REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Paliwa: cena w górę, jakość w dół

Jakość paliwa znacznie spadła; Fot. newspress
Jakość paliwa znacznie spadła; Fot. newspress

REKLAMA

REKLAMA

Według raportu Inspekcji Handlowej znacznie spadła jakość paliwa, jeszcze rok wcześniej było dużo lepiej. Za wygórowane ceny karmimy auta trucizną...

Najgorszą jakość benzyny sprzedają stacje w województwach: kujawsko-pomorskim, zachodniopomorskim i mazowieckim.

REKLAMA

W 2010 roku Inspekcja Handlowa skontrolowała próbki benzyny i oleju napędowego, z czego około 3,5% nie spełniało norm jakościowych, z kolei w 2009 r. nieco więcej niż 3%. Jakość oleju napędowego wzrosła, ale gazu LPG spadła i wynosiła aż 4% (w 2009 r. – ok. 0,80%).

Zobacz też: Przez bezalkoholowe stacje podrożeje paliwo

Od czterech lat obowiązuje ustawa o systemie monitorowania i kontrolowania jakości paliw, do kontroli trafiają prawie wszystkie rodzaje paliw: benzyna, olej napędowy, biopaliwa, gaz LPG, olej opałowy.

Według badań Inspekcji Handlowej zawartość siarki w próbkach paliw znacznie spadła, a temperatura zapłony jest niższa od wymaganej. Spadek temperatury w połączeniu z ciepłym dniem może prowadzić do zapalenia paliwa w trakcie tankowania auta. Niestety, wraz ze spadkiem jakości paliw, rośnie jego cena – musimy płacić coraz więcej za gorsze produkty.
Skontrolowano próbki pochodzące z 47 stacji i 1 hurtowni.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ma to wielki wpływ na środowisko naturalne, ale i pracę silnika naszych aut, co może doprowadzić nawet do poważnych awarii, a to z kolei pociąga za sobą kolejne wydatki.

Zobacz też: Koniec produkcji w fabryce FSO

Kierowca, który zatankował paliwo niespełniające norm, może je reklamować, ale konieczny jest paragon. Dodatkowo dobrze jest mieć wyniki ekspertyzy stwierdzającej gorszą jakość. Reklamacji dokonuje się w miejscu zakupu, ale można też poinformować o tym UOKiK. Z kolei jeżeli uważamy, że zatankowaliśmy mniej niż wskazuje licznik na stacji, sprawą zainteresuje się Główny Urząd Miar.

Inspekcja Handlowa skierowała do prokuratur już 57 zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa. Nieuczciwemu sprzedawcy paliwa grozi kara do 3 lat pozbawienia wolności.

Źródło: Gazeta.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA