| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Rynek > Wzrost sprzedaży nowych samochodów osobowych w listopadzie 2010

Wzrost sprzedaży nowych samochodów osobowych w listopadzie 2010


Z raportu Instytutu Badań Rynku Samochodowego Samar wynika, że w listopadzie 2010 roku utrzymał się wzrostowy trend sprzedaży nowych samochodów. Sprzedaż samochodów osobowych zwiększyła się prawie o 12% w porównaniu do października i aż o ponad 25% w porównaniu do listopada ubiegłego roku.

W sumie producenci sprzedali w listopadzie prawie 34 tysiące aut. W okresie od stycznia do listopada 2010 roku dealerzy i producenci sprzedali 297 603 samochody, to o 2% więcej niż rok wcześniej. Poprawa wyników sprzedaży to efekt zapowiedzianych zmian w podatku VAT, dotyczących klientów instytucjonalnych i osób kupujących auta do prywatnego użytku. Nie bez znaczenia jest także wejście w życie normy emisji spalin Euro V, która zacznie obowiązywać od początku 2011 roku. Według zapowiedzi mediów może wiązać się to z ewentualną podwyżką cen oferowanych samochodów, co jest istotnym argumentem na rzecz przyspieszenia decyzji o zakupie.

Zobacz również: Chevrolet Orlando w marcu w salonach

Znacząco powiększył się udział w rynku klientów instytucjonalnych czyli firm. Otóż na koniec października kupili oni ponad 60% wszystkich sprzedanych aut. Możliwość odpisu pełnej wartości podatku VAT spowodowała duże zainteresowanie samochodami z ciężarową homologacją, które stanowiły 54% wszystkich samochodów zakupionych przez przedsiębiorców.

Ponad 57% samochodów zakupionych przez przedsiębiorców sfinansowały firmy leasingowe i wynajmu długoterminowego. Prawie 36% aut przedsiębiorcy kupili za gotówkę lub sfinansowali kredytem.

W przypadku klientów indywidualnych nieco ponad 50% zakupów aut nowych finansowanych jest za pomocą kredytu. Według IBRM Samar, średnio kredyt na nowy samochód pokrywa 45% wartości pojazdu.

Zobacz również: Opel podał cenę odświeżonej Antary

Kolejność na liście marek najpopularniejszych wśród polskich klientów nie uległa większej zmianie. Tytuł lidera rynku niezmiennie zachowuje Skoda, na drugim miejscu utrzymuje się Volkswagen, a trzecie zajmuje Ford, który wyprzedził Fiata. Na piątej lokacie sklasyfikowana jest Toyota.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna Cyman i Wspólnicy sp. k.

Kancelaria prowadzi kompleksową obsługę prawną przedsiębiorców i osób nieprowadzących działalności gospodarczej w obszarach kontraktów, rozwiązywania sporów i zastępstwa procesowego, windykacji w kraju i za granicą, nieruchomości i budownictwa, podatków, spraw korporacyjnych, stosunków pracowniczych, zamówień publicznych, restrukturyzacji i upadłości, rynków finansowych i finansowania działalności gospodarczej, a także stosunków międzynarodowych i prawa europejskiego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »