REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wzmocnione Audi TT RS - aż 400 KM!

Nowe Audi TT RS Coupé 2016
Nowe Audi TT RS Coupé 2016
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi TT RS napędzane będzie silnikiem 2.5 TFSI o mocy podniesionej do 400 KM. Oprócz tego nowy model wyróżniają m.in. nowe tylne światła w technologii oledowej. Czym jeszcze charakteryzuje się najnowsze TT RS?

„Sercem Audi TT RS drugiej generacji, jest zupełnie nowy, pięciocylindrowy silnik z aluminium“ – mówi Stephan Winkelmann, prezes zarządu spółki – córki Audi, quattro GmbH. „400 KM oznacza, że jednostka generuje moc o 60 KM większą niż poprzednik. Także nowe diodowe światła tylne Matrix OLED podkreślają czołową pod względem innowacyjnych rozwiązań technicznych pozycję tego kompaktowego samochodu sportowego.”

REKLAMA

Nowy silnik pięciocylindrowy o mocy 400 KM

Siedem razy z rzędu, międzynarodowe jury złożone z dziennikarzy motoryzacyjnych, uznało silnik 2.5 TFSI za „silnik roku“ – „Engine of the Year“. Audi jednak i tak ulepszyło tę pięciocylindrową jednostkę, wdrażając w niej zasady lekkiej konstrukcji, redukując tarcie wewnętrzne i zwiększając generowanie siły. Wynik: silnik turbo, z niezmienionej pojemności skokowej 2480 cm3, czerpie o dobre 17 procent więcej mocy.

Zobacz też: Audi A3 Limousine w wersji RS!

Z maksymalną mocą 294 kW (400 KM), ten pięciocylindrowiec jest teraz silniejszy niż kiedykolwiek. Maksymalny moment obrotowy, 480 Nm, dostępny jest w przedziale od 1700 do 5850 obr./min. Zapewnia doskonałe przyspieszenie, któremu towarzyszy charakterystyczne brzmienie. Kolejność zapłonu 1-2-4-5-3 sprawia, że na zmianę pracują zarówno bezpośrednio sąsiadujące ze sobą, jak i znacznie oddalone od siebie cylindry. Taki układ wytwarza specjalny rytm. Audi TT RS Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy. To osiągi właściwe samochodom supersportowym. Prędkość maksymalną producent ograniczył do 250 km/h, ale na życzenie wynosi ona aż 280 km/h. Mimo zwiększonych osiągów, TT RS Coupé zużywa zaledwie 8,2 l paliwa na 100 km.

Napęd 4x4

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Moc jednostki 2.5 TFSI do stałego napędu na cztery koła quattro przesyłana jest za pośrednictwem błyskawicznie przełączającej, siedmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów S tronic. Wielopłytkowe sprzęgło rozdziela moc między osiami.

Zapewnia to dobrą przyczepność i dużą radość jazdy. Selektywne sterowanie rozkładem momentów między kołami sprawia, że samochód jest jeszcze bardziej zwrotny i bezpieczniejszy.

Za pomocą systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, prowadzący samochód wpływa na pracę stałego napędu na cztery koła quattro oraz innych mechanizmów, takich jak układ kierowniczy, automatyczna skrzynia biegów S tronic, charakterystyka pracy silnika i ustawienie klap w układzie wydechowym. Kierowca może wybrać jeden z czterech trybów: comfort, auto, dynamic lub individual.

Zmodyfikowane zawieszenie

Swoją doskonałą dynamikę Audi TT RS zawdzięcza zarówno niskiej masie, jak i sportowo wyregulowanemu zawieszeniu. Dostosowany do potrzeb modeli RS progresywny układ kierowniczy, zapewnia bliski kontakt z jezdnią i sprawia, że szybkie pokonywanie zakrętów to prawdziwa przyjemność. Na przedniej osi, za 19-calowymi kołami, a na życzenie za 20-calowymi, felgami lekkiej konstrukcji, pracują wentylowane od wewnątrz, perforowane stalowe tarcze hamulcowe. Opcjonalnie dostępne są lżejsze i wyjątkowo odporne na ścieranie tarcze ceramiczne wzmacniane włóknem węglowym. Przy tylnej osi zastosowano stalowe tarcze typu monoblok.

Zobacz też: Nowe wersja Audi TT - S line competition

Na życzenie, Audi oferuje zawieszenie sportowe RS z adaptacyjnymi amortyzatorami magnetic ride. Technika ta umożliwia wpływanie za pomocą elektroniki na charakterystykę pracy amortyzatorów. Regulacja jest powiązana z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select.

Światła tylne Matrix OLED

Po raz pierwszy w seryjnie produkowanym modelu Audi, na życzenie dostępne są światła tylne wykonane w technice Matrix OLED (OLED – ang. organic light emitting diodes, czyli diody organiczne). Diody te emitują wyjątkowo homogeniczne i precyzyjne światło nie rzucające cienia i nie wymagające stosowania klasycznych reflektorów. Światła tylne stworzone w tej technice i w stylistyce 3D są wydajne, lekkie i atrakcyjne wizualnie. Na każde z nich składają się cztery bardzo cienkie jednostki, zmniejszające się od wewnątrz do zewnątrz. Największa z nich nosi emblemat TT i logo Audi. Standardowo, Audi TT RS wyposażane jest w diodowe światła tylne i diodowe reflektory. Na życzenie, Audi montuje również inteligentnie sterowane jednostki diodowe Matrix LED.

Nadwozie

Duże wloty powietrza, pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe z nowo zaprojektowaną kratownicą o strukturze plastra miodu i z emblematem quattro, zamontowany na stałe na pokrywie bagażnika spojler tylny i dwie owalne końcówki rur wydechowych – nowe Audi TT RS Coupé to ucieleśnienie potężnej mocy. Sportową stylistykę po bokach, podkreślają aerodynamicznie uformowane progi. TT RS ma długość 4,19 m, szerokość 1,83 m i wysokość 1,34 m.

Wnętrze

Koncepcja obsługi i wskaźników w nowym Audi TT RS skupia się wyłącznie na kierowcy. Wszystkie informacje wyświetlane są standardowo na 12,3-calowym monitorze cyfrowego kokpitu wirtualnego Audi virtual cockpit. Kierowca może wybrać jeden z trzech jego widoków, w tym specjalny widok RS, w centrum którego znajduje się obrotomierz i m.in. informacje o ciśnieniu powietrza w oponach, momencie obrotowym i przeciążaniach. Ponadto obrotomierz jest też wskaźnikiem rekomendującym zmianę biegów. Gdy siedmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic pracuje w trybie manualnym, to wraz z rosnącą liczbą obrotów rozświetlają się zielone, pomarańczowe i czerwone segmenty obrotomierza. Na krótko przed osiągnięciem przez silnik wartości granicznej, cała skala rozbłyskuje na czerwono. Skórzana kierownica sportowa RS z manetkami, obok przycisków wielofunkcyjnych, po raz pierwszy w modelu RS wyposażona jest w dwa satelitarne przyciski do włączania i wyłączania silnika oraz do sterowania systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Za pomocą przycisku w konsoli środkowej, służącego do regulowania odgłosów pracy silnika, kierowca może wpływać na sterowanie klapami w układzie wydechowym, a tym samym na brzmienie silnika.

Zobacz też: Audi zmodernizowało modele A6 i A7

Multimedia

Audi oferuje szereg najnowszych rozwiązań technicznych, także w obszarze systemów infotainment. Do elementów opcjonalnych należy nawigacja MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch, z funkcją swobodnego wyszukiwania tekstowego i sterowania językiem potocznym oraz moduł online Audi connect z punktem dostępu do internetu Wi-Fi hotspot. Za pomocą Audi phone box można indukcyjnie ładować dostosowane do tego telefony komórkowe oraz, w celu zapewnienia optymalnego zasięgu, sprzęgać je z anteną pokładową. Audi smartphone interface pozwala na wyświetlenie wybranych aplikacji telefonu komórkowego bezpośrednio na ekranie Audi virtual cockpit. Do porównywania czasów przejazdów na torze wyścigowym służy aplikacja Audi Sport Performance App. Na ekranie smartfona wyświetla ona prędkość, różnice w czasie, kąt skrętu kierownicy, przeciążenia, a także liczbę obrotów, ciśnienie hamowania i ustawienie pedału gazu. Ponadto informuje o aktualnej pozycji pojazdu na torze wyścigowym. Doskonałej jakości dźwięk na pokładzie zapewnia sprzęt nagłaśniający Bang & Olufsen Sound Syste.

Źródło: materiały prasowe Audi

Audi TT RS
Nowe Audi TT RS Coupé 2016
Audi
Nowe Audi TT RS Coupé 2016
Audi
Nowe Audi TT RS Coupé 2016
Audi
Audi TT Roadster 2015
Audi
Nowe Audi TT RS Coupé 2016
Audi
Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA