REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Peugeot Expert 2016

Nowy Peugeot Expert 2016
Nowy Peugeot Expert 2016
peugeot

REKLAMA

REKLAMA

Na polskim rynku debiutuje właśnie nowy Peugeot Expert. Konstrukcja oparta o nową płytę podłogową ma maksymalną ładowność 1400 kg oraz może zostać wyposażony w niespotykane dotąd w tej klasie pojazdów nowe systemy jak, bezdotykowo otwierane przesuwne drzwi boczne, czy pakiet Moduwork umożliwiający zmianę konfiguracji kabiny.

Zbudowany na nowej platformie modułowej EMP2 Peugeot jest dostępny w trzech wersjach długości nadwozia, z dwoma lub trzema fotelami w pierwszym rzędzie. Jego pojemność użytkowa wynosi do 6,6 m3 przy ładowności 1400 kg i długości użytkowej 4 m. Trzon oferty stanowią wersje Standard i Long – o długości 4,95 i 5,3 m. Unikalna w tym segmencie wersja Compact o długości 4,6 m umożliwia przewóz ładunków o objętości do 5,1 m3 i masie do 1400 kg, przy długości użytkowej 3,32 m. Wysokość nadwozia obniżono do 1,90 m, dzięki temu nowy Peugeot Expert może bez problemu wjechać na każdy parking.

REKLAMA

Nowy Peugeot Expert 2016

Nowy Peugeot Expert 2016

peugeot

peugeot

Nowy Peugeot Expert 2016 – wyposażenie

W gamie nowego Peugeot Experta dostępne są silniki BlueHDi, spełniające normę Euro 6, o mocy od 95 KM (210 Nm) do 180 KM (400 Nm). Większość z nich jest wyposażona w technologię Stop & Start.

Dzięki kompaktowym wymiarom nowej automatycznej skrzyni biegów EAT6, dostępnej z silnikiem BlueHDi 180, i zautomatyzowanej skrzyni biegów ETG6, oferowanej z silnikiem BlueHDi 95, pasażer siedzący na środkowym miejscu z przodu zyskał więcej miejsca na nogi.

Nowy Peugeot Expert został wyposażony w szereg rozwiązań najnowszej generacji, które są rzadkie lub wręcz niespotykane w samochodach tego segmentu:

  • drzwi boczne sterowane elektrycznie, z funkcją bezdotykowego otwierania;
  • pakiet Moduwork umożliwiający zmianę konfiguracji kabiny, wyświetlacz przezierny HUD, system odczytywania znaków drogowych i zalecanych ograniczeń prędkości;
  • system Active Safety Brake i automatyczne przełączanie świateł drogowych oraz mijania to kolejne technologie stanowiące rzadkość w tym segmencie.
  • po raz pierwszy Peugeot został wyposażony w sterowany głosowo system nawigacji 3D nowej generacji z modułem łączności sieciowej, z informacją o ruchu drogowym aktualizowaną w czasie rzeczywistym, kamerę cofania VisioPark 1 zapewniającą widoczność pod kątem 180° z funkcją zoomu oraz system monitorowania zmęczenia kierowcy (Driver Attention Alert).

           Więcej informacji na tema marki Peugeot znajdziesz tutaj

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy Peugeot Expert 2016 – wersje nadwoziowe i nowa platforma

Peugeot Expert jest dostępny w następujących wersjach nadwoziowych:

  • wersja standardowa Furgon;
  • z przedłużoną kabiną z pięcioma lub sześcioma składanymi lub nieskładanymi fotelami;
  • platforma z kabiną do dalszej zabudowy;
  • bus – wersja osobowa wyposażona w maksymalnie dziewięć foteli.

Nowa platforma pozwala na obniżenie masy pojazdu o ok. 100–150 kg (w zależności od silnika) w porównaniu do poprzedniej generacji Peugeot Experta. Wyposażona w silniki BlueHDi zapewnia Peugeot Expertowi rekordowo niski poziom spalania. Według informacji producenta zużycie paliwa kształtuje się następująco:

  • 1.6 l BlueHDi 95 KM, z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach – zużycie paliwa od 5,5 l/100 km, emisja CO2 144 g/km;
  • 1.6 l BlueHDi 95 KM S&S, ze zautomatyzowaną skrzynią biegów ETG6 – zużycie paliwa od 5,2 l/100 km, emisja CO2 135 g/km;
  • 1.6 l BlueHDi 115 KM S&S, z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach – zużycie paliwa od 5,1 l/100 km, emisja CO2 133 g/km;
  • 1.6 l BlueHDi 120 KM S&S, z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach – zużycie paliwa od 5,3 l/100 km, emisja CO2 139 g/km; 
  • 2.0 l BlueHDi 150 KM S&S, z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach – zużycie paliwa od 5,3 l/100 km, emisja CO2 od 139 g/km; 
  • 2.0 l BlueHDi 180 KM S&S, z automatyczną skrzynią biegów EAT6 – zużycie paliwa od 6,1 l/100 km, emisja CO2 151 g/km.

Zobacz też: Peugeot i-Cockpit - jak będą wyglądały kokpity w przyszłości?

REKLAMA

Furgony, dostępne w trzech długościach: Compact, Standard i Long, oraz dwóch poziomach wykończenia: Pro i Premium, są w szczególności przeznaczone dla klientów oczekujących pojemności od 4,6 do 6,6 m3 i możliwości przewozu od dwóch do trzech osób.

Wersja Compact, niemająca swojego odpowiednika w tym segmencie, ma zalety pełnowymiarowego furgonu o maksymalnej ładowności 1400 kg. Jest przeznaczona głównie dla klientów działających na co dzień w środowisku miejskim. Natomiast wersje Standard i Long umożliwiają załadunek nawet trzech europalet.

Wymiary Compact Standard Long
Długość całkowita (m) 4,6 4,95 5,3
Wysokość całkowita (m) 1,9 1,9 1,94
Maksymalna długość użytkowa (m) 3,32 3,67 4,02
Szerokość użytkowa między wnękami kół (m) 1,26 1,26 1,26
Maksymalna pojemność użytkowa (m3) 5,1 5,8 6,6
Maksymalna ładowność (kg) 1400 1400 1400

Zobacz też: Peugeot Traveller i-Lab – van przyszłości

Przegroda Moduwork

Trzymiejscowa ławka w połączeniu z przegrodą Moduwork zapewnia unikatowe w segmencie furgonów możliwości zmiany aranżacji wnętrza. Dzięki dużemu otworowi w ściance działowej oraz podnoszonemu skrajnemu siedzeniu umożliwia jednocześnie:

  • Przewożenie trzech osób z przodu. Ta praktyczna możliwość jest niezwykle ceniona przez firmy, które mogą przewozić np. pracowników i narzędzia z jednej budowy na drugą i optymalizować przejazdy;
  • Dysponowanie płaską podłogą o długości użytkowej sięgającej 1,16 m lub dodatkowym miejscem na towar z przodu, jeśli przewozimy dwie osoby;
  • Funkcję mobilnego biura – składane oparcie środkowego fotela kryje stolik do pisania;
  • Schowek pod środkowym siedzeniem.

Zobacz też: Grupa PSA zbadała realne zużycie paliwa modeli marek Peugeot, Citroen i DS

Nowy Peugeot Export w wersji Bus

Wersja do przewozu osób jest dostępna w trzech długościach. Oferuje liczne możliwe konfiguracje od 2 do 9 siedzeń.

W konfiguracji 9-miejscowej pojemność bagażnika sięga 1300 l (1237 dm3 VDA) do wysokości oparć. Po wyjęciu siedzeń z drugiego i trzeciego rzędu można ją zwiększyć do 4900 l (4554 dm3 VDA).

Wersja Compact, stanowiąca unikatową ofertę w tym segmencie, może pomieścić od 2 do 9 osób, przy zachowaniu bagażnika o pojemności 3600 l (3397 dm3 VDA), przy długości nadwozia wynoszącej zaledwie 4,60 m.

Platforma z kabiną

Platforma z kabiną dostępna w wersji o wydłużonym rozstawie osi 3,275 m zapewnia liczne możliwości zabudowy przez wyspecjalizowane firmy. Możliwa jest np. zabudowa do przewozów wielkogabarytowych, oferująca maksymalną pojemność przy niewielkich gabarytach zewnętrznych, czy też wykonanie chłodni do przewozu łatwo psujących się artykułów spożywczych.

Modułowa platforma nowego Peugeot Experta umożliwia uzyskanie trzech długości nadwozia w oparciu o zaledwie:

  • dwie długości rozstawów osi, w tym jeden rozstaw 2,92 m, opracowany specjalnie dla wersji Compact. Drugi rozstaw, wynoszący 3,27 m, jest wspólny dla wersji Standard i Long;
  • dwie długości tylnego zwisu: 0,80 m i 1,15 m, przy czym jeden jest wspólny dla wersji Compact i Standard, a drugi jest przeznaczony dla wersji Long;
  • jedną konstrukcję zawieszenia, układu wydechowego i układu zasilania paliwem – wspólną dla trzech długości nadwozia.

Nowy Peugeot Expert oferuje szerokoą gamę wersji:

  • furgony o pojemności sięgającej 6,6 m3;
  • busy do 9 miejsc i 1300 l pojemności bagażowej lub 4900 l po wyjęciu siedzeń z drugiego i trzeciego rzędu;
  • dwie rodziny wersji z przedłużoną kabiną i stałą lub składaną przegrodą (do przewozu do 6 osób), o pojemności do 4 m3 lub do 5,5 m3 w wersji ze składanym siedzeniem;
  • platformy z kabiną przeznaczone do zabudowy.

REKLAMA

Optymalna długość zwisu (0,88 m z przodu i 0,80 m z tyłu) oraz średnica skrętu od 11,3 m zapewniają modelowi Peugeot Expert doskonałą zwrotność, zwłaszcza podczas jazdy po mieście i wykonywania manewrów. Nieprzekraczająca 1,9 m wysokość w wersjach Standard i Compact umożliwia również wjazd na parkingi w miastach i centrach handlowych lub dostawy do domów klientów.

Nowy Peugeot Expert jest wyposażony w zamontowane na stałe ograniczniki, uniemożliwiające przesuwanie się ładunku, zgodnie z obowiązującymi przepisami europejskimi. W opcji jest dostępna wyciszona przegroda z szybą, stanowiąca alternatywę dla standardowej ścianki. Zapewnia ona wyższy komfort akustyczny i termiczny, a także bezpieczeństwo użytkowników. Przegroda ta umożliwia ponadto pochylenie oparcia kierowcy o dodatkowe 8,5° lub uzyskanie o 40 mm większego zakresu regulacji wzdłużnej w stosunku do standardowej ścianki, co korzystnie wpływa na ergonomię i komfort kierowcy.

Nowy Peugeot Expert uzyskał pięć gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP. Wyniki testów zostały opublikowane w grudniu ubiegłego roku.

Zobacz też: Ford i PSA Peugeot Citroen wspólnie w dziedzinie connected cars?

Nowy Peugeot Expert – cennik

Rozmiar: COMPACT

Wersja: PRO

1,6 BlueHDi 95 M5 79 000 zł

1,6 BlueHDi 115 S&S M6 83 500 zł

2,0 BlueHDi 120 M6 86 000 zł

Wersja: PREMIUM

1,6 BlueHDi 95 M5 85 000 zł

1,6 BlueHDi 115 S&S M6 89 500 zł

2,0 BlueHDi 120 M6 92 000 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 96 500 zł

Wymiary: STANDARD

Wersja: PRO

1,6 BlueHDi 95 M5 81 500 zł

1,6 BlueHDi 115 S&S M6 86 000 zł

2,0 BlueHDi 120 M6 88 500 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 93 000 zł

Wersja: PREMIUM

1,6 BlueHDi 95 M6 87 500 zł

2,0 BlueHDi 120 M6 94 500 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 99 000 zł

2,0 BlueHDi 180 S&S EAT6 107 000 zł

Rozmiar: LONG*

Wersja: PRO

1,6 BlueHDi 95 M5 85 200 zł

2,0 BlueHDi 120 M6 91 000 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 98 000 zł

2,0 BlueHDi 180 S&S EAT6 108 900 zł

Wersja: PREMIUM

1,6 BlueHDi 95 M6 91 200 zł

2,0 BlueHDi 120 M6 97 000 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 104 000 zł

2,0 BlueHDi 180 S&S EAT6 110 700 zł

Rozmiar: PLATFORMA

Wersja: STANDARD

1,6 BlueHDi 95 M5 75 000 zł

2,0 BlueHDi 120 M6 79 500 zł

2,0 BlueHDi 120 S&S M6 80 500 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 86 500 zł

KOMBI

Rozmiar: COMPACT

1,6 BlueHDi 95 M5 102 500 zł

1,6 BlueHDi 95 S&S ETG6 106 500 zł

1,6 BlueHDi 115 S&S M6 108 000 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 116 500 zł

2,0 BlueHDi 180 S&S EAT6 EAT6 126 500 zł

Rozmiar: STANDARD

1,6 BlueHDi 95 M5 105 500 zł

1,6 BlueHDi 95 S&S ETG6 109 500 zł

1,6 BlueHDi 115 S&S M6 111 000 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 119 500 zł

2,0 BlueHDi 180 S&S EAT6 EAT6 129 500 zł

Rozmiar: LONG*

1,6 BlueHDi 95 M5 109 500 zł

1,6 BlueHDi 95 S&S ETG6 113 500 zł

1,6 BlueHDi 115 S&S M6 115 000 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 123 500 zł

2,0 BlueHDi 180 S&S EAT6 EAT6 133 500 zł

* Wersje LONG dostępne w drugim kwartale 2017 roku

Źródło: Peugeot

Nowy Peugeot Expert 2016
peugeot
Nowy Peugeot Expert 2016
peugeot
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Sprawdź, gdzie nie przejedziesz! Blokady rolników 20 marca 2024 r. – mapa, objazdy. Ponad 500 blokad [Aktualizacja]

    W dniu 20 marca 2024 r. nastąpi kolejna odsłona protestu rolników. Na drogach całej Polski staną blokady rolnicze. Publikujemy mapę online protestów rolniczych i ewentualnych objazdów. Mapa jest stale aktualizowana, aktualnie widnieje na niej ponad 500 punktów blokad. Poza tym poniżej stale aktualizujemy informacje z samorządów i Policji odnośnie blokad drogowych w tym dniu.

    Bridgestone rozbudowuje fabrykę. Zainwestuje prawie mld zł. Dzięki temu zakład wyprodukuje 7 mln opon rocznie

    Bridgestone ma zamiar rozbudować hiszpański zakład produkcyjny w Burgos. Cele gigantycznej inwestycji są trzy. Chodzi o zwiększenie produkcji, poprawę standardu i mocniejsze pójście w kierunku zrównoważonego rozwoju.

    Młodzi nie chcą prawa jazdy. W 2023 r. dokumentów było o 30 proc. mniej, niż jeszcze kilka lat temu

    Dane z CEPiK nie pozostawiają złudzeń. W 2023 r. w Polsce zostało wydanych o 30 proc. mniej praw jazdy, niż w 2015 r. Jak ten trend może wpłynąć na producentów samochodów oraz rynek aut używanych?

    Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

    Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

    REKLAMA

    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    REKLAMA

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    REKLAMA