzedanych sztuk).

Prognozy:

Wzrost sprzedaży pod koniec 2010 roku, a w szczególności wzrosty w zakupach flotowych,  wywołane zmianami w zakresie podatku VAT wywierają negatywny wpływ na tą część rynku w roku 2011. ; Liczba aut kupowanych przez przedsiębiorców będzie zdecydowanie mniejsza.

Skutki zmian w przepisach wprowadzonych z początkiem roku i brak stymulacji do rozwoju, może doprowadzić do spadku sprzedaży w okolicach 10%, pomimo założonego wzrostu zakupów klientów indywidualnych.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

RynekPierwotny.pl

Portal internetowy poświęcony nowym nieruchomościom

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »