REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

System elektronicznego poboru opłat nieskuteczny?

System elektronicznego poboru opłat, który ma zacząć działać od początku lipca 2011 roku. Fot. Fotolia
System elektronicznego poboru opłat, który ma zacząć działać od początku lipca 2011 roku. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

System elektronicznego poboru opłat, który ma zacząć działać od początku lipca 2011 roku, może być nieskuteczny, ponieważ mogą wystąpić problemy z wyegzekwowaniem od kierowców obowiązku montażu przekaźników w autobusach i ciężarówkach.

Przyczyną takiego stanu rzeczy będzie brak odpowiedniej liczby inspektorów. Wg GDDKiA kontrolą samochodów pod tym kątem będzie zajmować się Inspekcja Transportu Drogowego, ale na razie ITD nie otrzymała ani jednego nowego etatu do realizacji tego celu. A rekrutacja i wyszkolenie nowych inspektorów potrwa przynajmniej kilka miesięcy.

REKLAMA

Zobacz również: Ten Volkswagen pali tylko 0,9 litra na 100 kilometrów!

REKLAMA

Infrastruktura do poboru e-myta, jaką za 4,9 mld złotych stawia firma Kapach, będzie się składała z systemu umieszczonych na płatnych odcinkach dróg, odbiorników z antenami oraz przekaźników zamontowanych w samochodach ciężarowych i autobusach. – Dzięki mikrofalom odbiornik połączy się z zamontowanym w pojeździe urządzeniem, a na właściciela pojazdu automatycznie nałożona zostanie opłata – tłumaczy Marcin Hadaj, rzecznik GDDKiA. 

ITD nie ma wystarczającej liczby inspektorów, którzy sprawdziliby, czy kierowcy zamontowali przekaźniki i czy system działa poprawnie. Zakładano, że do kontroli przeznaczonych będzie 513 nowych inspektorów. A tak dodatkowy obowiązek spadł by na inspektorów, którzy zajmują się m.in. kontrolą czasu pracy kierowców. Alvin Gajadhur, rzecznik ITD, zapewnia, że mimo to inspekcja postara się wypełnić swoje obowiązki. W razie potrzeby poprosi o pomoc inne służby.

Zobacz również: Skoda Octavia ponownie Internetowym Samochodem Roku

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Skarb Państwa szacuje, że dzięki wprowadzeniu automatycznego systemu poboru opłat zarobi w ciągu siedmiu lat 14 mld zł. Jeszcze bardziej optymistyczne założenia ma GDDKiA, która liczy, że w tym czasie przychody z e-myta przekroczą 23,5 mld złotych.

Źródło: gazetaprawna.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA