| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Wzrost sprzedaży nowych samochodów osobowych w listopadzie 2010

Wzrost sprzedaży nowych samochodów osobowych w listopadzie 2010


Z raportu Instytutu Badań Rynku Samochodowego Samar wynika, że w listopadzie 2010 roku utrzymał się wzrostowy trend sprzedaży nowych samochodów. Sprzedaż samochodów osobowych zwiększyła się prawie o 12% w porównaniu do października i aż o ponad 25% w porównaniu do listopada ubiegłego roku.

W sumie producenci sprzedali w listopadzie prawie 34 tysiące aut. W okresie od stycznia do listopada 2010 roku dealerzy i producenci sprzedali 297 603 samochody, to o 2% więcej niż rok wcześniej. Poprawa wyników sprzedaży to efekt zapowiedzianych zmian w podatku VAT, dotyczących klientów instytucjonalnych i osób kupujących auta do prywatnego użytku. Nie bez znaczenia jest także wejście w życie normy emisji spalin Euro V, która zacznie obowiązywać od początku 2011 roku. Według zapowiedzi mediów może wiązać się to z ewentualną podwyżką cen oferowanych samochodów, co jest istotnym argumentem na rzecz przyspieszenia decyzji o zakupie.

Zobacz również: Chevrolet Orlando w marcu w salonach

Znacząco powiększył się udział w rynku klientów instytucjonalnych czyli firm. Otóż na koniec października kupili oni ponad 60% wszystkich sprzedanych aut. Możliwość odpisu pełnej wartości podatku VAT spowodowała duże zainteresowanie samochodami z ciężarową homologacją, które stanowiły 54% wszystkich samochodów zakupionych przez przedsiębiorców.

Ponad 57% samochodów zakupionych przez przedsiębiorców sfinansowały firmy leasingowe i wynajmu długoterminowego. Prawie 36% aut przedsiębiorcy kupili za gotówkę lub sfinansowali kredytem.

W przypadku klientów indywidualnych nieco ponad 50% zakupów aut nowych finansowanych jest za pomocą kredytu. Według IBRM Samar, średnio kredyt na nowy samochód pokrywa 45% wartości pojazdu.

Zobacz również: Opel podał cenę odświeżonej Antary

Kolejność na liście marek najpopularniejszych wśród polskich klientów nie uległa większej zmianie. Tytuł lidera rynku niezmiennie zachowuje Skoda, na drugim miejscu utrzymuje się Volkswagen, a trzecie zajmuje Ford, który wyprzedził Fiata. Na piątej lokacie sklasyfikowana jest Toyota.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Patrycja Łazowa

Konsultant projektów rekrutacyjnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »