REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota najmniej awaryjna według niemieckich instytutów badawczych

Fot. Toyota
Fot. Toyota

REKLAMA

REKLAMA

W najnowszych raportach czterech niezależnych instytutów zajmujących się badaniem awaryjności pojazdów (TUV, Dekra, GTU, ADAC), na czołowych miejscach znalazły się modele Toyoty, takie jak Yaris czy RAV4.

Niemiecki Urząd Dozoru Technicznego (TUV) przebadał w 2010 roku około 7 milionów samochodów. Oceny stanu technicznego pojazdów dokonywano podczas przeglądów rejestracyjnych, kontrolując ponad 100 podzespołów samochodu. Raport TUV podaje wyniki w podziale na grupy wiekowe pojazdów.

REKLAMA

W raporcie 2011 w pierwszych dziesiątkach najbardziej niezawodnych modeli w swoich grupach wiekowych Toyota znalazła się 17 razy. Wynik ten dał Toyocie pozycję najbardziej niezawodnej marki. Dla porównania dwie kolejne marki znalazły się w pierwszych dziesiątkach odpowiednio tylko 8 i 10 razy:

REKLAMA

Według niemieckich specjalistów z TUV, najbardziej niezawodnym pojazdem w grupie samochodów 2- i 3-letnich okazał się hybrydowy Prius (usterki stwierdzono jedynie w przypadku 2.2% egzemplarzy). Drugie miejsce zajęła Toyota Auris (2.3%). Wyniki te są znacznie lepsze od średniej, wynoszącej 5.5%.

W grupie pojazdów 4- i 5-letnich wygrała Corolla Verso, ze współczynnikiem usterek 4.2%. Czwartą pozycję zajęła Toyota Avensis ze współczynnikiem 5,0% (średnia dla tej grupy to 10,4%).

Znakomite wyniki uzyskały także starsze samochody Toyoty. W grupie wiekowej pojazdów 8- i 9-letnich, gdzie średni współczynnik usterek plasuje się na poziomie 21.4% trzecie miejsce zajął RAV4 z wynikiem 10.2%, a czwarte – Yaris ze współczynnikiem 12.7%.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Fiat obsypany nagrodami

Niemiecka Dekra bada usterkowość pojazdów podczas przeglądów technicznych i rzeczoznawstwa, przeprowadzonych w swoich stacjach. W ubiegłym roku kontroli poddano 15 milionów pojazdów. Wyniki zostały podzielone na grupy pojazdów według segmentu oraz przebiegu samochodu (do 50 tys. km., 50-100 tys. km., 100-150 tys. km.). O uwzględnieniu danego modelu w badaniu decydował minimalny próg 1000 przebadanych egzemplarzy. 

REKLAMA

W tym badaniu Toyoty znalazły się na czołowych miejscach w swoich segmentach. W kategorii samochodów miejskich Yaris uplasował się na pierwszym miejscu wśród aut o przebiegu 50-100 tys. km., oraz na trzecim wśród aut do przebiegu 50 tys.km.

W segmencie kompaktów najmniej awaryjne okazują się Prius i Auris. Hybrydowa Toyota Prius zajęła pierwsze miejsca w kategoriach do 50 i do 100 tys. km. W tej drugiej kategorii tuż za Priusem znalazł się Auris.

Według raportu Dekry Toyota odnosi także sukcesy w segmentach SUV i MPV. Zarówno RAV4 jak i Corolla Verso zajmują miejsca na podium w swoich klasach. Toyota RAV4 jest druga w kategoriach przebiegu do 50 i 100 tys. km. 

Toyota Corolla Verso zajmuje natomiast trzecie miejsce w kategorii przebiegu do 50 tys. km, drugie do przebiegu 100 tys. km. i ponownie trzecie w kategorii przebiegu do 150 tys. km.

Raport GTU (niemieckie Stowarzyszenie Nadzoru Technicznego) również bazuje na wynikach okresowych badań technicznych, przeprowadzanych w swoich stacjach kontroli. GTU wspólnie z pismem Auto Zeitung publikuje coroczne raporty usterkowości w podziale na segmenty i grupy wiekowe pojazdów (do 3 lat, 4-5, 6-7, 8-9, powyżej 9 lat). Również w raportach GTU, modele Toyoty zajmują czołowe miejsca w większości kategorii.

Zobacz również: 125 lecie wynalazku Carla Benza

W segmencie samochodów małych, modele Toyoty znajdują się w pierwszych trójkach niemal wszystkich grup wiekowych. Yaris zajmuje drugą pozycję w bezawaryjności w grupach do 3 lat i 4-5 lat, oraz trzecią w grupie ponad 9 lat. Z kolei Aygo zajmuje drugą pozycję w grupie wiekowej 6-7 lat. 

Segment kompaktów jest w całości opanowany przez Toyotę. Modele Toyoty zajmują pierwsze miejsca we wszystkich klasach wiekowych, a w przypadku dwóch klas także miejsca drugie:

Raport GTU wyróżnia także Toyotę Avensis i RAV4. W kategoriach wiekowych 6-7 lat, oraz 8-9 lat Avensis zajmuje drugie miejsce, natomiast w kategorii powyżej 9 lat jest liderem. Z kolei RAV4 zajmuje trzecie miejsca w kategoriach 4-5 i 6-7 lat, oraz wygrywa kategorie 8-9 i ponad lat.

Podobnie jak w przypadku pozostałych niemieckich raportów bezawaryjności, także w GTU Toyota jest marką najliczniej reprezentowaną na czołowych miejscach rankingu. 

Największy europejski automobilklub ADAC przyznaje za wyjątkowe osiągnięcia w motoryzacji nagrody Yellow Angels. W 2011 roku po raz pierwszy przyznana została nagroda w kategorii „Samochód przyszłości”, którą uhonorowano hybrydową Toyotę Auris HSD. 

Niemiecki ADAC wyróżnił Aurisa HSD za nowoczesną konstrukcję napędu (niska emisja spalin i cząstek stałych, niskie spalanie, możliwość jazdy w trybie Electric Vehicle), który w przeciwieństwie do samochodów zasilanych wyłącznie silnikiem elektrycznym nie nakłada żadnych barier w zasięgu samochodu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA