REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Mazda3 została zmodernizowana

Mazda3 2017 facelifting
Mazda3 2017 facelifting
Mazda

REKLAMA

REKLAMA

Mazda3 w wersji na 2017 rok została poddana wyraźnym zmianom. Modyfikacje objęły zarówno wygląd nadwozia Mazdy3 jak i jej wnętrze. Pojawiło się nowe wyposażenie i ciekawe udogodnienia dla kierowcy.

Mazda3 2017 po faceliftingu

Mazda3, której pięciomilionowy egzemplarz zjechał z linii montażowych w kwietniu 2016 roku, poddana została licznym modyfikacjom zarówno w wersji hatchback, jak i sedan. Wśród najważniejszych wymienić należy delikatne zmiany stylistyki nadwozia oraz odmienione wnętrze. Ponadto, pojawienie się systemu G-Vectoring Control zwiastuje również rynkowy debiut nowego pakietu technologii SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS w gamie modelu Mazda3.

REKLAMA

Mazda3 2017 facelifting

Mazda3 została poddana faceliftingowi

Mazda

Mazda

Za sprawą urzekającej stylistyki nadwozia, opracowanej zgodnie z zasadami filozofii projektowej KODO – Dusza ruchu oraz dzięki wykorzystaniu technologii SKYACTIV obecna generacja lidera sprzedaży wśród wszystkich modeli Mazdy na świecie ustanowiła nowe standardy w swoim segmencie. Samochód ten zdobył uznanie nie tylko za odważną stylizację, najwyższą jakość wykonania oraz liczne innowacyjne rozwiązania technologiczne, ale także za wyjątkową precyzję i pewność prowadzenia. Projekt kabiny oferuje znacznie więcej, niż można by się spodziewać w tej klasie. Mazda3 2017 ma również silniki charakteryzujące się znakomitą wydajnością paliwową.

Zobacz też: Test Mazda 3 sedan 2.0 120 KM SkyPASSION : przestronna, wygodna, elegancka!

Mazda3 w wersji na rok 2017 nadal wyróżnia się konstrukcją – stworzoną w oparciu o wytyczne strategii Jinba Ittai (jedność kierowcy z samochodem) i zasady filozofii absolutnego podporządkowania maszyny człowiekowi – oraz wielokrotnie nagradzanymi silnikami: benzynowymi i wysokoprężnym z rodziny SKYACTIV. Teraz model wzbogacono o szereg modyfikacji, które mają umożliwić mu utrzymanie się w czołówce segmentu.

Zmiany zewnętrzne Mazdy3

Z zewnątrz odświeżona Mazda3 będzie się wyróżniać przeprojektowanym przednim grillem, którego stylizacja dodatkowo potęguje wrażenie trójwymiarowości, nowymi ramkami świateł przeciwmgłowych, opcjonalnymi diodowymi reflektorami* oraz nowym wzorem 18-calowych obręczy ze stopu metali lekkich, które dostępne będą w dwóch wariantach wykończenia. Obie wersje nadwozia wzbogaciły się ponadto w nowe, bardziej opływowe klosze bocznych kierunkowskazów w lusterkach zewnętrznych, a odmiana hatchback dodatkowo może się teraz pochwalić zmodyfikowaną stylistyką tylnego zderzaka.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Mazda3 2017 facelifting

Modyfikacje Mazda3 z roku 2017 są doskonale widoczne już na zewnątrz pojazdu.

Mazda

Mazda

Zobacz też: Test Mazdy MX-5: aparycja i charakter sportowca

Paleta lakierów Mazdy3 w wersji na 2017 rok obejmować będzie 9 kolorów, wśród których pojawi się zupełnie nowy odcień Eternal Blue Mica oraz dwa kolory, które dotychczas nie były dostępne w modelu Mazda3, czyli Sonic Silver oraz Machine Grey Premium Metallic. Podobnie jak niezwykle popularny odcień Soul Red Metallic, powłoka Machine Grey Premium Metallic – nanoszona z wykorzystaniem unikalnej technologii lakierowania TAKUMINURI – posiada refleksyjną warstwę metalicznych opiłków, której grubość nie przekracza 2,5 mikrona.

Modyfikacje wnętrza Mazdy3

Modyfikacjom poddano również kabinę, gdzie, między innymi, poprawiono jakość materiałów, z jakich wykonano przyciski i ramki klamek w drzwiach oraz przeprojektowano wstawki dekoracyjne deski rozdzielczej. Konsola środkowa zyskała na funkcjonalności, bowiem zdecydowano się na wprowadzenie elektrycznie sterowanego hamulca postojowego. Co więcej, zmieniono stylistykę skórzanego przeszycia koła kierownicy, które można teraz doposażyć w system podgrzewania.

Mazda3 2017 facelifting

We wnętrzu nowej Mazdy3 pojawił się m.in. zmodyfikowany wyświetlacz HUD

Mazda

Mazda

Zobacz też: Mazda MX-5: World Car of the Year 2016 i świetne wyniki sprzedaży

Zmienił się również wyświetlacz head-up oraz zespół zegarów, dzięki czemu wszystkie wskazania i komunikaty są teraz jeszcze bardziej czytelne. Wyświetlacz przezierny oferuje pełną gamę kolorów i wyższą rozdzielczość oraz jest jaśniejszy, co znacznie ułatwia szybki odczyt danych. Udoskonalone wnętrze Mazdy3 dostępne teraz będzie z dwoma odmianami nowej, czarnej tapicerki materiałowej lub z obszyciami ze skóry naturalnej w kolorze czarnym lub białym*.

Paleta jednostek napędowych Mazdy3

REKLAMA

Obie wersje nadwoziowe udoskonalonej Mazdy3 w wersji na rok 2017 dostępne będą ze 105-konnym silnikiem wysokoprężnym SKYACTIV-D o pojemności 1,5 litra. Nabywca nowej Mazdy3 będzie mógł również wybrać jeden z trzech lekkich silników benzynowych SKYACTIV-G, tzn. 100-konną jednostkę o pojemności 1,5 litra lub dwie odmiany silnika dwulitrowego, generujące odpowiednio 120 lub 165 KM mocy.

Czyste, wydajne i wielokrotnie nagradzane silniki, które spełniają wymagania normy Euro 6, mogą zostać sprzężone z przekładnią ręczną SKYACTIV-MT lub automatyczną SKYACTIV‑Drive, przy czym obie skrzynie oferować będą po sześć przełożeń.

Aby poprawić dynamikę i precyzję reakcji silnika, zwiększyć kulturę jego pracy oraz zapewnić wyższy komfort prowadzenia, obie turbodoładowane jednostki SKYACTIV-D wykorzystują najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, takie jak system High-Precision DE Boost Control, który zwiększa ciśnienie doładowania, system Natural Sound Smoother, tłumiący charakterystyczny odgłos pracy silnika wysokoprężnego oraz system Natural Sound Frequency Control, który steruje fazami rozrządu i zapobiega falom ciśnienia, a tym samym nieprzyjemnym wibracjom.

Zobacz też: Dziesiąta generacja Hondy Civic

W nowej Maździe3 wprowadzono kolejne udoskonalenia mające na celu jeszcze skuteczniejsze wytłumienie kabiny. Dodatkowe materiały dźwiękochłonne pojawiły się w drzwiach, konsoli oraz tunelu przekładni, zoptymalizowano konstrukcję uszczelek, a przy tylnych poprzeczkach ramy zastosowano dodatkowe materiały, które mają zapobiegać przenoszeniu drgań do wnętrza przedziału pasażerskiego.

Zmiany w zawieszeniu Mazdy3

Modyfikacje objęły również konstrukcję kolumn MacPhersona z przodu oraz układu wielowahaczowego z tyłu. Udoskonalenia wprowadzone w układzie zawieszenia mają zapewniać jeszcze wyższy komfort jazdy, ograniczać poziom drgań i jednocześnie gwarantować utrzymanie znakomitych właściwości jezdnych i precyzji prowadzenia, z jakich słynie Mazda3.  W Maździe3 zadebiutuje również system G-Vectoring Control (GVC), jako pierwsza technologia z pakietu SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS. System GVC steruje momentem obrotowym silnika, optymalizując dociążenie poszczególnych kół. Wpływa to na poprawę właściwości trakcyjnych, zwiększenie poczucia pewności panowania nad pojazdem, a tym samym również na komfort i przyjemność z jazdy. 

Systemy bezpieczeństwa

Mazda3 wyposażona jest w pełną gamę zaawansowanych, innowacyjnych systemów bezpieczeństwa czynnego, w ramach pakietu technologii i-ACTIVSENSE, który opracowano w oparciu o zasady filozofii Proactive Safety. W rezultacie samochód oferuje najwyższy poziom ochrony czynnej, czego potwierdzeniem jest 5-gwiazdkowy wynik testów zderzeniowych Euro-NCAP.

Mazda3 2017 facelifting

Mazda3 z 2017 roku i jej nowy wyświetlacz HUD

Mazda

Mazda

Zobacz też: Nowa Toyota GT86 z silnikiem Mazdy?

Dzięki zastosowaniu nowej kamery zwiększono funkcjonalność pakietu technologii i-ACTIVSENSE, w skład którego wchodzą teraz takie rozwiązania jak zaawansowany system wspomagający hamowanie (Advanced SCBS), system inteligentnego wspomagania hamowania (SBS) oraz system rozpoznający znaki ograniczenia prędkości (TSR).Większa funkcjonalność systemu Advanced SCBS to, między innymi, umiejętność wykrywania pieszych, dalszy zasięg i szerszy kąt działania oraz możliwość pracy nawet przy prędkości 80 km/h. System SBS również pracuje teraz w większym zakresie i potrafi wyhamować pojazd nawet podczas jazdy z prędkością 160 km/h.

Źródło: materiały prasowe Mazda

Mazda3 2017 facelifting
Mazda
Mazda3 2017 facelifting
Mazda
Mazda3 2017 facelifting
Mazda
Mazda3 2017 facelifting
Mazda
Mazda3 2017 facelifting
Mazda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA