REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Mercedes Klasy E kombi!

Mercedes-Benz Klasa E kombi
Mercedes-Benz Klasa E kombi
Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Na rynku pojawił się Mercedes Klasy E z nadwoziem typu kombi. Funkcjonalne nadwozie ma bagażnik o pojmeności 670 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń auto zmieścić do siebie nawet europaletę!

Nowy Mercedes Klasy E kombi!

Nowa Klasa E w wersji Kombi debiutuje podczas turnieju tenisowego MercedesCup w Stuttgarcie. Szósta generacja modelu jest dynamiczna niczym zawodowy tenisista i przestronna jak główny kort. Innowacyjna inżyniera oraz bezkonkurencyjna koncepcja wykorzystania przestrzeni sprawiają, że to najinteligentniejsze kombi w historii Mercedes-Benz. Równocześnie swoją premierę świętuje pierwszy wariant nowej Klasy E Kombi o wysokich osiągach: Mercedes-AMG E 43 4MATIC.

REKLAMA

REKLAMA

W kategorii zdolności przewozowych Klasa E Kombi niezmiennie należy do najlepszych: jej bagażnik ma pojemność do 1820 litrów, a ilość miejsca nad głowami i na wysokości łokci z tyłu jest największa w segmencie, i to pomimo znacznie bardziej sportowej linii dachu. Pod koniec 2016 roku do oferty ponownie dołączy odmiana z trzecim, składanym rzędem siedzeń dla dzieci.

„Nowe Kombi jest tak dynamiczne jak marka Mercedes-Benz i tak przestronne, jak oczekują nasi klienci. Przemyślane dodatki, na przykład oparcia tylnych siedzeń standardowo dzielone w proporcji 40:20:40 i możliwość ustawienia ich w pozycji cargo, pozwalają jeszcze lepiej wykorzystać przepastną przestrzeń ładunkową” - mówi Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za marketing i sprzedaż osobowych Mercedesów. „Co więcej, Kombi ma wszystkie innowacje znane już z nowej Klasy E - najinteligentniejszej limuzyny biznesowej na świecie”.

Zobacz też: Nowy Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC

REKLAMA

W chwili rynkowego debiutu nowe kombi będzie dostępne w benzynowych wersjach E 200 i E 250, zasilanych 4-cylindrowym silnikiem benzynowym o mocy, odpowiednio, 135 kW (184 KM) i 155 kW (211 KM), oraz w odmianie E 220 d napędzanej kompletnie nową, 4-cylindrową jednostką wysokoprężną o mocy 143 kW (194 KM). W czwartym kwartale br. do oferty dołączy wariant E 200 d (110 kW/150 KM) oraz odmiany 6-cylindrowe - wysokoprężna E 350 d i benzynowa E 400 4MATIC. Wszystkie modele oferowane w momencie premiery są standardowo wyposażone w nową, 9-biegową przekładnię automatyczną 9G-TRONIC.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wraz z nową Klasą E Kombi debiutuje pierwsza spośród wersji o wysokich osiągach - Mercedes-AMG E 43 4MATIC Kombi, która również trafi do sprzedaży w czwartym kwartale br. Mocarny, 3-litrowy silnik V6 biturbo (295 kW/401 KM), automatyczna skrzynia 9G-TRONIC ze skróconym czasem zmiany przełożeń, napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC oraz specjalnie przygotowane sportowe zawieszenie zapewniają typowe dla maszyn AMG osiągi i jeszcze zwinniejsze, bardziej dynamiczne prowadzenie.

Gama modelu w skrócie:

E 200 d

E 220 d

E 350 d

Liczba cylindrów/układ

4/R

4/R

6/V

Pojemność skokowa (ccm)

1950

1950

2987

Moc maks.

(kW/KM przy obr./min)

110/150 przy 3800

143/194 przy 3800

190/258 przy 3400

Maks. moment obr.

(Nm przy obr./min)

360 przy 1600-2800

400 przy 1600-2800

620 przy 1600-2400

Średnie zużycie paliwa w cyklu NEDC (l/100 km)

4,2

4,2

5,4

Średnia emisja CO2 (g/km)

109

109

140

Klasa wydajności

A+

A+

b.d.

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

b.d.

7,7

6,2*

Prędkość maksymalna (km/h)

b.d.

235

250

Dane dla wersji z przekładnią 9G-TRONIC, *dane wstępne

E 200

E 250

E 400 4MATIC

E 43 4MATIC

Liczba cylindrów/układ

4/R

4/R

6/V

6/V

Pojemność skokowa (ccm)

1991

1991

3498

2996

Moc maks.

(kW/KM przy obr./min)

135/184 przy 5500

155/211 przy 5500

245/333

295/401 przy 6100

Maks. moment obr.

(Nm przy obr./min)

300 przy 1200-4000

350 przy 1200-4000

480

520 przy 2500-5000

Średnie zużycie paliwa w cyklu NEDC (l/100 km)

6,2

6,2

7,9

8,4

Średnia emisja CO2 (g/km)

138

138

180

192

Klasa wydajności

B

B

C

D

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

8,1

7,2

b.d.

4,7

Prędkość maksymalna (km/h)

231

243

250

250*

Dane dla wersji z przekładnią 9G-TRONIC, *dane wstępne

Inteligentna przestrzeń ładunkowa: pojemna, praktyczna i łatwo dostępna

Z pojemnością od 670 do 1820 l bagażnik Klasy E Kombi należy do największych w segmencie. Standardowo tylna kanapa ma nową funkcję cargo: jej oparcie można ustawić bardziej pionowo, pod kątem około 10 stopni. Daje to dodatkowe 30 l pojemności, a jednocześnie pozwala dalej korzystać ze wszystkich pięciu miejsc w kabinie.

Ponadto, oparcie tylnej kanapy jest seryjnie dzielone w proporcji 40:20:40 - rozwiązanie to zapewnia wiele potencjalnych konfiguracji wykorzystania przestrzeni ładunkowej i siedzeń. Oparcia składają się elektrycznie, przełącznikami zlokalizowanymi w bagażniku oraz przy rolecie, po lewej i prawej stronie.

Zobacz też: Audi A8 L Extended - wyjątkowa wersja modelu na zamówienie klienta!

Szczególną uwagę zwrócono na praktyczność i możliwości zarządzania przestrzenią ładunkową: przykładowo, nowa Klasa E Kombi jako jeden z niewielu samochodów mieści europaletę. Minimalna szerokość jej bagażnika, podobnie jak w poprzedniku, wynosi aż 1100 mm. Projektanci wykorzystali też sprawdzone połączenie rolety i siatki, łączące bezpieczeństwo podróżujących z ochroną bagażu przed niepożądanym zainteresowaniem przechodniów. Dzięki napędowi elektrycznemu roleta automatycznie przemieszcza się do góry podczas otwierania tylnej klapy.

Pokrywa bagażnika EASY-PACK - również należąca do wyposażenia standardowego nowej Klasy E Kombi - może być otwierana i zamykana za naciśnięciem przycisku. Jej sterowanie odbywa się w sposób elektromechaniczny. Aby zabezpieczyć klapę np. przed uderzeniem w sufit garażu, można zatrzymać ją w dowolnej pozycji, a kąt jej otwarcia jest ograniczony.

Opcjonalny dostęp bezkluczykowy KEYLESS-GO z HANDS-FREE ACCESS sprawia, że ładowanie bagaży jest jeszcze wygodniejsze: w celu automatycznego otwarcia lub zamknięcia klapy wystarczy wykonać ruch stopą pod tylnym zderzakiem. Nie trzeba już chwytać toreb jedną ręką ani odkładać ich na ziemię. Funkcja ta jest teraz dostępna również w połączeniu z hakiem holowniczym (wyposażenie dodatkowe).

Oferowany na życzenie zestaw do zabezpieczania bagażu EASY-PACK zawiera szyny w podłodze, drążek teleskopowy oraz dodatkowe mocowania - sprytne rozwiązania pozwalające jeszcze bezpieczniej i wszechstronniej wykorzystać dostępną przestrzeń bagażową.

Tradycyjnie już do seryjnej specyfikacji należy samopoziomujące zawieszenie tylnej osi, które sprawia, że Klasa E Kombi ma stały, niezmienny prześwit nawet z pełnym obciążeniem (do 745 kg, zależnie od wersji) lub podczas holowania najcięższej dopuszczalnej przyczepy (do 2100 kg). Opcjonalnie dostępne jest zawieszenie pneumatyczne AIR BODY CONTROL.

Zobacz też: Hybrydowy VW Passat GTE trafił do polskich salonów

Wyposażenie dodatkowe obejmuje także hak holowniczy - teraz chowany i rozkładany w pełni elektrycznie. Współpracuje on z funkcją stabilizacji przyczepy układu ESP® oraz asystentem bocznego wiatru Crosswind Assist. Aby podłączyć przyczepę albo zamontować bagażnik rowerowy, wystarczy wysunąć go za pomocą napędu elektrycznego, aktywowanego przyciskiem w pokrywie bagażnika lub drzwiach kierowcy.

Światową nowością jest wyjątkowo bezpieczny i łatwy w montażu uchwyt dla bagażnika rowerowego. Zaczep kulowy haka holowniczego ma dwie dodatkowe śruby, które stabilizują konstrukcję bagażnika. Pozwala to zwiększyć jego dopuszczalne obciążenie do 4 rowerów i 100 kg.

Design karoserii: dynamiczne proporcje i wizualna siła
Nowa Klasa E Kombi prezentuje się nowocześnie, stylowo i dynamicznie. Do środkowych słupków nie różni się niczym od Limuzyny - długa maska płynnie przechodzi w płaszczyznę dachu, która w sportowym stylu opada w kierunku barczystego tyłu ze zwężającą się ku górze szybą. Krótkie zwisy, długi rozstaw osi i duże koła zapewniają jej dynamiczne proporcje. W połączeniu z wysoko poprowadzoną linią bocznych szyb niskie, „rozciągnięte” okna wydłużają sylwetkę auta, a wyraziste przetłoczenia drzwi sięgają aż do szerokiego tylnego pasa. Po raz pierwszy do seryjnego wyposażenia należą zintegrowane relingi dachowe w kolorze srebrnego aluminium.

Zmysłową prezencję podkreślają mocno zaakcentowane „ramiona” nad tylnymi nadkolami. Spojler dachowy z trzecim światłem stop (diodowym) określa wysokość, na jaką może się podnieść funkcjonalna pokrywa bagażnika. Horyzontalne linie tylnego pasa i kształt szyby potęgują optyczną szerokość samochodu, podobnie jak smukłe, poziome lampy diodowe ze zintegrowaną chromowaną listwą ozdobną i charakterystycznym układem oświetlenia - rozpoznawalnym zarówno w dzień, jak i nocą.

Podobnie jak w przypadku Limuzyny, przedni pas różni się wyglądem zależnie od wersji designu i wyposażenia. Bazowa wersja ma klasyczny dla Mercedesów wlot powietrza z gwiazdą na masce, podobnie jak wariant EXCLUSIVE, wyróżniający się nieco innym designem. Odmiany AVANTGARDE i linia AMG można rozpoznać po dużej gwieździe umieszczonej na sportowej osłonie chłodnicy. Każda ze stylizacji nadaje Klasie E indywidualny charakter i akcentuje jej elegancką lub dynamiczną naturę.

Zobacz też: Jeep Renegade najlepszy SUV w cenie do 30 000 euro?

Wybór linii designu i wyposażenia wpływa także na wygląd tylnego pasa: bazowa wersja ma czarną, przypominającą dyfuzor nakładkę zderzaka i zakrytą rurę wydechową. Wszystkie linie otrzymują wieloczęściowy tylny zderzak z chromowaną listwą. Standardowo, Kombi jest też oferowane z wykonaną ze stali nierdzewnej listwą ochronną progu bagażnika.

Design wnętrza: synteza emocji i inteligencji

Również kabina Kombi podąża za uznanym designem Limuzyny. Za panel wskaźników mogą tu służyć dwa opcjonalne, szerokie ekrany o wysokiej rozdzielczości - każdy o przekątnej 12,3". Umieszczone za wspólną szklaną taflą wyświetlacze tworzą panoramiczny kokpit, a kierowca może konfigurować ich interfejs zgodnie z własnymi potrzebami. Do wyboru są trzy różne wersje graficzne: klasyczny, sportowy i progresywny. Panele dotykowe na kierownicy pozwalają obsługiwać panel wskaźników i system multimedialny opuszkami palców - to światowa nowość, po raz pierwszy wprowadzona właśnie w nowej Klasie E.

Kolejne centrum sterowania, zlokalizowane na konsoli środkowej, ma postać panelu dotykowego z obrotowym kontrolerem. Panel rozpoznaje odręczne pismo, a w razie potrzeby można skorzystać też z funkcji głosowego wydawania komend LINGUATRONIC. Za obsługę wentylacji i wybranych systemów wspomagających odpowiadają dodatkowe, osobne klawisze.

Styl wnętrza Klasy E definiują wysokiej jakości materiały, takie jak drewno o otwartych porach, mozaikowe drewno przywodzące na myśl okładziny spotykane na jachtach oraz wykończenia z metalu. Ekskluzywny klimat, jaki zapewniają autentyczne, naturalne materiały, podkreślają opcjonalnie obszyte skórą panele drzwi. Kolejnym znakiem rozpoznawczym Mercedesa jest nieskazitelny wygląd oraz przyjemna w dotyku faktura poszczególnych elementów ozdobnych - to efekt niezwykłej dbałości o szczegóły i starannego montażu. Równie starannie projektanci podeszli do kwestii koncepcji kolorystycznej: do wyboru są odcienie brązu, w tym atrakcyjne zestawienia kolorów takie jak beż macchiato/brąz espresso czy beż macchaito/brąz siodła. Linie desingu i wyposażenia obejmują także rozbudowane nastrojowe oświetlenie w 64 odcieniach i oferują wiele możliwości spersonalizowanych ustawień.

Klasa E wyróżnia się też nową architekturą foteli - ich ergonomiczne, wyraziste wyprofilowanie łączy typowy dla Mercedesów komfort na długich trasach ze sportowymi walorami i wyrafinowanym designem, różniącym się w zależności od linii wyposażenia. Kolejną nowością jest pakiet z podgrzewaniem podłokietników drzwi oraz podłokietnika w tunelu środkowym i wyjątkowo szybko działające podgrzewanie siedzeń Plus.

Usługa Mercedes me connect Concierge: spersonalizowane podejście
Już standardowy zakres usług Mercedes me connect ułatwia życie kierowcom Mercedesa - przykładowo, w razie awarii lub wypadku pozwalają one na wezwanie pomocy lub przeprowadzenie zdalnej diagnostyki. Nowa usługa Concierge, wprowadzona w Klasie E od czerwca br., oferuje klientom wiele możliwości uzyskania spersonalizowanego wsparcia, od zarezerwowania stolika w restauracji przez podpowiedzi na temat trasy podróży, informacji kulturalnych czy imprez sportowych aż po wysłanie zdefiniowanego celu bezpośrednio do systemu nawigacji w samochodzie.

Zobacz też: Nowe Audi TT RS Coupé i Audi TT RS Roadster 2016

Dostęp do usługi Concierge jest bardzo prosty: zarejestrowani użytkownicy Mercedes me mogą połączyć się z serwisem Concierge telefonicznie, za pomocą przycisku iCall w górnej konsoli, albo aplikacji connect i przeprowadzić rozmowę w ustawionym języku. Osobisty asystent zajmie się resztą. Usługa działa w 19 krajach Europy.

System rozrywki dla pasażerów z tyłu i bezpieczeństwo dziecka: praktyczne rozwiązania

Kilka prostych kroków wystarczy, by tylną kanapę Klasy E zamienić w centrum komunikacji i mobilne kino - a to dzięki możliwości integracji iPada® typu plug & play(wyposażenie dostępne od grudnia 2016 r.). Niezbędnym elementem jest tu zestaw instalacyjny dla pakietu Rozrywki i Komfortu (opcja). Do integracji służy wygodny uchwyt umieszczany w gnieździe w oparciu lewego lub prawego przedniego fotela. Zamocowanego na nim iPada® można obracać i pochylać. Uchwyt jest dostępny jako oryginalne akcesorium Mercedes-Benz dla urządzeń iPad® 4, Air i Air 2.

Przy okazji Mercedes-Benz poszerza ofertę wysokiej jakości fotelików bezpieczeństwa dla najmłodszych pasażerów o nowy fotelik dziecięcy KIDFIX XP. Opracowano go we współpracy z producentem takich urządzeń, firmą, BRITAX RÖMER, z myślą o dzieciach w wieku 4-12 lat i wadze 15-36 kg. Oparcie fotelika można zdemontować zgodnie z wymogami Euro NCAP. Nowy model fotelika z ekskluzywnym pokrowcem Limited Black doskonale współgra z kabiną Klasy E.

Znacznie ograniczony poziom hałasu i wibracji: jedno z najcichszych kombi na rynku

Kabina nowej Klasy E Kombi wyróżnia się również nienagannym wyciszeniem - to jeden z najcichszych tego typu pojazdów na rynku. Efekt ten udało się osiągnąć pomimo niekorzystnego akustycznie designu nadwozia kombi w porównaniu do sedana ze względu na właściwości dużego pudła rezonansowego. Cicha jazda i ograniczone wibracje zdecydowanie przyczyniają się do poczucia komfortu, zwłaszcza na dalekich trasach.

Aby zmniejszyć hałas i wibracje, wdrożono całą gamę środków. Podobnie jak w kabriolecie, z przodu i z tyłu nadwozia zastosowano rozpórki wzmacniające - dzięki temu jest ono sztywniejsze i przenosi mniej niepożądanych dźwięków. Specjalna izolacja ściany grodziowej, paneli bocznych i podłogi oraz materiały dźwiękochłonne pod tylnymi siedzeniami i nadkolami pomagają w dalszym stopniu ograniczyć poziom hałasu w kabinie. Pod tym samym kątem zoptymalizowano również mocowania silnika oraz skrzyni biegów, różniące się zależnie od wersji.

Szereg działań podjęto również w zakresie aeroakustyki. Ich lista obejmuje uszczelnienie klamek, łączeń drzwi i optymalizację detali związanych z geometrią uszczelek bocznych okien. Jednocześnie ulepszono wytłaczane elementy uszczelnień po wewnętrznej stronie karoserii - są one montowane do kanału okiennego na zatrzaski, bez żadnych szczelin. Podobnie jak w Limuzynie, pod kątem aeroakustyki zoptymalizowano także lusterka zewnętrzne i przednie słupki. Dopracowana została wreszcie struktura dachu i konstrukcja okna dachowego. Egzemplarzy z odsuwanym dachem panoramicznym zapewniają ten sam wysoki poziom komfortu akustycznego co w poprzedniku mimo większego otworu dachowego - to zasługa zastosowania deflektora wiatru oraz osłon i uszczelek o odpowiedniej geometrii.

Na życzenie dostępny jest pakiet Komfortu Akustycznego. Specjalny film na przedniej szybie i bocznych oknach zapewnia wyjątkowo niski poziom hałasu tła. Pakiet obejmuje również dodatkowe wygłuszenie w obrębie przestrzeni na nogi z tyłu i tunelu środkowego. Aby zapewnić jak najlepszą izolację cieplną kabiny, szyby wykonano z laminowanego, bezpiecznego szkła z kolejną warstwą filmu, pochłaniającą promieniowanie podczerwone. W rezultacie, jeśli samochód zostanie zaparkowany w mocno nasłonecznionym miejscu, powierzchnie takie jak podłokietniki, kierownica i fotele mniej się nagrzewają.

Intelligent Drive: wszystkie innowacje Klasy E na pokładzie

Jako najinteligentniejsza biznesowa limuzyna na rynku, nowa Klasa E ustanawia wzorce w dziedzinie bezpieczeństwa, komfortu i zmniejszenia obciążenia kierowcy. Innowacje te są oczywiście dostępne również w Kombi. Standardowe wyposażenie modelu obejmuje układ antykolizyjny Active Brake Assist, który ostrzega o ryzyku kolizji i zapewnia optymalne wsparcie w obliczu nagłego hamowania, a w razie potrzeby sam uruchamia hamulce. Wykrywa nie tylko nieruchome, zatrzymujące się lub wolniej poruszające się pojazdy, ale także pieszych poruszających się w strefie zagrożenia przed pojazdem.

Innym szczególnie wartym uwagi systemem jest DRIVE PILOT, reprezentujący kolejny krok Mercedes-Benz na drodze do jazdy autonomicznej. Jako Distance Pilot DISTRONIC, potrafi on nie tylko automatycznie utrzymywać dystans od poprzedzających pojazdów na wszystkich typach dróg, ale też - po raz pierwszy - „śledzić” inne auto do prędkości nawet 210 km/h.

Nowością jest również Remote Parking Pilot: funkcja, która zdalnie, za pomocą aplikacji na smartfona, pozwala wyjechać pojazdem z wąskich garaży lub miejsc postojowych lub go tam zaparkować. W rezultacie podróżujący nie mają problemów z wsiadaniem i wysiadaniem - nawet wtedy, gdy miejsce jest bardzo wąskie.

Źródło: materiały prasowe Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Klasa E kombi
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz Klasa E kombi
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz Klasa E kombi
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz Klasa E kombi
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz Klasa E kombi
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz Klasa E kombi
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz Klasa E kombi
Mercedes-Benz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Sprawdź, gdzie nie przejedziesz! Blokady rolników 20 marca 2024 r. – mapa, objazdy. Ponad 500 blokad [Aktualizacja]

    W dniu 20 marca 2024 r. nastąpi kolejna odsłona protestu rolników. Na drogach całej Polski staną blokady rolnicze. Publikujemy mapę online protestów rolniczych i ewentualnych objazdów. Mapa jest stale aktualizowana, aktualnie widnieje na niej ponad 500 punktów blokad. Poza tym poniżej stale aktualizujemy informacje z samorządów i Policji odnośnie blokad drogowych w tym dniu.

    Bridgestone rozbudowuje fabrykę. Zainwestuje prawie mld zł. Dzięki temu zakład wyprodukuje 7 mln opon rocznie

    Bridgestone ma zamiar rozbudować hiszpański zakład produkcyjny w Burgos. Cele gigantycznej inwestycji są trzy. Chodzi o zwiększenie produkcji, poprawę standardu i mocniejsze pójście w kierunku zrównoważonego rozwoju.

    Młodzi nie chcą prawa jazdy. W 2023 r. dokumentów było o 30 proc. mniej, niż jeszcze kilka lat temu

    Dane z CEPiK nie pozostawiają złudzeń. W 2023 r. w Polsce zostało wydanych o 30 proc. mniej praw jazdy, niż w 2015 r. Jak ten trend może wpłynąć na producentów samochodów oraz rynek aut używanych?

    Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

    Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

    REKLAMA

    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    REKLAMA

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    REKLAMA