REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe Audi A6: ewolucji ciąg dalszy

Łukasz Kuźmiuk
Audi A6 / fot. Audi
Audi A6 / fot. Audi
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi zaprezentowało kolejną, ósmą już generację swojej średniej limuzyny (licząc także wcielenia modelu 100). Jak to w przypadku Niemców bywa, obło się bez rewolucji, a zamiast tego nastąpiła ewolucja auta. Oto nowe Audi A6.
Audi A6 / fot. Audi

Audi

Audi

REKLAMA

Pod względem stylistycznym nowe Audi A6 upodobniło się do nowego Audi A8, a to oznacza, że w samej marce Audi wszystko pozostało po staremu – unifikacja wyglądu większości modeli wciąż jest dominującym trendem designerskim u producenta z Ingolstadt. W porównaniu do poprzednika najnowsze wcielenie niemieckiej limuzyny prezentuje się jeszcze poważniej i nowocześniej, jednak tak naprawdę nowe Audi wygląda jakby odświeżono poprzedni projekt. Warto dodać, że nadwozie zostało w dużej części wykonane z aluminium.

REKLAMA

Wnętrze nowego Audi A6 także upodobniono do tego, które można znaleźć w Audi A8. Niemiecki producent chwali się, że pasażerowie zasiadający w kabinie pasażerskiej będą mieli teraz więcej miejsca dla siebie, a w bagażniku o pojemności 530 litrów da się umieścić poprzecznie dwie torby na kije golfowe. Również zestaw ekranów na konsoli centralnej przejęto z modelu A8. Górny wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala służy do obsługi systemu multimedialnego, natomiast dolny, o przekątnej 8,6 cala, przeznaczono do zarządzania klimatyzacją i funkcjami uprzyjemniającymi podróże, a także do wpisywania tekstu. Ponadto kierowca może mieć przed sobą kolejny ekran, o przekątnej 12,3 cala, czyli system Audi Virtual Cockpit, na którym mogą być wyświetlane informacje, mapy nawigacji itd.  

O bezpieczeństwo pasażerów w trakcie podróży w nowym Audi A6 może dbać cała masa różnych systemów. Na pokładzie auta może się znaleźć nawet pięć czujników radarowych, pięć kamer, dwanaście czujników ultradźwiękowych i skaner laserowy. Co więcej? M.in. funkcja automatycznego parkowania Audi AI, funkcja automatycznego wjazdu do garażu Audi AI oraz asystenci parkowania, jazdy w ruchu miejskim i pozostałe funkcje, mające dać namiastkę autonomicznego pojazdu.

Audi A6 / fot. Audi

Audi

Audi

REKLAMA

Najwyraźniej afera dieselgate nie zrobiła na Audi wrażenia, ponieważ Niemcy wciąż stawiają na jednostki wysokoprężne. Na europejskich rynkach nowe Audi A6 początkowo będzie dostępne z jednym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym V6 (3.0 TFSI, 340 KM i 500 Nm) oraz trzema turbodieslami: 2.0 TDI (204 KM, 400 Nm), 3.0 TDI (231 KM, 500 Nm) i 3.0 TDI w mocniejszej wersji (286 KM, 620 Nm). Motory 3.0 TDI połączono z 8-stopniową przekładnią automatyczną tiptronic, natomiast „benzyniaka” i słabszego turbodiesela zespolono z 7-biegową skrzynią automatyczną S tronic. Auta wyposażone w 3-litrowe jednostki napędowe w standardzie posiadają także napęd na wszystkie koła quattro.

W zależności od konfiguracji nowe Audi A6 może być wyposażone w konwencjonalne zawieszenie ze stalowymi sprężynami, zawieszenie sportowe, zawieszenie z systemem kontroli siły tłumienia lub adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. Ponadto nowe A6 może mieć układ czterech kół skrętnych oraz sportowy mechanizm różnicowy przy tylnej osi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowe Audi A6 trafi na rynek w czerwcu bieżącego roku.

Audi A6 / fot. Audi
Audi
Audi A6 / fot. Audi
Audi
Audi A6 / fot. Audi
Audi
Audi A6 / fot. Audi
Audi
Audi A6 / fot. Audi
Audi
Audi A6 / fot. Audi
Audi
Audi A6 / fot. Audi
Audi
Audi A6 / fot. Audi
Audi
Audi A6 / fot. Audi
Audi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA